Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

03 pro 2015, 00:24

...no to maš pravdu, ale ja som to zamerne nenapisal lebo podľa niekoho by to za taku cenu nemohlo byť ani dobré. :lol: Takže NC aj z spz-kou je za rovných 900,-ojro. Jedinu upravu okrem väčšieho plexiskla uvažujem na zmene tvaru sedadla, asi tak 6cm vyššie a 6cm predlžiť do zadnej časti a zmeniť povrch sedadla za nesklzny povrch. Viac informacii neskôr až niečo skrašlim a opravim! :wink: Edit: Mam origo 2x kľuče jeden Master a druhy servisak + servisku vedenu iba 4 roky do 10tkm!

-- 03 pro 2015, 18:38 --

Mám jednu otázku ako vam svieti hlavny svetlomet, lebo mne len ked zapnem papalovanie tak rovno svieti stretavačka, čo by asi nemala lebo by to podľa logiky malo byť až po naštartovani. Za dalšie pri prepinani svetiel prepinačom raz svietia obe hlavne lampaše a inokedy zase druha lampa a ta prva zhasne, ako to ma vôbec vlastne fungovať? Samotny prepinač je dosť hruby na ovladanie ako keby bol z tanku, ma to byť tiež tak že sa to tažšie prepina? Dalšia otazočka je že parkovačky svietia kedy, ak by mali vôbec niekedy solo svietiť? Ma niekto dorobenu na Beverline svetelnu hukačku?

-- 03 pro 2015, 22:03 --

Dnes som sa po obhliadke rozhodol pre opticky repas zadnych tlmičov, dôvodom je vytečeny elektrolit z baterie ktory si cez otvory v aku-boxe našiel cestu na vrchy tlmičov. Dnes som rozmontoval na drobne pravy tlmič, ktorý som po vybrati pružiny aj otestoval z vysledkom ako nový. Tiež si zrepasujem štartovacie relé ktore už nevypina ako ma a vždy trocha potiahne štarter po natočeni motora, robil som to aj na Liberty a funguje to teraz ak nové! Po odstraneni zadných bočnych plastov sa mi odkryl sqvely pohľad na motor ktorý nejavil ani najmenšiu oxidaciu a vyzeral napohľad ako keby mal max 2-3 roky a 10tkm za sebou ako aj pekne žlte šroby ktoré boli ako nové spolu aj zo zadným kotučovym unašačom čo ma len viac a viac utvrdzuje v tom že skuter ma fakt tých pravdivych 27tkm a bol jazdeny iba za pekneho počasia.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 pro 2015, 19:43

SAS Secundarny Air System u Quasaru 250 ma aky vlastne učel a zmysel? Molitanova vložka z SAS air filtru sa po vyčisteni tiež prestriekava špeci olejom ako hlavna vduchova vložka?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

16 pro 2015, 10:33

wochomurka píše:IMHO třístovka a čtyřstovka jsou úplně jiný motory. Tříkilo je Piaggio Quasar a čtyřkilo je Piaggio Master. Rozhodně bych tu neřešil nějaký převody, nebo objemy. Ikdyž když už jsme u nich, tak žádný objem 490ccm neexistuje. Piaggio Master se dělá ve verzích 399ccm a 460ccm. Starší malý Beverlyny měly výhodu v obou 16" kolech, což je i případ tý třístovky.
Rozdíl u 250 a 300 je mám pocit asi 1KW, ale má větší krouťák.
Jinak barva jezdí, například moc růžovejch skútrů jsem neviděl, a pokud ano, nejel na tom chlap, ale holčina s mašlí na helmě :wink: .
Stará malá Beverly se dá bez větší námahy překopat do vzhledu velký Beverlyny, a naopak to jde také.
Pokud se nemůžeš rozhodnout, doporučuju testovací jízdu. Může se stát, že ti nakonec bude vyhovovat lehkonohá 250 ,než těžký pětikilo.
Můj skromný názor je, koukat buď po 250/300, nebo po 500. Čtyřstovek je málo a jedinej rozdíl mezi 400/500 je ve vrtání motoru. Jinak jsou ty skútry totožné. Stejné je to u 250/300ie.


