Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
11 bře 2016, 12:15
Mno ... píšou tam původ zahraničí a že by vypadala nějak zachovale se říct nedá ...
15 bře 2016, 01:21
Dnes som si na mojej Beverlinke vymenil komplet uloženie za novší typ z Nexusa ale myslím že aj X7-X8 to ma tiež rovnaké,
http://nsnorko.rajce.idnes.cz/Motor_300 ... 152733.jpg to staré bolo na pravej strane vydrate až na kosť!
Ihličkove ložisko bolo už dávno vysypané až tak že aj hlavná časť je už tiež poznačena, preto sa na skútriku jazdilo ako na anakondei!
https://www.dropbox.com/sc/krprvch45ccd ... .13.34.jpg Celkovy čas prace bol cca 1.5hod, akorát je potrebne zmontovať aj vyfukove koleno.
04 dub 2016, 10:17
Ahoj,
mam Beverly 400 r.v.2007 a tenhle zamykatelny nosic na prilbu tam mam.
Co potrebujes vedet ?
04 dub 2016, 21:35
Dá sa to veľke U-čko vytiahnut von a zmerať jeho jednotlive strany + zmerať aj koncovky ak sú nejak špeci upravene, chcem si to urobiť lebo origo je ranec jak svet, ten zámok si už dokúpim to nieje až tak strašne. Pripadne ak by si to vedel aj nafotiť tak by som ti bol veľmi povdačny.
-- 04 dub 2016, 20:41 --
Vedel by mi niekto kto ma i-čkové beverly prvej generacie odfotiť dolnú časť nádrže, chcem vidieť ako je riešena ta druha výstuha trubkoveho profilu a zaroveň aj ochranna rozpera ktorá chráni nádrž odspodu proti poškodeniu.
05 dub 2016, 19:45
To kovove ucko ven uplne vyndat nejde. Tak jsem to aspon nafotil takto, vcetne metru.
Snad z toho neco vyctes. Ten jeden konec je trochu zakulaceny. Na te strane co je napevno jsou v te tycce takove dva zarezy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
05 dub 2016, 22:26
Diky moc, ked sa mi to trocha zvolni tak snad o tyžden dva by som mohol niečo vlastne vymyslieť, aký je presný priemer toho U-čka, osobne tipujem tak 10mm.
07 dub 2016, 09:30
Mas pravdu, prumer toho u-cka je 10mm. Meril jsem to suplerou, tak by to melo byt presne
9.5.2016 edit:Chci se zeptat - jak vam funguje na Beverly sahara (ventilator chladice). U meho skutru mam podezreni, ze se vubec nesepne.
Kdyz normalne jezdim, tak se teplota na budiku drzi temer presne na pulce a vse je ok. V patek (bylo relativne teplo) jsem zastavil na cca 5 minut a nechal jsem skutra nastartovaneho. Rucicka teplomeru bylo v pulce. Po tech cca peti minutach uz rucicka skoro sahala k prvnimu cervenemu dilku a nemel jsem pocit, ze by sahara foukala. Zadny hluk ventilatoru jsem neslysel a ani z vydechu od chladice zadny proud vetru nesel.
Kdy (na cca kolika stupnich, resp. dilkach stupnice na budiku) by mel ventilator sepnout ?
Co pripadne zkontrolovat ? Prijde mi, ze dostat se k chladici znamena odplastovat cely predek skutru
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 kvě 2016, 07:51, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
10 kvě 2016, 07:46
Ahoj mě větrák sepne často,když se ručička dotkne červené barvy,ale mám 250, čidlo větráku je na chladiči tuším na pravé straně takže jedině rozebrat vyzkoušet čidlo a větrák než to uvařit,,
10 kvě 2016, 09:12
Me se prave rucicka cervene barvy jeste nedotkla, ale byla maly kousek pod ni. Takze jsem asi jeste mel chvilku vydrzet a vedel bych na cem jsem.
Proste jsem si myslel, ze je to jako u auta - tam mi rucicka doleze na pulku a pak z te pulky prakticky nehne celou dobu.
Teple pocasi jeste par dnu vydrzi, tak to vyzkousim a snad to neuvarim ...
