Tento prodejce má slušné ceny ale skutečně uvádí, že nazasílá zboží do ČR, takže ani do SR
---------------------------------------------------------------------------------------
Pokračuji v přípravě na sezonu, za 25 éček v akci jsem objednal v SRN přípravek na demontáž spojky, kterým se stlačí pružina mezi spojkou a řemenicí ( Buzzetti 5656) a za 6 éček krátký trubkový klíč buzzetti průměr 55 mm na povolení a utažení matice spojky, mám sice v garáži gigantický ořech 55mm který váží asi 3/4 kg , ten nebudu používat...Zítra - ve čtvrtek čekám DHL-ko, objednával jsem to v pátek večer...
Na stránce na
http://www.drpulley.info jsem objednal "hranaté válečky". Poštovné ze SRN je 3.5 eura do celé Evropy. Objednal jsem to v pátek večer a dnes - ve středu mi to přinesla pošťačka.
S poštovným a nějakým slevovým kuponem jsem za ně vysolil asi 49 éček. Je to dost ale budu prvním "tunerem", který sem na jaře napíše první skutečnou recenzi k BV500 . Po dlouhom zimním googlení na zahraničních skutrforem a piaggioforech jsem zjistil, že všude se píše jen o Burgmanech a MP3, ale o BV 500 s válečky dr. pulley, především k použití vhodné gramáže je toho minimum. Aby bylo krvácení dokonalé, nasadím i nová vodítka dr. Pulley. Ty mám za další 4 stovky. Mají trochu jiný tvar než originál.
Při volbě vhodné gramáže jsem se nenechal ovlivnit obecnou informací, že gramáž dr. pulley kostiček má být o 10 procent nižší než je originál. Variátor bude originál piaggio na 8 válečků.
Původní origo válečky Piaggio 25x17/8 mají podle výrobce 21.55 gramů. Teď tam mám RMS 25/17/8 - 21 gramů a úbytek hmotnosti válečku - 0.55 gramu nijak nepociťuji.
Kostky dr. Pulley jsem zvolil ve stejné gramáži - 21 gramů. Vyrábí se ještě 22 g, ale ty jsme zavrhnul, protože všichni tuneři píší že používají o 2-3-4 gramy lehčí. Předpokládám, že při stejné gramáži při rozjezdu nepůjde motor do vyšších otáček, protože je to vzhledem k výkonu zbytečné. Jezdím klidně a závodím akorát s motýlem. Jediné co od této úpravy očekávám je plynulejší změna převodu, která je podle "tunerů" způsobena právě hranatým tvarem válečků a větší plochou, kterou váleček "tlačí" na kryt klece variátoru. Podle zkušeností uživatelů se také údajně při ubrání plynu odstředivá spojka odpojí trochu později...např. při dojezdu před křižovatkou se dá trochu déle "brzdit " motorem...Teď s válečky RMS 21g se spojka odpojí v rychlosti kolem 40 km/h...
Očekávám delší živostnost "kostiček", moje "nové" RMS válečky mají už po 2 tis km viditelné plošky...Proto měním také kryt klece variátoru,ten původní má vnitřní tisícíhran trochu volnější a giovanni tvrdí že to může způsobovat vibrace...Nový kryt klece variátoru RMS má z výroby na okraji hrany, která nejsou z výroby rovné proto je upravuji jemným diamantovým pilníčkem a ještě přeleštím nějakou jemnou pastou, aby nedcházelo k poškození materiálu válečků. O maximání rychlost neusiluji, na rozdíl od jiných uživatelů se nedomnívám, že jezdit na skůtru "tachometrových" 160 je normální...
Dnes jsem kontroloval "napínací" kladku, v plastovém těle kladky je ložisko, které má to nejlepší za sebou.je rozviklané, asi jí vyměním celou, protože jsem ani lupou nedokázal rozluštit označení ložiska. Předpokládám, že je tam vlisováno pod značným tlakem, právě proto, aby se nedalo jednoduše vymenit a aby si šťastný majitel piaggia musel koupit celou kladku za litr.
Vyměnil jsem také ložisko kovového krytu variátoru a spojky, po krátkém ohřevu horkovzdušnou pistolí šlo vytahovákem ložisek ven jako po másle. Rozměr 6203, mělo vůle a navíc bylo ošklivé červenohnědé ,tak šlo do koše. Nahrazeno zakrytým ložiskem SKF. Vyměním ještě ložiska zadního kola, také ložisko v pravém zadním bloku který drží zadní kolo. Už jsem to opakovaně prostříknul brunoxem dle zkušeností jiných uživatelů, snad nebudu muset vyrábět stahovák...Pak se podívám na ventily, mezi krytem rozvodů a rámem je málo místa, ale giovanni na youtube to zvládá bez demontáže motoru, tak to snad zvládnu také. nastavit značku na značku a vymezit vůle měrkou 0.15 mm.
Doporučuji také před sezonou zkotrolovat a vyčistit starter, když zadáte do vyhledavače youtube "tutorial piaggio", je tam asi 7-dílný seriál, Giovanni renovuje beverly 250, včetně kontroly, vyčištění starteru...starter drží v podstatě jen 2 šroubky a jde ven jako po másle....
Zkontroluji také zadní polořemenice, mám připravena obě ložiska,jehlové i kuličkové, které v případě potřeby vyměním...K tomu nová spojka a při prvním oteplení trhám asfalt...
Ještě jsem si koupil reflexní softshellovou bundu MALTON, v pracovních oděvech za zaváděcí cenu 790,- Kč...Dnes už stojí přes litr. mohla být o 5 cm delší, ale je skutečřně super, žlutá s černou, dokonale ladí s černým skůtrem, má boční i náprsní kapsu a padne jako ulitá...především kvůli bezohledným řidičkám, kterých je čím dál víc je důležité býti viděn...
-- 27. 1. 2016 20:46 --
http://modernvespa.com/forum/topic29055Tady je zajímavý odkaz doplněný o "obrázky", popisující postup při výměně nebo zafixování palivové 6.5 cm dlouhé hadičky, která může časem vlivem biosložek v palivu ztratit elasticitu a tedy i těsnící schopnost ..Výsledkem degenerace materiálu by měl být pokles tlaku v palivové soustavě
Podle všeho má Beverly od rv 2007 (cruiser atd) tuto hadičku fixovanou hadicovou sponou, ročníky do r.v. 2006 bez těchto spon..
Vzhledem k tomu že mám EURO 3 s lambda sondou a odvětráváním palivové nádrže s uhlíkovím filtrem ( čti ekokurvítko), předpokládám že budu mít podobný problém, protože to v chladném počasí někdy chytá až po 4 sekundách protáčení starteru, jinak tato stříkačka startuje na první drcnutí...
zatím jsem sundal akorát plastový kryt nádrže a odpojil ovládací lanko, bohužel v garáži po návratu z práce už nemám dostatek světla , proto jsem zatím nezkoušel odpojit ty dvě hadičky, resp. uvolnit ty dvě trubičky z víčka čerpadla...podle návodu a podle toho co vidím je tam jakýsi plastový "prstenec" jehož součástí jsou nějaké plastové západky, které je nutné opatrně odtlačit šroubovákem...pokud s tím máte nějaké zkušenosti, budu rád, když se o ně podělíte, nerad bych kvůli poničenému víčku čerpadla kupoval od makarónů nové, stojí víc než moje zachovalá Babeta...také předpokládám že je tam nějaký těsnící o-kroužek, neznáte rozměry? Připravil bych si je předem a při demontáži vyměnil...."hose clamp" - spony 12 mm mám...děkuji