Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

18 kvě 2016, 17:08

Presne tak, co nie je pokazene, neopravuj :)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

19 kvě 2016, 18:27

Také mi to fungovalo, a teď to funguje dokonale. Navíc se domnívám, že stejnou hadičku bez spon mají i palivová čerpadla u modelů s karburátorem a touto úpravou lze i u karburátorové verze dsáhnout stejného efektu. Pokud majitelům Beverly nebo X9 občas motor škytne nebo střelí do výfuku, není to nic jiného než neseřízené ventily, zanesená škrtící klapka a ztráty tlaku v palivové soustavě způsobená touto netěsnící hadičkou. Než měnit za drahé peníze membránu karburátoru nebo sytič začal bych hadicovou sponou za pár korun.
Motor neškytá, má pravidlný chod, do výfuku mi to po úpravě, vyčištění klapky a seřízení ventilů nestřelilo ani jednou
Tak dnes jsem "demontoval" mosazná jádra z válečků dr. pulley, koupil jsme za 50 dolarů 25-17(8) - hmotnost 21 gramů a dělají mi dost těžký převod, proto jsem tam dal zpět původní...teď budu tunit ten tajwanský zázrak...jádra jsou tam vlisovaná bez vůlí a po dlouhém koumání jsem zvolil k jejich vyjmutí vytahovák ložisek ze slepých děr s reverzním kladivem...důležité je dobře upevnit vytahovák, aby se koncový lem dostal přesně mezi mosazné jádro a vnější obal válečku, pak stačí uchopit váleček pracovní rukavicí a kladivem párktát klepnout a jádro je venku bez poškození. Vypadá to jako mosaz a je to dost měkký materiál Na čínském aliexpressu jsm si koupil malou digitální váhu za 3 dolary s přesností na setiny gramu. Zjistil jsem že válečky - posuvníky z výroby neváží stejně, nejlehší má 21.04 g a nejtěžší 21.19g, navíc jednotlivá jádra po demontáži nejsou stejná, některé jsou i o několik desetin milimetru delší a ty dešlí pak mají trochu víc "sražené" hrany na okrajích, možná to tajwanec také před vlisováním vážil, nebo mají nepřesné stroje...Pokusím se vnitří část jádra jemně stočit na soustruhu o jeden gram, obaly bez jader mají od 4.3 do 4.6 gramu a jádra kolem 16.6 g, pak je zkombinuji tak že budou vážit stejně. Předpokládm že to bude lepší než 21 g a otáčky motoru se o moc nezvednou, v městkém provozu bude skůtr živější a mimo město se motor zklidní...Možná ještěš přidám 0,5 mm distanční podložku pod polořemenici, teď tam mám jen 1 mm podložku. Zpět je budu vlisovávat přípravkem, kterým vkládám do motoru ložiska.
Ušetřil jsem 50 dolarů, Jupíííííííííííí

-- 19. 5. 2016 17:40 --

http://modernvespa.com/forum/wiki-bv500-fuel-clamp
nechci strašit ale podívej se na tento odkaz, tak dlouho jsem to četl až jsem to nevydržel

-- 19. 5. 2016 17:49 --

Pokud jde o palivovou nádrž, doporučuji koupit na čínském e-shopu za dolar a něco podtlkaovou průhlednou pumpičklu s hadičkou a trubičkou a vyčerpat obsah nádrže do průhledné nádoby, podívat co je tam...na dně jsem našel kávovu lžičku vody a několik nečistot, vypadalo to jako sušená rozdrcená moucha, k tomu pár semen z pampelišky...když se to dostane do vstřiku nevím co to udělá...od kamaráda v autoservisu jsem vyfasoval papírový trychtýř s jemným sítkem 190 mikronů který používá k filtraci barvy před lakováním aut...nádrž jsem asi 5x vypumpoval a vždy doplnil s použitím tohoto sítka, nakonec jsem použil asi 4 víčka VIF benzin aditivum a až vyjedu nádrž začnu tankovat už jen benzin u eurooilu nebo prémiovou vervu u benziny. Opakuji že motor nestřelí do výfuku ani neškytne, ani občas, beží plynule.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

19 kvě 2016, 23:09

Chlapi, vedel byste nekdo, zda-li je pod listami na BV 500 Anniversario priprava na montaz bocnich kufru?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

20 kvě 2016, 11:04

mzxy: Diky za ten odkaz s obrazky. Opravdu to vypada jednoduse, Az budu mit chvili cas, tak se do te nadrze taky zkusim podivat.
Precejen, je to uprava za par kc a kdyz nezlomim uchyceni tech palivovych hadicek, tak nemam co zkazit.
Dam pak vedet, jestli tam ty sponky byly a jestli ta uprava je nejak poznat pri startovani atd.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

21 kvě 2016, 08:43

Blondie píše:Chlapi, vedel byste nekdo, zda-li je pod listami na BV 500 Anniversario priprava na montaz bocnich kufru?
Na každom Beverly je príprava na bočne kufre, len treba dokupiť 8-10 špeci sponiek zo zavitom M-6. :arrow: origo piaggio spolu aj z cenou :arrow: :shock: http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-p ... -sroub-m6/ a lacnejšie čierne RMS :arrow: http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-plisek- :wink: :) pro-sroub-m6/

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

24 kvě 2016, 17:22

Moc díky, jdu na to mrknout. B.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

