Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
05 říj 2016, 12:08
Všem díky za reakce. Variátor jsem rozebral (tady bych vynechal něco dost podstatného, dokud to nevyřeším s prodejcem skůtru) a zjistil jsem, že je tam Multivar, válečky téměř neznatelně ojeté . Takže moje osvědčená prodejna Scooter-tuning na Harfě, zvážení a zjištění že mají 13,5 g - pro motor 300 ccm mají být 15 g. Koupil jsem tedy 15 g spolu s 2 vrstvým airfiltrem a po vyčištění prostorů variátoru a filtru oboje namontoval. Zatím vyzkoušeno pouze při cestě do práce, ale na můj vkus bych ještě na váze přidal, samozřejmě je tam i možnost vyměnit pružinky na spojce, tak nevím jistě, kterou možnost zvolit, pokud bych se do toho chtěl pouštět (ve dvou nejezdím). Jinak jsem nadšenej z odkládacích prostorů, z brzd a docela mám radost, že na skůtru jsou Pirelli Diablo Scooter s minimálním opotřebením
Tak prosím ještě chvíli, nebo radši pořád, trochu toho sluníčka.
09 říj 2016, 16:16
ale mutivar je zkonstruován tak aby se motor vytáčel, dal bych tam origo variátor , případně zkusil kombinaci origo variátor + dr. pulley posuvníky, jde jen o volbu správně gramáže
10 říj 2016, 10:29
mzxy: jo, v podstatě jsem k pořízení origo variátoru už vlastně taky dospěl a ty Dr. Pulley mě dost lákají v očekávání plynulejšího rozjezdu a snížení otáček ve vyšších rychlostech. Pokud do toho půjdu, dám vědět jaký byl výsledek. Uvažovali jsme o Dr. Pulley do synova X-maxe 250, který je zrovna před výměnou válečků, zkusím něco načíst konkrétně k tomuhle skůtru.
10 říj 2016, 12:20
To: Pížo
Možná jsi ten olej už vyřešil ..... ale DOPORUČUJI ti dát 15w-50, bo motory Italové mají vymazlený a nemá cenu je prznit .... a navíc do skůtru se dává max. 2 litry a cena za něj není to co by někomu mohlo urvat šrajtofly
Pížo píše:Tak jsem tu nový, jezdím druhou sezonu Bv. 350. Skutr lze hodnotit po7000km. kladně, záleží co od něj očekáváte, zpracování je velmi dobré. Ale už mi čeká ůdržba jako ošetření vzduch. filtru, je tam molitan a ten se musí prát a následně napustit olejem. Někdo jej máčí v igelitu, jiní jen vlhčí postřikem.
V návodu se udává ošetření po 10000km.
Další věčné téma je jaký olej? 5W-40 nebo 10W-40, píše A Sprint. Origo návod 15W-50
Na skutru táhne za jizdy jak svina, za deště mám k tomu mokrá kolena. Mám objednaný set na prodloužení kapotáže.
Pro Toma: dej měkčí pružiny na spojku, ale může být rozjezd problém ve dvou do kopce.Samo můžeš ladit varec ale skutr má dost výkonu a výrobce to má vychytaný
13 říj 2016, 18:22
s olejem bych nelaboroval a dal tam přesně co doporučuje výrobce, i když "odborníci" tvrdí že výrobci skůtrů mají těsné vztahy s výrobci oleje a a čím jde do prodeje ( první náplň z výroby), to doporučují v manuálu
osobní zkušenost: koupil jsem Beverly 500 do kterého lil majitel "plně syntetický" REPSOL pro skůtry, dostal jsem k němů asi 0.5 litru Resolu na "dolití"
Olej jsem skutečěn musel doplnit a myslel jsem že jsou ztvrdlá ta malá guferka ventilů , při další výměně jsem tam dal AGIP / ENI RIDE/ přesně podle manuáu a hladina oleje se už 3000 km drží na stejné úrovni....nic jsem nedolil...
30 bře 2017, 08:32
Ahoj chapci.
Som cerstvym majitelom Beverly Tourer 400ie r.v. 2008. Spravil som na nom cca 80km, ked zasvietila kontrolka motora (pocas jazdy cca pri 40km/h), motor sa vypol a odvtedy nenastartuje. nemate niekto nejaku skusenost s takouto chybou? Vymenil som uz regulator (mal som jeden pozicany), no bez zmeny - cize regulator to nebude.
