Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
12 zář 2016, 08:14
To jsem netušil, že děláš v Ltm měšťáka. Asi by mě ani nenapadlo, si takto "vykrášlit" skůtr. Ovšem zviditelníš se - to rozhodně, takovéto polepy mají také benga v UK.
12 zář 2016, 08:30
Zákon o provozu, § 41:
(10) V provozu na pozemních komunikacích je zakázáno neoprávněně užívat zvláštních výstražných světel a zvláštního zvukového výstražného znamení, které užívá vozidlo s právem přednostní jízdy, nebo je napodobovat. ty modré reflexní by podle mého mohly být problém k diskuzi...
12 zář 2016, 15:20
No abych pravdu řekl, tak jsem se na to ptal policisty, nebyl si odpovědí absolutně jistý, problém by byl kdybych kopíroval znak policie a ostatních útvarů, které spadají pod policii. Takhle by to on neřešil, jen záleží na výkladu u konkrétního policajta co to uvidí. Potkal jsem protijedoucí pčr zatím 3x, stojící u silnice na čekačce zatím jen jednou. Tak uvidím, tady po městě zatím v pohodě a hlavní je to, že už mě řidiči vyjíždějící z vedlejší apod. nepřihlíží. Před tím jsem mohl svítit dálkama a bylo to stejně prdlajs platné :/
-- 12. 9. 2016 14:22 --
Děkuji Ti Baharisi za ten návod!
14 zář 2016, 21:22
Už vím, proč mi hořela pojistka ...... protože mi hořel ventilátor na chladiči
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
14 zář 2016, 21:49
Tak to je prkotina, mohlo to dopadnout hůř. Ventilátoor seženeš za 500kč
15 zář 2016, 21:02
Tak jsem ho nakonec sehnal i s chladičem a expanskou za 700,-kč na scootlandu. Jel jsem do servisu a po cestě prdla hadička na benzín mezi filtrama
už vše v cajku a v neděli snad dám nenápadně pár km s klubem.
15 zář 2016, 21:29
Super, já jedu zítra pro auto, v sobotu oslava a v neděli... Pokusím se ukázat, ale bude doma dusno
15 zář 2016, 22:34
Hej chlapi, jestli něco plánujete na víkend, tak mrkněte na předpověď počasí. Pokud jim to vyjde, tak je po vyjížďkách...
16 zář 2016, 23:57
Poručíme větru, dešti ...... a jak tak koukám, tak pojedeme
natankoval jsem aditivované palivo, které "má zaručovat" 2x více aditiv než-li běžné aditivované benzíny po ČR a tankoval jsem u Č.S. Mol - té italské mrše se to nelíbí, asi to není Cinzano a v nízkých otáčkách sebou jebe a drkotá - takže zůstaneme u klasické 95 natural.
28 zář 2016, 19:27
Zdravím vespolek... koupil jsem Beverly 500 r.v.2004 dovezenou z IT s tím, že je v naprosto perfektním stavu, vyměnil jsem tedy regulátor, baterku a dodal kontrolku diagnostiky (byla vyndaná, aby nehlásila závadu regulátoru).. Skůtr jezdí, funguje, startuje.. Sice na volnoběh cinká spojka, ale jak jsem se dočetl - je to normální...
Drobný problém vidím v podvozku.. Vyšší rychlosti jak rovina, tak zatáčky jede super.. Pustím-li řidítka jede rovně a neklepou se.. Ale cítím z něj nejistotu do mírných zatáček v nízkých rychlostech.. jako by se mu nechtělo klopit... Je to vlastností podvozku, nebo bude někde schovaná nějaká vůle?? Pneu bačkory nemají...
Dále mi přijde, že při přejezdu příčných nerovností dost kope do řídítek.. Porovnávám s X9 500, která má ale podvozek konstrukčně jinak...
Také když brzdím jen jednou brzdou, tak brzdný účinek nic moc.. Brzdí to až když zmáčknu obě brzdy.. Předpokládám daň za duální brzy??
Už jenom pár dotazů.. mezi polořemenicemi variátoru je dostanční kroužek.. Něco jako restrikce u malých skůtrů... Zkoušel jste jí někdo vyndat??
Kde hledat zádrhel v elektrickém ovládání sedla??? Funguje tak nějak náhodně a otevře tak 1x z deseti pokusů.. U zámku aležádná možnost štělování není...
macman
29 zář 2016, 21:35
cinkající spojka je běžný jev, obložení je sice jako nové ale spojka cinká...jsou tam vůle, místo doporučované !opravy! přivařením těch vodících kolíčků jsem koupil novou na ebay, asi za 1300 + cca 23 eur poštovné, ale kupoval jsem v Itálii ještě další tretky které jsou u nás předražené, tak se to vyplatilo.....u nás chtějí za RMS spojku asi 3 litry
já mám problém do zatáček i ve vyšších rychlostech, litrovým Varaderem jsem se nebál ale Beverly není pravá cestovní motorka ani sportovní stroj, sedí se na ní vzpřímeně ( někdy si připadám jako na kancelářské židli) a to není nejlepší poloha na klopení zatáček...při pomalejším průjezdu zatáček běží motor v relativně nízkých otáčkách a jednobuch se chová jinak než 2 a víceválec..na to se dá zvyknout...tak ve 30 - 35 km/h "odpojí" spojka zadní kolo a skůtr se chová opět jinak...jede na "neutrál".....Chce to pevně držet řidítka, držet motor v dostatečných otáčkách a nebát se Ale přesto bych netvrdil že je to nejistý stroj, tak do 120 km/h je vše v pohodě, pak se začínám trochu bát a někdy mám i subjektivní pocit nejistoty...bude to i tím, co se děje na našich silnicích...ale jsou střelci co si na Beverly v zatáčkách škrtnou stojánkem a nebojí se.....