Piaggio Master 500 se vyrábí od roku 2008 ve verzi 493ccm a má mmj. dvě svíčky. Montoval se i do Beverly....

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

30 pro 2015, 21:53

Borci neviete náhodou maximálne rozmery baterie do beverliny 250, hlavne potrebujem vedieť širku, možno aj dlžku kde tipijem že 150mm bude asi stačiť. Baterku k motorke som dostal omylom menšiu a slabšiu ale hlavne som si pred sviatkami nepomeral ani šachtu. K motorke sa najskôr dostanem až po novom roku tak by som si rad pozrel možnosti na nete! Kandidati sú Exide, Banner a Motobatt a prave u Motobattu ich je dosť veľa verzii tak som z toho popleteny. Dakujem za odpovede. :wink: http://www.epenta.sk/baterie-pre-auto-m ... v-4-vyvody? http://www.otos.cz/motobaterie/exide-mo ... -agm12-12/ http://www.en.easyparts.nl/Battery-NITR ... 79224.html

-- 30 pro 2015, 22:12 --

Odpoviem si sam, konkretne tieto bateria tam sedia! Držte sa týchto kodov pre baterie menšia trošička lacnejšia a aj slabšia vhodna pre :arrow: 125-250ccm YB10L BP a väčšie a silnejšie od 250-500ccm YTX14BS

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

10 led 2016, 13:32

150x85x145mm jsou rozměry 12AH baterky, kterou mám předepsanou pro pětistovku
také tam mám jinou, původní majitel tam dal 11Ah/150A olověnou Vartu, má rozměry 145x90x145 a pasuje tam jen tak tak...bohužel lidé často používají to, co seženou a ne to co je předepsáno, baterka zatím funguje tak jí tam nechám

Také dělám postupně servis, zatím jsem vyměnil olej v předních tlumičích, včetně výmeny gufer a prachovek, sehnal jsem jiné prachovky značky SIFAM které mají horní lem vyztužený - zpevněný pružinkou, původní prachovky to neměly, snad budou účinněji bránit pronikání nečistot, tlumičový olej jsem použil obyčejný REPSOL 10W, k montáži prachovek a gufer silikonou vazelínu na kola od firmy PAN OIL a při nasazování gufer na trubku jsem použil postup z jednoho "youtube tutorialu", kdy Giovanni na konec trubky nasadí kus jemné folie, něco jako mikrotén nebo prezervativ, tu lubrikuje silikovou vazelinou a pak nasadí gufero, folii odstraní...asi kvůli ochraně britů gufera před hranou trubky, jde to jako po másle

Vnitřní "podpěrnou trubku" tlumiče je nutné při zpětné montáži zafixovat speciálním "klíčem", vyrobil jsem asi 25 cm dlohý T- klíč, na konci má 6-hran 22 mm, bez jeho použití nelze šroubky přidržující trubku řádně utáhnout, pod upevňovací šroubky jsem dal nové měděné podložky, aby to těsnilo.
Pro zajemce - gufero má rozměr 41 x 53 x 8/9.5, za originál sadu chtějí ve scootlandu asi pětistovku, já je sehnal za necelé svě stovky obě u nás, navíc na čínském e-shopu http://www.aliexpress.com jsou asi za doalr / kus, bohužel o 0.5mm "vyšší" ale domnívám se, že bych tam tu drátěnou pojistku dostal..
Prachovky jsou 41x53x4.8/14, ty od firmy SIFAM mají kód SIF FDS 4101. Když budete googlit, najdete na netu prodejce s nejlepší cenou.
Na uvolnění resp. utažení či fixaci zátek tlumičů je nutné použít klíč 6-hran (imbus) průměru 27 mm.
Budu měnit spojku, původní je zatím vcelku dobrá ale "cinká", než jí zrepasuji nasadím novou...Spojku jsem koupil v e-shopu Alessia Ridewilla na http://www.ridewill.com za 62 éček, je to RMS a tady za ní chtějí 3 tisíce....když si tam objednáte i filtry, které jsou tam za pár éček, ložisko polořemenice které u nás stojí 500 a další tretky které jsou u nás předražené, poštovné 18-19 éček se dá zkousnout.
Klížž Buzzetti na fixaci variátoru jsem koupil v SRN na eshopu http://www.sip-scootershop.com, ale jen proto, že je tam poštovné 5 éček. K tomu pár tretek a mám to o 2 stovky lacinější než u nás. Věcí na maxiskůtry tam bohužel mají jako šafránu, převážně jen na 50 a 125 ccm.