12 kvě 2016, 22:11
Ani v parném léte se nedosatanu až do červeného pole, jinak ručička teploměru se drží i při delší jízdě skutečně kousek před červenou barvou
Sahara se mi zapíná jen v těch největších vedrech a ještě po dojezdu do garážě chvilku běží
doporučuji zkontrolovat odvzdušnění chladící soustavy, v levé horní částí na bloku motoru nad víkem rozvodů je odvzušňovací šroubek, stačí nasadit na něj tenkou průhlednou hadičku druhý konec do zasunout do vyrovnávací nádžky, nastartovat a šroubek opatrně povolit, chvilku půjdou možná malé bubliny a pak poteče už jen čistá chadící kapalina, chce to vytrvalost, odvzušnoval jse to asi 10 minut než jsem se zbavil bublin....
Dostat se k chladiči znamená minimálně demontovat plasty po pravou nohou a na pravé spodní straně chladiče odpojit gumovou hadici ( při výměně kapainy)....
Odvzrušňovací šoubek je přístupný po demontáži plastového krytu pod sedlem
-- 12. 5. 2016 21:36 --
Tak kluci dnes jsem se konečně podíval na palivové čerpadlo, demontoval jsem plastový kryt nad palivovou nádrží, odpojil ovládací lanko , odpojil svorkovnici s kabely a po chvilce laborování odpojil obě trubičky-hadičky vedoucí z palivové nádrže...je nutné nejdříve odstranit upevňovací pásky hadiček, pak uchopit trubičku, jemně jí zatačit směrem dovnitř nádrže, pak jemně táhnout nahoru a současně malým šroubováčkem opatrně odtlačit ve směru od trubičky 4 plastové zobáčky které zajišťují trubičku, chce to trpělivost a opatrnost aby se příchytky zobáčky nepoškodily
Pak jsem demontoval tu velkou plastovu "matici" která zajišťuje palivové čerpadlo, které je usazeno v gumovém těsnění
palivové čerpadlo jsem částečně povytáhl z nádrže a upevnil provázkem k zrcátku, čerpadlo se skládá ze 2 částí které jsou spojeny 6cm dlouhou palivovou hadičkou..u skůtrů do roku výroby 2006 chybí na hadičce zajišťovací spony, moje hadička měla jeden konec volnější, hadičkou se dalo volně otáček...nasadil jsem na konce hadičky hadicové spony na 12 mm a čewrpadlo vložil do nádržem zajisitl maticí, trubičky nacvaknul zpět a zapojil konektor
Tak výraznou odezvu na plyn jsem nečekal...starty jsou o 100 procent lepší, a to mi stříkačka chytla na první protočení startéru...teď chytá na první drcnutí a rozjezd se studeným motorem je úpně stejný jako s teplým...Prostě tam docházelo ke ztrátě tlaku v palivové soustavě vinou nedostatečně těsnící hadičky...občas se mi stalo že když jsem pořádně zabral za plyn, rozsvítila se mi na několik sekund kontrolka motoru...Po nastarování studeného motrou svítila asi 5 sekund. Ted po nastarování zhasíná okamžitě.
Piaggio údajně od roku 2007 začíná tyto hadičky zajištovat sponami, kdo má starší stroj, tomu doporučuji absolvovat tento "zákrok"...nebudete litovat....
14 kvě 2016, 09:12
Nevie niekto od kedy existovalo BV 250ie, lebo mám pocit že to moje je v nejakom zlomovom obdoby 06-07 ale to asi poznám podľa dátumového kodu na nádrži a jej prislušenstva!
-- 14 kvě 2016, 08:26 --
mzxy píše: nastartovat a šroubek opatrně povolit, chvilku půjdou možná malé bubliny a pak poteče už jen čistá chadící kapalina, chce to vytrvalost, odvzušnoval jse to asi 10 minut než jsem se zbavil bublin....
Dostat se k chladiči znamená minimálně demontovat plasty po pravou nohou a na pravé spodní straně chladiče odpojit gumovou hadici ( při výměně kapainy)....