26 kvě 2016, 10:19

Včera jsem se dostal k vyndání palivového čerpadla a zjištění stavu. I na mé beverly r.v.2007 ty svorky chyběly a hadičkou šlo otáčet.
Svorky jsem doplnil na obě strany a zas to celé složil. Nějakou změnu startování nepozoruju a i kontrolka motoru po nastartování zhasíná stejně dlouho (cca 2 sekundy).
Snad jediné co se změnilo je zvuk čerpadla po otočení klíčkem. Předtím vydávalo docela pištivý a ne moc příjemný zvuk a teď je to daleko lepší. Ale to mohlo souviset jen s tím, že jsem komplet čerpadlo vyndal a vytekl z něj všechen benzín a tím se mohlo pročistit.
Jinak že by mohlo nasát nějakou nečistotu a tím ucpat vstřik se mi nezdá - zespoda čerpadla je dost velký a hodně jemný filtr.
Ještě jsem z toho anglického návodu pochopil následující:
Kdo má ty dvě části čerpadla spojené tou průhlednou hadičkou jako je na obrázku, tak by ji měl vyměnit. Tahle průhledná časem degraduje a popraská bez ohledu na ty přidané svorky. Já už tam naštěstí měl černou neprůhlednou a ta má být OK.

Jinak celá ta procedura byla cca na půl hodiny a stačí na ni minimum nářadí.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

29 kvě 2016, 23:37

Ahoj, mam Piaggio Beverly 200, rok 2003. Když běží motor, tak se do toho ozývá z motoru takový divný cvakání. Když přidam plyn, tak se cvakání zrychlí. Nevíte někdo, co konkrétně to cvakání způsobuje a co se s tim dá případně dělat? To, že je asi něco v motoru trochu v háji, tak to mě tak nějak dochází, ale loučit se mi s tím skůtrem zatim moc nechce :-)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

30 kvě 2016, 05:40

Zle zostelovane ventili alebo odchadza kluka

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

31 kvě 2016, 21:10

záleží na tom, kde v motoru to cvaká, pokud vím tak na klice nejsou ložiska ale kluzná pouzdra, které postupně odejdou když se nepoužívá kvalitné olej a nedodržují servisní intervaly...opotřebení se projeví postupně, otázkou je zda co tomu cvakání předcházelo...začal bych kontrolou upevnění mechanických částí, například kolena výfuku atd...Když jsem měl Beverly 200, jednou mi motor trochu "cvakal" po natankování u shellky, stačilo dotankovat benzin od eurooilu a vše bylo ok...může to být cokoliv...
Kolik to má najeto?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

31 kvě 2016, 22:42

Zvláštní, s Beverly 125 jsem zažil podobný problém. Začalo to cvakáním v motoru, a pak se ztrácel výkon. Nakonec byl problém ve vahadle ventilu. Došlo k drobnému ubroušení pracovní plochy vahadla (nejdříve jsem si toho ani nevšiml). Výměna to vyřešila.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

01 čer 2016, 14:40

Tak jistá podobnost tu je, občas je znát pokles výkonu.

Jinak, má to nalitano skoro 50tis, kdy to začalo nevím, řekl bych, že se to prostě "postupně objevilo".

Kdyby to bylo tím vahadlem, na kolik může cca přijít výměna?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

01 čer 2016, 14:58

Bohužel cenu už si nepamatuji. Vahadla jsem koupil z vrakoviště.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

01 čer 2016, 18:36

podíval bych se na http://www.skutrvrakoviste.cz, při tom nájezdu kilometrů bych udělal celkovou kontrolu rozvodů, možná bude vytahaný i řetěz, poničená napináky a na tyčce ventilů místo rovných plošek ďolíky, já mám na 500 najeto 20 tisíc a při seřizování ventil jsme zjistil že jedno sací vahadlo má nepatrnou vůli, zatím ale vše funguje dobře, navíc seřizovací šroubky ventilových vůlí mají na konci jakési čepičky které už také nejsou rovné a jsou na nich otlačené plošky, ty bych vyměnil také, včetně malých těsnících guferek ventilů, které jsou po 50 tis tutově zbvdlé jako kámen a motor začne brát olej
Nové věci do motoru se na ebay nevyplatí, já prodal loni 200 ccm za 25 tis a měl jsme najeto poctivých 17 tis km, motor fungoval jako hodiny....za kompletní hlavu s válcema pístem chtějí někteří italové i 20 tis...a doprava stojí také majlant...a ti co to mají laciné něchtějií nic posílat
na scootlandu jsou schopni z itálie objednat a sehnat téměr cokoliv nového, napsal bych také tam...jde jen o to co vše bude třeba a za kolik..ale nejdříve bych sundal kryt rozvodů a podíval se co se tam děje, s vahadly stačí zahýbat do stran a vůle se hned projeví, ventily se dají lehce seřídít 1 očkový klíčem šroubovákerm a plechovou měrkou, a na repasi rozvodů jsou na youtube celé seriály , chce to jen trpělivost a pevnou vůli
nejhorší ze všeho je odstrojení všech plastů pak to jde jako po másle

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2016, 13:07

Díky za tipy! Jdu to dát dneska do servisu, věřim tomu, že spoustu věcí, co tu jsou popsány, ve výsledku opravdu bude nutný vyměnit. na Scootland už jsem koukal a jestli bude nutné koupit a vyměnit všechno, tak budu přibližně tak - nevim - rok? žrát kamení :-D
Odeslat odpověď