Na vytahování ložisek kol a ložisek ze slepých děr (převodovka Beverly) používán tento vytahovák s kladivem,
http://www.aliexpress.com/item/9pc-Blin ... 43267.html

Cena je na čínském e-shopu pohyblivá u různých prodejců jiná a když to budete každý den sledovat, koupíte ho v akci za 46 dolarů....V kombinaci s horkovzdušnou pistolí funguje bezvadně.

Na stlačení kontrastní pružiny spojky vyrábí Buzzetti kompresní nástroj s kódem 5656, bohužel je tento kus pásoviny předražený, po dlouhém googlení jsme jeden našel v SRN-motoshopu za 23 éček, ale za dopravu chtějí 27...a to se nevyplatí...přípravek teď vyrábím z 5 mm silné a 5 cm široké pásoviny.

Evropská komise by se měla místo nesmyslů věnovat sjednocení a snížení cen poštovného napříč EU.

Také řeším, jak utěsnit spáru mezi plexištítem a kapotou, mám původně velké plexi ISOTTA ze kterého jsme udělal celoroční, lupěnkovou pilkou jsem plexi zkrátil postupně na třikrát asi o 18 cm, tak, že za jízdy vidím přes horní hranu plexi na silnici před sebe a současně mi nefouká do obličeje, ale až na horní část přilby...za deště a mlhy je to výhoda.
Na spodní hranu plexi jsem nalepil samolepící gumovou pásku která se používá k utěsnění dvěří před průvanem
http://www.kutilstvi.cz/10922-samolepic ... me-metraz/
funguje to a mohu doporučit, i když kolem kapličky pětistovky kvůli její konstrukci přesto trochu fouká

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

10 led 2016, 16:07

Neviem ako je to u pollitraku BV ale u nižších objemoch sú u jednej objemovej verzii až tri rôzne predne vydlice od rôzných výrobcov tak nevie či všetci budu mať rovnaké gufera, preto by bolo hádam dobré si ich nejak preveriť. Každopádne dík za tip na vyťahovák ložisk a gufier a prachoviek na BV. :idea: :wink:

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

14 led 2016, 22:34

Borci kto ma na Beverlinke origo Piaggio TopCase? Potrebujem zistiť nejakú informáciu ohľadom mechanizmov zámkov! :wink: :idea: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: http://modernvespa.com/forum/topic106990

-- 15 led 2016, 21:26 --

Pripadne nemá niekto rozbitý kufor piaggio beverly, potreboval by som 2 diely z mechanizmu zabezpečenia kufra? :?: Platba vopred na účet! :wink:

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

19 led 2016, 19:15

ND ktoré potrebujeme na Piaggio kufor, ale problém v tom že makaroni to neposielaju von za hranice, neviete prečo? Asi žeby mal zazmluvneneho iba národného prepravcu a cez hranice tým padom už ééé) http://www.ebay.it/itm/Kit-Gancio-Leva- ... 3f55b9aee3