po 2 letech ježdění na našich tankodromech ( silnice 2. třídy) budu muset zkontrolovat spodní ložisko v hlavě řízení, všichni tady píší že jim vydrží cca 1 - 2 sezony , kopání na příčných nerovnosti může způsobit tato vůle, případně starý nebo špatně zvolený hydr. olej v předních tlumičích, mám vyzkoušeno že nejlepší specifikace je ta daná výrobcem
zkontroloval bych 3 ložiska předního kola, nebo hned vyměnil, vytahovákem ložisek s reverzním kladivem to jde jako po másle
u zadního kola nejsou, ale je tam větší ložisko v tom hliníkové bloku na pravé straně, pokud se zadní kolo neprotáčí volně a dostatečně dlouho, vyměnil bych toto ložisko, bývá vymlácené
na duální piaggio brzdy si stěžují asi všichni, může to být subjektivní pocit, doporučuji výměnu kapaliny a důkladné odvzdušnění, vyčištění třmenů, pístků (dělám to tak jak to popisuje Sršeň, zubní kartáček a teplou vodu + jar v poměru 1:1), vydrbat, opláchnout a vysušit..., vyčistí to stejně dobře jako čistič brzd ...předtím jsem měl BV 200 a ta měla jen 1 přední kotouč a brzdila lépe, ale moc nejela...tak teď to mám obráceně...brdzové destičky také dělají své
origo distanční kroužek pod vnější položemenicí nemám, původní majitel - Ital laboroval a kroužek tam nedal, při laborování s válečky dr. Pulley jsem tam dal 2 nebo 3 kusy x 0.5 mm podložek, tedy celkem 1 - 1.5 mm ... bez podložek je "stálý" převod na řemenicích trochu těžší protože polořemenice u variátoru drží řemen ve vyšší poloze a logicky se pak vzadu "zařízne" víc...pozná se to při rozjezdu ve dvou do kopce a logicky při prudké akceleraci, ale motor to zvládne....mírně se sníží otáčky a při sólo jízdě je to pro klidného jezdce v pohodě
u zámku bych zkontroloval kontakty a kabeláž, ten můj cvaká a otevírá pokaždé...tedy když nanarvu pod sedlo bundu a 600 g mikinu a sedlo se řádně uzamkne
03 říj 2016, 10:50
Ahoj, po několika letech jsem si splnil svoji touhu po Beverly a v pátek jsem ho přivezl, Beverly 300 i.e., r.v. 2011, najeto 7850 km. 170 km dlouhá cesta vcelku žádný problém, zastavil jsem na pumpě jenom proto, že jsem měl chuť na kafe a potřeboval se vyvenčit. Trochu bych poladil variátor, protože na můj vkus se zbytečně točí při rozjezdu. Máte někdo prosím zkušenosti s tímhle skůtrem? Nějak se mi nedaří najít váhu origo válečků. Nevím jestli jsem tady zrovna správně, protože jste asi všichni 400 a 500. Bohužel téma pro mého scootera nemůžu najít. Díky za reakce Tom
03 říj 2016, 15:52
Ahoj, v jedné tabulce jsem viděl 21x17mm, 13,8gr., 6ks, ale ruku do ohně za to nedám.
Možná se ti bude hodit i
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Beverley/BV%20Tourer%20300%20ie/
04 říj 2016, 16:55
Tak jsem tu nový, jezdím druhou sezonu Bv. 350. Skutr lze hodnotit po7000km. kladně, záleží co od něj očekáváte, zpracování je velmi dobré. Ale už mi čeká ůdržba jako ošetření vzduch. filtru, je tam molitan a ten se musí prát a následně napustit olejem. Někdo jej máčí v igelitu, jiní jen vlhčí postřikem.
V návodu se udává ošetření po 10000km.
Další věčné téma je jaký olej? 5W-40 nebo 10W-40, píše A Sprint. Origo návod 15W-50
Na skutru táhne za jizdy jak svina, za deště mám k tomu mokrá kolena. Mám objednaný set na prodloužení kapotáže.
Pro Toma: dej měkčí pružiny na spojku, ale může být rozjezd problém ve dvou do kopce.Samo můžeš ladit varec ale skutr má dost výkonu a výrobce to má vychytaný
04 říj 2016, 17:55
Tome. klidně ten variátor rozeber, letos už toho moc nenajezdíš, zkontroluj válečky na digitální mini-váze z čínského e-shopu
https://www.aliexpress.com/snapshot/765 ... 6885619731například tato je za necelou stokorunu a funguje bezvadně