souhasím s výše uvedenými názory, především je nutné ozubení hnací hřídele řádně očistil od hliníku a zkontroloval stav. Pokud ocel vydržela, musí se vyměnit jen variátor s plechovým krytem + vnější polořemenice
Pokud budou ocelové drážky na hřídelce částečně poškozeny, záleží na tom v jaké délce...pod vnější polořemenice se dávají podložky, se kterými se často laboruje...vyjmutím podložky se vnější polořemenice posune po uzubení hřídele dovnitř směrem k bloku, tím by se mohla dostat na "zdravou" část drážek, ale logicky to udělá težší převod, polořemenice pak drží řemen ve vyšší poloze a nedovolí mu klesnout ...pokud by šlo jen o cca ty tři milimetry. dalo by se vše nedokonale poladit laborováním s řemenem, který by mohl trochu užší, s tvrdší pružinou spojky a s jinou hmotností válečků, ale to bych nedělal
také nelze vyloučit že při montáži variátoru nebyly pod utahovací maticí správně naskládány podložky, originální matice je na přítlačné straně konusová stejně tak jak podložka pod ní, pokud se zamění poloha dvojice podložek, nedosedne konusová matice na rovnou podložku celou plochou a ani při správném utahovacím momentu a logicky variátor neudrží pohromadě a dojde k jeho uvolnění a pak k destrukci
JInak závit matice před utažením musí být suchý včetně závitu hřídele, na 500ccm motoru utahuji utahovacím momentem 165 Nm, je to střední hodnota doporučeného rozmezí a když si představíte , že šrouby kol na osobním autě se utahuje hodnotou např. 110 nebo 130 Nm , to skutečně síla...než momentový klíč konečně poprvé "cvakne", je to utahování psychicky náročné, představuji si přitom stržený závit a půlení motoru, spojené s neodmyslitelným odstrojováním plastů, které je skutečně zábavné
-- 3. 8. 2016 17:52 --
Aleš555 píše:Ahoj. Mooooc děkuji za rady. na hadičce sponky nebyly tak jsem je tam dal a je po problému. Moc jsi mě pomohl.
Blahopřeju, já se k tomu dokopával celou zimu, nevěděl jsem, zda bezpečně vyjmu to palivové čerpadlo bez poškození těch 4 plastových zobáčků
na USA-piaggio fóru uživatelé také mění těsnící kroužky pod vstřikem, které časem ztvrdnou a může zde docházet ke ztrátě tlaku,bohužel u nás jsem zatím požadovnaý rozměr v žádné nabídce neviděl...vstřik těsní, kontroloval jsem to ale upevněn je jen jedním šroubkem, podle mého názoru by se měl zasunout do bloku sání ještě cca 3 - 4 milimetry, ale celkové je to zkonstruováno tak, že když horní část vstřiku zasunu do držáku přívodu nadoraz, spodní část jde jen několik milimetrů a hodně záleží na stavu toho koužku
Navíc mám jisté pochybnosti také o dvojici hadiček které vedou
1.) z palivového čerpadla do vstřiku
2.) odvádí výpary z nádrže do sání - do tělesa škrtící klapky
Zatím je mám funkční ale domnívám se že vzhledem k jejich konstrukci bude lepší v případě jejich ztvrdnutí nahradit je dvojicí obyčejných ale kvalitních vyztužených hadiček, zajištěných kvalitními hadicovými sponkami..a vyjde to na pár korun