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

27 led 2016, 20:45

Tento prodejce má slušné ceny ale skutečně uvádí, že nazasílá zboží do ČR, takže ani do SR
---------------------------------------------------------------------------------------
Pokračuji v přípravě na sezonu, za 25 éček v akci jsem objednal v SRN přípravek na demontáž spojky, kterým se stlačí pružina mezi spojkou a řemenicí ( Buzzetti 5656) a za 6 éček krátký trubkový klíč buzzetti průměr 55 mm na povolení a utažení matice spojky, mám sice v garáži gigantický ořech 55mm který váží asi 3/4 kg , ten nebudu používat...Zítra - ve čtvrtek čekám DHL-ko, objednával jsem to v pátek večer...
Na stránce na http://www.drpulley.info jsem objednal "hranaté válečky". Poštovné ze SRN je 3.5 eura do celé Evropy. Objednal jsem to v pátek večer a dnes - ve středu mi to přinesla pošťačka.
S poštovným a nějakým slevovým kuponem jsem za ně vysolil asi 49 éček. Je to dost ale budu prvním "tunerem", který sem na jaře napíše první skutečnou recenzi k BV500 . Po dlouhom zimním googlení na zahraničních skutrforem a piaggioforech jsem zjistil, že všude se píše jen o Burgmanech a MP3, ale o BV 500 s válečky dr. pulley, především k použití vhodné gramáže je toho minimum. Aby bylo krvácení dokonalé, nasadím i nová vodítka dr. Pulley. Ty mám za další 4 stovky. Mají trochu jiný tvar než originál.
Při volbě vhodné gramáže jsem se nenechal ovlivnit obecnou informací, že gramáž dr. pulley kostiček má být o 10 procent nižší než je originál. Variátor bude originál piaggio na 8 válečků.
Původní origo válečky Piaggio 25x17/8 mají podle výrobce 21.55 gramů. Teď tam mám RMS 25/17/8 - 21 gramů a úbytek hmotnosti válečku - 0.55 gramu nijak nepociťuji.
Kostky dr. Pulley jsem zvolil ve stejné gramáži - 21 gramů. Vyrábí se ještě 22 g, ale ty jsme zavrhnul, protože všichni tuneři píší že používají o 2-3-4 gramy lehčí. Předpokládám, že při stejné gramáži při rozjezdu nepůjde motor do vyšších otáček, protože je to vzhledem k výkonu zbytečné. Jezdím klidně a závodím akorát s motýlem. Jediné co od této úpravy očekávám je plynulejší změna převodu, která je podle "tunerů" způsobena právě hranatým tvarem válečků a větší plochou, kterou váleček "tlačí" na kryt klece variátoru. Podle zkušeností uživatelů se také údajně při ubrání plynu odstředivá spojka odpojí trochu později...např. při dojezdu před křižovatkou se dá trochu déle "brzdit " motorem...Teď s válečky RMS 21g se spojka odpojí v rychlosti kolem 40 km/h...
Očekávám delší živostnost "kostiček", moje "nové" RMS válečky mají už po 2 tis km viditelné plošky...Proto měním také kryt klece variátoru,ten původní má vnitřní tisícíhran trochu volnější a giovanni tvrdí že to může způsobovat vibrace...Nový kryt klece variátoru RMS má z výroby na okraji hrany, která nejsou z výroby rovné proto je upravuji jemným diamantovým pilníčkem a ještě přeleštím nějakou jemnou pastou, aby nedcházelo k poškození materiálu válečků. O maximání rychlost neusiluji, na rozdíl od jiných uživatelů se nedomnívám, že jezdit na skůtru "tachometrových" 160 je normální...
Dnes jsem kontroloval "napínací" kladku, v plastovém těle kladky je ložisko, které má to nejlepší za sebou.je rozviklané, asi jí vyměním celou, protože jsem ani lupou nedokázal rozluštit označení ložiska. Předpokládám, že je tam vlisováno pod značným tlakem, právě proto, aby se nedalo jednoduše vymenit a aby si šťastný majitel piaggia musel koupit celou kladku za litr.
Vyměnil jsem také ložisko kovového krytu variátoru a spojky, po krátkém ohřevu horkovzdušnou pistolí šlo vytahovákem ložisek ven jako po másle. Rozměr 6203, mělo vůle a navíc bylo ošklivé červenohnědé ,tak šlo do koše. Nahrazeno zakrytým ložiskem SKF. Vyměním ještě ložiska zadního kola, také ložisko v pravém zadním bloku který drží zadní kolo. Už jsem to opakovaně prostříknul brunoxem dle zkušeností jiných uživatelů, snad nebudu muset vyrábět stahovák...Pak se podívám na ventily, mezi krytem rozvodů a rámem je málo místa, ale giovanni na youtube to zvládá bez demontáže motoru, tak to snad zvládnu také. nastavit značku na značku a vymezit vůle měrkou 0.15 mm.
Doporučuji také před sezonou zkotrolovat a vyčistit starter, když zadáte do vyhledavače youtube "tutorial piaggio", je tam asi 7-dílný seriál, Giovanni renovuje beverly 250, včetně kontroly, vyčištění starteru...starter drží v podstatě jen 2 šroubky a jde ven jako po másle....
Zkontroluji také zadní polořemenice, mám připravena obě ložiska,jehlové i kuličkové, které v případě potřeby vyměním...K tomu nová spojka a při prvním oteplení trhám asfalt...