Isktu dava, sviecka je po vymontovani "vlhka" a pri dlhom otacani motorom na starter je citit benzin. Preto si myslim, ze aj benzin dostava. Neviem ale, ako funguje immobilizer (mam aj taky hnedy tucnejsi kluc), co sa da a co nie resp ako overit spravnu funkciu immobilizeru.
Ak mate co i len najmensi napad, kde hladat chybu, prosim Vas o pomoc!
Dakujem kazdemu!
Peter
30 bře 2017, 09:52
Vyměň nejdřív svíčku, to že dává jiskru venku nic neznamená. Pak bych teprve pátral dál, i když je nepravděpodobné, že by se rozsvítila kontrolka motoru kvůli svíčce. Ještě jeden levný postup občas pomáhá a to je odpojit baterku přes noc.
30 bře 2017, 12:48
1. Kontrolka se určitě nerozsvítí kvůli svíčce (pokud vše ostatní je v pořádku) -- to je jiný problém na cestě zapalování.
2. Regulátor napětí by to mohl být, ale to by byla kontrolka dobíjení.
3. Já to vidím na řídící jednotku nebo cívku - nebo jak je to tam poskládáné.
31 bře 2017, 23:26
Imobilizer blokuje štarter a palivové čerpadlo takže by si to vôbec nepretočil!
18 dub 2017, 17:02
Něco podobného jsme řešili minulý víkend na Atlantic 250, problém byl v poškkozeném konektoru na vstřiku, bohužel je to neopravitelné (alespoň v našem případě). Zkus odmontovat dekl v kufru a při startu konektorem zahýbat, pokud bude mít skútr snahu chytit, téměř jistě to je to co popisuju. Držím palce ať je to něco levnějšího a brzy na to přijdeš.
25 kvě 2017, 10:13
Řeším na svou Beverly 400 nějaké boční brašny či kufry. Samozřejmě nejlepší by byly origo kufry, ale ty jsou špatně k sehnání a jsou hodně drahé.
Navíc se tam prý u některých verzí musí nějak upravovat ten levý kufr (když je to kufr primárně z verze 125-250) aby nekolidoval se vzduchovým filtrem.
Máte někdo zkušenosti co a jak ? Zkoušel jsem kontaktovat Wochomurku, ale zatím bezúspěšně.
Popř. máte někdo nějaké textilní boční brašny na Beverly ?
28 kvě 2017, 16:45
Dobrý den, chtěl bych se zeptat kde je problém. Mam Piaggio Beverly 500 a stává se mě že když jedu na plný plyn déle (po dálnici 150) tak se mě roztaví pojistka 30A.
když jezdím normálně tak pojistka je OK.
kde by mohl být problém.
Děkuji za rady
30 kvě 2017, 17:18
regulátor dobíjení, alternátor? Nebyla prováděna oprava? Rozsvítí se po nastartování kontrolka motoru a po pár vteřinách chodu motoru zhasne?
Jsou tady příspěvky o tom úpravě kontrolky před prodejem atd...
nový regulátor stojí kolem 2,5 litru, na skutrvrakovišti pár stokorun
01 čer 2017, 14:39
Pro upřesnění - co myslíš tím roztavením pojistky ? Že se normálně přepálí vlákno v pojistce, nebo že se celý plast deformuje jakoby horkem ?
Jinak souhlasím s mzxy, asi by to chtělo změřit správnou funkci dobíjení a případně zkontrolovat vedení na špatné spoje a možné přechodové odpory.
Aleš555 píše:Dobrý den, chtěl bych se zeptat kde je problém. Mam Piaggio Beverly 500 a stává se mě že když jedu na plný plyn déle (po dálnici 150) tak se mě roztaví pojistka 30A.
když jezdím normálně tak pojistka je OK.
kde by mohl být problém.
Děkuji za rady
01 čer 2017, 18:21
Moc děkuji za rady, při startu se vždy rozsvítí kontrolka motoru a po pár sekundách zhasne. pojistka bývá seškvařená a musím jí vyměnit jinak nenastartuji. Zkusím vyměnit ten měnič napětí.