Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
17 lis 2015, 23:45
Barva nejezdí, 300ie má 16.3 kW / 7250 ot., 250i 16.5 kw při 8000 ot, možná se malinko liší ve stálém převodu, o jeden zub, jako pětistovka cruiser 490 ccm má trochu těžší stálý převod než starší 460 ccm
počkej na jinou 400 cm barvu nebo rovnou na 500 ccm
18 lis 2015, 12:05
IMHO třístovka a čtyřstovka jsou úplně jiný motory. Tříkilo je Piaggio Quasar a čtyřkilo je Piaggio Master. Rozhodně bych tu neřešil nějaký převody, nebo objemy. Ikdyž když už jsme u nich, tak žádný objem 490ccm neexistuje. Piaggio Master se dělá ve verzích 399ccm a 460ccm. Starší malý Beverlyny měly výhodu v obou 16" kolech, což je i případ tý třístovky.
Rozdíl u 250 a 300 je mám pocit asi 1KW, ale má větší krouťák.
Jinak barva jezdí, například moc růžovejch skútrů jsem neviděl, a pokud ano, nejel na tom chlap, ale holčina s mašlí na helmě
.
Stará malá Beverly se dá bez větší námahy překopat do vzhledu velký Beverlyny, a naopak to jde také.
Pokud se nemůžeš rozhodnout, doporučuju testovací jízdu. Může se stát, že ti nakonec bude vyhovovat lehkonohá 250 ,než těžký pětikilo.
Můj skromný názor je, koukat buď po 250/300, nebo po 500. Čtyřstovek je málo a jedinej rozdíl mezi 400/500 je ve vrtání motoru. Jinak jsou ty skútry totožné. Stejné je to u 250/300ie.
18 lis 2015, 23:09
wochomurka píše:IMHO třístovka a čtyřstovka jsou úplně jiný motory. Tříkilo je Piaggio Quasar a čtyřkilo je Piaggio Master..
No to viem že 250 a 300 su skoro sestry až na kľuku a valec tak ako aj 400 a 500 tiež až na kľuku a valec ale naproti tomu nova 350 je úplne iny druh a nema skoro nič spoločne z predchadzajúcimi modelmi. Dneska som bol na kratku testovačku 5-kilka v susednom meste
len škoda že za 3minut po štarte sa riadne rozpršalo tak som si to moc nenaložil, ale aspoň som si ho ošahal a fakt je to 5-kilko zaujimave a stabilne. Našiel so dnes v susednej krajine 2x 500 v cene pod 1000,-é a jednu plastovo poškodenu-ľahnutu 300í v zaujimavej cene pod 600,- tak uvidim čo mi borci odpovedia?
19 lis 2015, 08:11
Osobně bych naopak zůstal u 250ky. Na město a okolí je to ideální objemová kategorie a sám ji už několik let přesně k těmto účelům využívám. Byl jsem s 250 ccm i v Alpách + spousta několikaset km výletů po čr,než jsem pořídil další stroj na delší trasy.
300 ccm má jen větší vrtání,výkonově je na tom podobně,jen má o malinko větší točivý moment. Stříkačka je výhodou s o malinko nižší spotřebou.
400 ccm motor bych vypustil úplně,to už je lepší volba 500 ccm,který je prakticky stejný,má stejnou spotřebu a vyšší výkon. Do města ale nebude tak mrštný jako 250ka.
19 lis 2015, 09:48
Naprostý souhlas s Tunerem. Na město a sólo výlety 250 bohatě stačí. Pětikilo je naprotý univerzál, který umí všechno, ale jak je to vždy, v ničem neexceluje. S bočákama je to skútr, který umí dobře město, příměstský provoz, dálnici, dovolenou a to jak sólo, tak hlavně ve dvou. 250 tohle umí taky, ale směřuje spíše na to město a příměstský provoz. Ve dvou na dálnici při dovolený se trápí.
Pětikilčo je stabilní kvůli tomu, že je o cca 35cm delší, než 250. Vím to, protože mí dva kolegové ji měli. Jeden karbec, druhej stříkačku. Hlavně má skoro dvounásobný výkon oproti 250. Euro2 má 41 a euro3 39 poníků.
Jen poupravím, rozdíly jsou jen ve vrtání válce. Klika je stejná a zdvih je stejný. Jen je ve válci jiná díra. Klika z 400 je plně zaměnitelná z 500 a to samý platí o Quasaru (250/300) a Leaderovi (125/200). 350 je správně úplně jiný motor, a ani vlastně nevím, jaký má v koncernu kódové označení. Ty se dávají do nových Beverlyn.