Ještě jsem si koupil reflexní softshellovou bundu MALTON, v pracovních oděvech za zaváděcí cenu 790,- Kč...Dnes už stojí přes litr. mohla být o 5 cm delší, ale je skutečřně super, žlutá s černou, dokonale ladí s černým skůtrem, má boční i náprsní kapsu a padne jako ulitá...především kvůli bezohledným řidičkám, kterých je čím dál víc je důležité býti viděn...

-- 27. 1. 2016 20:46 --

http://modernvespa.com/forum/topic29055
Tady je zajímavý odkaz doplněný o "obrázky", popisující postup při výměně nebo zafixování palivové 6.5 cm dlouhé hadičky, která může časem vlivem biosložek v palivu ztratit elasticitu a tedy i těsnící schopnost ..Výsledkem degenerace materiálu by měl být pokles tlaku v palivové soustavě
Podle všeho má Beverly od rv 2007 (cruiser atd) tuto hadičku fixovanou hadicovou sponou, ročníky do r.v. 2006 bez těchto spon..
Vzhledem k tomu že mám EURO 3 s lambda sondou a odvětráváním palivové nádrže s uhlíkovím filtrem ( čti ekokurvítko), předpokládám že budu mít podobný problém, protože to v chladném počasí někdy chytá až po 4 sekundách protáčení starteru, jinak tato stříkačka startuje na první drcnutí...
zatím jsem sundal akorát plastový kryt nádrže a odpojil ovládací lanko, bohužel v garáži po návratu z práce už nemám dostatek světla , proto jsem zatím nezkoušel odpojit ty dvě hadičky, resp. uvolnit ty dvě trubičky z víčka čerpadla...podle návodu a podle toho co vidím je tam jakýsi plastový "prstenec" jehož součástí jsou nějaké plastové západky, které je nutné opatrně odtlačit šroubovákem...pokud s tím máte nějaké zkušenosti, budu rád, když se o ně podělíte, nerad bych kvůli poničenému víčku čerpadla kupoval od makarónů nové, stojí víc než moje zachovalá Babeta...také předpokládám že je tam nějaký těsnící o-kroužek, neznáte rozměry? Připravil bych si je předem a při demontáži vyměnil...."hose clamp" - spony 12 mm mám...děkuji

