Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

13 čer 2016, 12:37

Jak jsem na předchozí stránce řešil ten domnělý problém se saharou, tak už vím, že mi sahara funguje jak má 8)
V pátek odpoledne jsem projížděl úplně ucpaným Hradcem Králové a sledoval, jak mi ručička teploty postupně stoupá nahoru. Když už téměř dosahovala první červené čárky, tak se začal ozývat do té doby neznámý hluk (a byl jasně slyšet i přes přilbu) a z výdechů od chladiče začal foukat horký vzduch. Po chvilce se ventilátor zase vypnul a po vymotání se z HK se teplota dále držela v přesném středu ukazatele.
Jinak jsem zjistil, že 150 km/h na tachometru odpovídá 135 km/h podle GPS. Touhle rychlostí se dalo jet delší dobu a ještě jsem měl malou rezervu na případné zrychlení.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

15 čer 2016, 20:01

domnívám se že teplotu chladící kapaliny může ovlivnit její kvalita, tedy především její složení...ani při rychké jízde po dálnici jsem se nikdy nedostal k červenému poli, při běžné jízdě do práce je ručička asi v 1/3 ciferníku, když jedu déle po dálnici tak se dostane maximáně do poloviny ...nikdy do pravé poloviny...
Nechci strašit ale nepodceňoval bych to a zkusil bych vyměnit kapalinu za to, co doporučuje výrobce, mění se pod 2 letech, také bych udělal pečlivou revizi celého chladícího okruhu, hlavním důvodem je vyšší teplota oleje, způsobena málo účinným chlazením, olej pak logicky částečně ztrácí viskozitu, při delším provozu při vyšších teplotách logicky rychleji degeneruje a piaggio motor s kluznými pouzdry na klice tak logicky víc trpí, opotřebení pouzder i součástí rozvodů bude rychlejší....
Netvrdím že nastane okamžitá tragédie, změny v opotřebení sjou plíživé a postupné ale systematické a následná repase motoru je zbytečná, když jí lze prevencí zabránit nebo výrazně zpomalit...

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

15 čer 2016, 21:45

Skútr se chová naprosto standartně a máš vše v pořádku, nic neměň. Logicky když se ploužíš tak ten chladič se nemá čím chladit, potřebuje proud vzduchu které odvede teplo, potom nastupuje ventilátor který ho nahradí. Takže čím jedeš rychleji tak se skútr lépe chladí.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

16 čer 2016, 10:42

Taky si myslím, že se skútr chová, jak má. Servis včetně výměny kapalin měl před cca 1500 km.
Při běžné jízdě, ať už kochačkou či dálničním sprintu se mi ručička teploty drží přesně na středu. Jen holt při poskakování v ucpaném městě od semaforu k semaforu začala teplota stoupat - ale taky mi to přijde logické. Prakticky hned co jsem se z toho HK vymotal, mi teplota začala klesat a během pár minut se zas ustálila na prostředku.
Navíc ta sahara sepnula jen na cca půl minuty, takže s tou teplotou to nemohlo být ještě tak špatné.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

30 čer 2016, 14:25

Zdravím Vás, rozhodujem sa medzi Beverly 300 a 400, obe ročník 2008. Na tej 300 je som sa už vozil. 400 ku idem pozrieť o pár dní. Chcel by som to len tak okolo domu. Väčšinou budem jazdiť sám. Neviem ale podľa foto sa mi zdá ťa 400 o niečo širšia hlavne v zadu.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

30 čer 2016, 15:16

mino2 píše:Chcel by som to len tak okolo domu. Väčšinou budem jazdiť sám.

Záleží koho chceš ohromit. Sousedy, sebe ..... :?

Na jezdění kolem domu, u nás říkáme "kolem komínů", ti stačí aj 125tka. Má dvoustovka při devadesáti kilech netto v sólo jízdě mě po okrese a na vzdálenosti cca 100km naprosto dostačuje i s rezervou. Navíc čím větší obsah, tím větší váha a tím horší manévrovanost v uličkách, hop přes rajnštajn a tak.
Pokud chceš ale se Saimonem do Francie, ber 500fku.