Odvzrušňovací šoubek je přístupný po demontáži plastového krytu pod sedlem
.
no to ano, ale plati to iba pre novšie ročniky, napr. BV-250carb 04 to žiaľ ešte nemá, jednoducho je to poznať podľa verzie vodnej pumpy, ta čierna plastova to ešte nema ale ta novšia z alu. obalom vodneho čerpadla v striebornej-alu. farba tak ta už ma ten odzvdušnovak. Pravdepodobne to bude obdobne aj u celého Piaggio group. Ja som u karbošky z čiernou plastovou VP odzvdušnoval tak že som povolil sponu hadice pri termostate a nechal zmáčknutim hadice pri vypnutom motore trocha vyfučať vzduch ktorý sa tam nahromadi a zdržiava, zopakoval som to asi 2-3x po kratkom naštartovani motora. Väčšinov nahle pri takych to blbnutiach môže isť aj o poruchu termostatu alebo pritomnosť vzduchu ale ten tam zase len tak bezdôvodne nieje, vačšinou pri nejakej oprave ked sa spúšta voda zo systému.
14 kvě 2016, 19:04
JRM666 JÁ má bv 06. karbec , ale začaly také ie,
15 kvě 2016, 09:48
mzxy píše:Tak výraznou odezvu na plyn jsem nečekal...starty jsou o 100 procent lepší, a to mi stříkačka chytla na první protočení startéru...teď chytá na první drcnutí a rozjezd se studeným motorem je úpně stejný jako s teplým...Prostě tam docházelo ke ztrátě tlaku v palivové soustavě vinou nedostatečně těsnící hadičky...občas se mi stalo že když jsem pořádně zabral za plyn, rozsvítila se mi na několik sekund kontrolka motoru...Po nastarování studeného motrou svítila asi 5 sekund. Ted po nastarování zhasíná okamžite
Tak na drcnutie mi to rozhodne nechyta ale skôr asi ako u karbiku že to 2-3x pretoči motor a šup, ale pri studenom motore nemôžem sa náhle rozjet bez toho aby mi to nedusilo motor, ten potrebuje asi minutku na jemne zahriatie aby šiel ako tak, potom už ide normálne. Napokon aj ked kolegova 250karboška mi vždy riadne naseka pri akceleracii a to doslova o jednu triedu, mysliš že tento prejav mojej BV-čky je ten istý ako u ťeba aj ked mi nesvieti ta kontrolka?
-- 15 kvě 2016, 19:30 --
Tak som to dnes rozhodil a zistil som že je to asi 4 mesiac 2006 ktorý je zasponkovany iba v hornej časti u palivového filtra! Dolná časť hadičky u čerpadla je bez sponky ale otáčať s nou síce ide ale dosť ľahko by som netvrdil skôr tuhšie ako u teba, skôr si myslím že filter ma už niečo za sebou tipujem cca 50tkm a zníženu priepustnosť vdaka sragoram v palive ktoré porézne postupne upchavajú filter až ho upchaju a pri tom sa pomaly ale isto ničí aj čerpadlo ktoré musí toho viac tlačiť. Podobnú skúsenosť mám z BMW Motorrad kde pri 100tkm sa povovodný palivovy filter v nadrži pod tlakom čerpadla roztemoval na falcovani až tak že bol unik tlaku v systeme kde to výrazne rozhodilo motor ktorý potom nechcel isť do otáčok nad 2000ot.m. Po výmene filtra išla motorka opäť ako nova akorát že čerpadlo je o dosť hlučnejšie.
18 kvě 2016, 09:49
V sobotu jsem se poradne projel (pres 200 km) a po celou dobu se mi rucicka teploty drzela presne na pulce. A to vcetne popojizdeni po meste a stani na semaforech. Takze zavzdusnene bych to asi mit nemusel. Uvidim dal, jak se to bude chovat - mozna opravdu zbytecne panikarim a jeste mi predtim ta teplota nestoupla do oblasti, kde se ma sahara sepnout.
S tim palivovym cerpadlem jste me trochu nahlodali. Ja mam rv 2007 (a vstrikovani), ale je to pry leden 2007. Takze kdovi, jestli tam ty pojistne pasky na hadickach mam. Problemy se starty nemam a i kontrolka motoru mi po startu zhasne max. do dvou vterin a normalne za jizdy se nerozsviti vubec.
Tak nevim, jestli se v tom mam zkusit pohrabat - abych neco nezkazil (aneb kdyz to funguje, tak se v tom nevrtej
).