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

03 úno 2016, 01:14

mzxy píše:Doporučuji také před sezonou zkotrolovat a vyčistit starter, když zadáte do vyhledavače youtube "tutorial piaggio", je tam asi 7-dílný seriál, Giovanni renovuje beverly 250, včetně kontroly, vyčištění starteru...starter drží v podstatě jen 2 šroubky a jde ven jako po másle....
Ahoj, rad čítam tvoje prispevky a teraz dokonca by sa mi hodil nejaky video návod na rozdeklovanie pravej strany motora na BV250-300 z dôvody možnej výmeny voľnobežky. Ten tutorial od "Giovanniho" som žiaľ nenašiel tak by som ta rád poprosil o link teda ak by si to vedel najsť, vopred pekne dakujem, Jrm! :wink:

BUZZETTI - šmejd z čínského nočníkového plechu

03 úno 2016, 08:47

ok večer doma se podívám a pošlu odkaz
včera jsem poskládal variátor a vrhnul jsem se na spojku, bohužel značkový přípravek buzzetti 5656 nefunguje, nedokáže stlačit originální nezesílenou pružinu piaggio, na té straně kde je navařená matice šroubu jehož utahováním se stláčí pružina se přípravek ohnul do oblouku, když jsem tuto část vyztužil navařením pásoviny včetně rohů, prohýbá se spodní část v místě kde je matice 55mm
pokud nejde o falzifikát konstatuji, že BUZZETTI vyrábí nářadí z čínského nočníkového plechu , akorát povrchová úprava pozinkováním a logo buzzetti jsou funkční, jinak jde o šmejd
Závěr - BUZZETTI 5656 je nepoužitelný šmejd ( pokud jde o kontrastní pružiny ke spojce piaggio 400-500 ccm ) a důrazně všechny zájemce varuji před nákupem tohoto přípravku...Funkční bude až po totálním vyztužení a domácím dodělávce...
Samozřejmě to napíšu i výrobci + prodejci, včetně zaslání fota jak vylepšit předražený šmejd v domácích podmínkách....český scootland to už také přestal prodávat...
Stejný šmejd je i trubkový klíš buzzetti 55 mm na tuto matici spojky, ve skutečnosti má necelých 56 mm, takže vůle jako prase...
vyrobil jsem si roto speciál ze starého gola-ořechu 54 mm jemným obroušením 6 dosedacích plošek minibruskou tak že sedí přesně, jako ulitý bez jakýchkoliv vůlí

-- 3. 2. 2016 21:09 --

https://www.youtube.com/watch?v=pmg7MmfFjGc

tady je I. díl, vpravo jsou pak odkazy na další díly celkem 7, ital používá zajímavé technologické postupy

[Vymazáno]

10 úno 2016, 19:13

Tento příspěvek již byl smazán kým JRM66 v 23 úno 2016, 23:34.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

23 úno 2016, 23:36

Borci kto z vás ma na beverline vzadu pod nosičom zámok na prilbu? Potrebujem nejake informacie ohľadom toho madla č.10! :arrow: http://www.en.easyparts.nl/showdrawing/ ... -rack.html

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

11 bře 2016, 08:31

Ahoj všem,
již dlouho uvažuji o koupi jeté Beverly 500. Sleduji nabídky, ale zdá se mi, že momentálně jsou jediné v nabídce bazaru Mototrade (občas se někde nějaká objeví jinde), viz. např http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 36117.html
Všechny mají záhadně najeto okolo 30.000 km a tak se ptám, jestli máte někdo s tímto bazarem zkušenosti, případně kterou Beverly byste od nich doporučili, jestli vůbec nějakou ;-) Nebo jestli někdo víte o nějaké na prodej, prosím o info.
Díky Tom

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

11 bře 2016, 11:42

x2 a km celkom sedi :lol: V tejto cene neviem či ešte je jeden politrak z origo km cca 50tkm kupovany v CZ od prveho majiteľa, ked tak skús preveriť či je ešte aktualna, bola tu celu zimu, myslim že bola strieborna niekde uprostred česke krajiny! :arrow: : bingo, našiel som to! :D :arrow: http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... y-500.html
Odeslat odpověď