Není nutné aby ses tím řídil, nakonec si stejně koupíš co tě nejvíc osloví. Známe se my chlapi, dokážeme si zdůvodnit naprosto všechno. Ber to jenom jako radu/informaci od kolegy. :wink:

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

30 čer 2016, 16:17

Vďaka za reakciu. Všetko čo sa týka skútrov som mal najviac 150 ccm, naposledy hondu ps 150. Nakoľko mám cca 196 cm a 120 kg, som to skoro vždy držal na doraz. Predbehnúť s tým niečo čo išlo okolo 80 to teda bolo. Občas by som na to išiel aj tak okolo 100 km trasy. Samozrejme je potom mojím snom zbehnúť s ním do hr s niekoľkými ďalšími skutristami. Okolo komína stačí aj tá 300 ale aby som ju potom zase netrápil. Na druhú stranu nechcem aby to bola veľká krava.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

03 črc 2016, 19:52

Objem ničím nenahradíš, bral bych 500 ccm, nejde o to že je širší, 400 a 500 ccm mají jiný - delší rám než slabší kousky....a větší rozvor...je to logické protože jedou rychleji a ve větší rychlosti je nutná větší stabilita, kterou skůtru dá ten delší rozvor...takže pokud volíš mezi 400 a 500, ber 500

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 črc 2016, 12:36

500 ku nie, idem v piatok pozrieť jednu 400. Zajtra kymco downtown 300 i

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

13 črc 2016, 15:53

Dobrý den. Mam na Vás prozbu o radu. Rozhoduji se mezi Piaggio Beverly 400 IE r.v. 2010 najeto 13000km a Beverly 500 r.v.2008 najeto 21000Km jedná se mě jestli je znatelný výkon. Vzhledově (zachovalejší) se mě více libi ta 400 ale abych pak nelitoval menší výkon.
Tak prosím o radu kdo má zkušenost zda je výkon poznatelně rozdílný.
Předem děkuji za inofrmace.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

14 črc 2016, 13:55

Zdravím,
mám takový problém, když prohupnu přední vidlici, tak při dojetí zpět do horní úvrati je slyšet/cítit takové jemné kovové cvaknutí. Je to problém hodný řešení, nebo je to problém jen v mé hlavě a u Beverly tudíž zcela normální jev?

Petr

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

19 črc 2016, 20:48

není to spodní ložisko v hlavě řízení?
já v zimě tu přední vidlici rozebral a vyměnil olej, není tam podle mého názoru nic, co by cvakalo, pokud se to správně složí a je tam vhodný olej
trubky drží v rámu dvě dvojice šroubů, zkontroloval bych je, kdyby byl jeden z dvojice volný, druhý to udrží, když budopu volné oba, trubka by se mohla teoreticky neopatrně posunout nahoru a cvaknout, dolů jí nepustí zátka

-- 19. 7. 2016 19:54 --

xPet píše:Zdravím,
mám takový problém, když prohupnu přední vidlici, tak při dojetí zpět do horní úvrati je slyšet/cítit takové jemné kovové cvaknutí. Je to problém hodný řešení, nebo je to problém jen v mé hlavě a u Beverly tudíž zcela normální jev?

Petr

rozdíl je cca 4-5 kW, pozná se to při prudší akceleraci, já bych si oba skůtry vyzkoušel, rozměry a hmotnosti 400 a 500 jsou v podstatě stejné, proto platí poučka že objem nelze ničím nahradit

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

19 črc 2016, 23:45

Ahoj. Potřebuji poradit. Koupil jsem Beverly 500 2008. při nastartování se skútr začal dusit. tak jsem demontoval palivové čerpadlo kde je součástí i filtr a pořádně jsem filtr vyšplíchal čističem na brzdy a tekl z něj černý sajrajt, po vyčištění složil a skútr jel perfektně, po najetí par km se motor začal zase dusit, tak jsem čištění opakoval ale už to nepomohlo. prosím o radu co mam dělat. nemůže být špatné palivové čerpadlo? kde se dá koupit i s tým filtrem, nemůžu ho nikde najít. moc dík za rady.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

20 črc 2016, 08:08

Ložisko asi bude v pořádku.
Měl jsem přední kolo ve vzduchu a cloumal s vidlí. To jsem udělal jako první, páč už když jsem to kupoval, tak se řídítka sama rozkmitala po jejich puštění. Zjistil jsem, že problém je v hadičkách a drátech u krku - jsou tam natěsno a nutí směřovat řídítka doleva.
Už jsem s tím "cvakáním" najel 1500 km, a ještě to furt jezdí a ani nepozoruji žádné změny v chování.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

20 črc 2016, 19:53

Aleš555 píše:Ahoj. Potřebuji poradit. Koupil jsem Beverly 500 2008. při nastartování se skútr začal dusit. tak jsem demontoval palivové čerpadlo kde je součástí i filtr a pořádně jsem filtr vyšplíchal čističem na brzdy a tekl z něj černý sajrajt, po vyčištění složil a skútr jel perfektně, po najetí par km se motor začal zase dusit, tak jsem čištění opakoval ale už to nepomohlo. prosím o radu co mam dělat. nemůže být špatné palivové čerpadlo? kde se dá koupit i s tým filtrem, nemůžu ho nikde najít. moc dík za rady.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předpokládám že je to stříkačka, pokdu by měl být problém v palivové soustavě, začal bych kontrolou hadičky, která spojuje palivové čerpadlo s filtrem, je douhá asi 6 cm a pokud není zajištěna hadicovou sponou na obou koncích je nutné jí tam doplnit, měla by stačit sponka na 13 mm průměr
Jinak palivové čerpadlo je slyšet když běží, pak logicky funguje
Já měl horší starty a motor se dusil, nedržel na volnoběh otáčky a když jsem několikrát plyn tak chcípnul, opatření hadička sponou zajistilo hladké starty a konstantní otáčky na volnobeh vyčištění škrtící klapky, škrtící klapka se zanese především ze strany vzduchového filtru, pokud se pravidelně nemění a neimpregnuje olejem, je klapka brzy špinavá , stačí jí vystříkat sprejem na čištění karburátorů nebo čističem brzd bez acetonum obojí maji v autokelly za cca 70 Kč Nejsložitější operace je odstiojení plastů a uvolnění gumové spojovací hadice mezi klapkou a filtrboxem, klapku drží jen 2 šrouby a čietění jde jako po másle, podloží se vhodnou nádobkou do které pak stéká špína

také bych vyčerpal benzin z nádrže do průhledné PET lahve a podíval se zda tam neplave špína, já to vyčerpal asi 10x, profiltroval papírovám filtrem s jemným sítem co používají autolakýrníci , natankovat benzin od benziny nebo eurooilu a přidat čistič vstřiků nebo aditivum VIF super benzin

k tomu doporučuji seřídit ventily a vyměnit svíču za origo se 2 elektrodami nebo za Brisk silver

Palivové čerpadlo bych řešil jako poslení

-- 20. 7. 2016 18:59 --

xPet píše:Ložisko asi bude v pořádku.
Měl jsem přední kolo ve vzduchu a cloumal s vidlí. To jsem udělal jako první, páč už když jsem to kupoval, tak se řídítka sama rozkmitala po jejich puštění. Zjistil jsem, že problém je v hadičkách a drátech u krku - jsou tam natěsno a nutí směřovat řídítka doleva.
Už jsem s tím "cvakáním" najel 1500 km, a ještě to furt jezdí a ani nepozoruji žádné změny v chování.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pak je nutné demontovat plasty nad a pod světlem a uložit vzorně kabely a hadičky, já tam mám takové plastové brýle kam jsme to musel pečlivě naskládat a zajisti stahovací páskou, protže mi klepal jeden bowden o plast, kabelové svazky také překáží při otáčení řidítky...zjisitl jsem že mi "drncá" i přední světlo, když jsem věchno rozdělal tak jsem zjsitil že předchozí majitel, když měnil parkovací žárovku a brzdovou kapalinu, někde vytratil asi 4 šroubky z plastů a složil to jenom jako...
Bude to určitě jen nějaká podobná mechanická kravina
Odeslat odpověď