Největší plus Beverly je podle mě ten, že je zde zaměnitelná většina plastů. Bok, předek, nebo nášlapy ze 125tky pasují na pětikilčo a opačně. Člověk si může překopat světla do přední kapoty, nebo také do řidítek. Jen Cruiser je trochu jinej. Těch je ale tak málo, že bych to přešel.
19 lis 2015, 12:12
Ospravedlnujem sa za trocha skreslene informacie o iných kľukovkach pri spominaných motoroch ale info som čerpal z portalu Motorkari.cz.
Spravne je to tak ako to bolo vyššie uvedene.
Tiež si myslim že ta 400-ka je iba o zniženom vykone z identickou hmotnostou a jazdnymi vlastnostiami tak je to tym padom menej zaujimave ako polliter, obdobne to bude aj medzi 250 a 300 kde nejde asi ani tak o vykon a hmotnosť ako skôr o dynamiku jazdy a hlavne trocha vyššiu cenu vzhľadom k novšim ročnikom v pripade 300-ky.
Naposledy upravil
JRM66 dne 21 lis 2015, 00:33, celkově upraveno 1
20 lis 2015, 22:08
To Wochomurka
Motor M34AM má objem 493 ccm, je o ten jiný cruiser o kterém píšeš
-- 20. 11. 2015 21:36 --
To Wochomurka
Souhlasím s tím že 500 ccm je stabilnější kvůli většímu rozvoru, měl jsem 200 ccm s rozvorem 1470mm, 500 ccm má 1550mm
Pozná se to když trochu zafouká, jednou jsem vyjel s 200 ccm Beverly ( 63cm plexi) na dálnici a ve stokilometrové rychlosti se při předjíždění kamionů chovala jako plachetnice
Nové beverly 350 ccm má dokonce rozvor 1560mm, Cruiser 500 z roku 2008 "jen" 1530mm
21 lis 2015, 00:37
...osobne si u toho posledneho udaju myslim že ide skôr o tlačovu chybu ako umysel skracovať razvor iným ramom alebo nebodaj sklonom prednej vydlice.
21 lis 2015, 20:39
Jsou to údaje která dodal výrobce ministertvu dopravy, to provozuje servet databáze vozidel - "www.davoz.cz" , jsou tam technické popisy, tedy soubory dat které jsou uvedeny v TP
Muselo by se jednat o chybu výrobce
23 lis 2015, 02:50
Tak toto je fakt krasotinka
http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 52837.html Dotaz, všetke 500-ky boli od začiatku striekačky, ak ano aky je potom rozdiel nedzi modelom do r 2006 a novšim iE500 Euro3?
23 lis 2015, 20:20
Mám Piaggio Beverly 500 FL z listopadu 2006, plní emisní normu Euro 3, má lambda sondu, kterou stará 200 s karburátorem neměla...
Rozdíl je v tom že je motor naladěn právě tak aby plnil emisní normu euro 3, takže má o výkon o 1kw menší, takže 28 kW/ 7750 ot, motor je značen jako M343M. Beverly 500 s karburátorem má podle údajů výrobce 29 kw / 7 500ot. Motor má značení M341M.
Neznám verzi s karburátorem proto nemohu srovnávat, ale ve srovnání s 200 ccm s karburátorem mám 2násobvný výkon a přitom asi o půl litru nižší spotřebu....jezdím v průměru těsně pod 4 litry, nejsem závodník
Na jakémsi americkém piaggio-fóru jsem se dočetl že verze se vstřikováním až do roku 2009 často trpí z důvodu netěsnosti palivové soustavy určitými problémy. Horší starty, nepravidlený chod studeného motou, cukání a střílení do výfuku atd...Američané tvrdí že jejich benzin obsahuje značné procento etanolu, v nádrži piaggia je palivové podávací čerpadlo, které se skládí ze dvou částí, v té spodní části je samotné elektrické čerpadlo + mechanismsu plováku, s horní částí je ta spodní spojena asi 6cm dlohou hadičkou která v ameriském, benziánmu s etanolem ztrvdne a přestane dostatečně těsnit...dochází tak ke ztrátě podtlaku...oprava je jednoduchá, na hadička se nasadí hadicové spony...údajně od r.v. 2009 výrobce tento problém odstranil a spony jsou na hadicíh už z výroby....udělal jsem to také a výsledke je poznat okamžitě....Z palivové nádrže dále vede jedna hadička do nádobek které jsou pod sedlem skůtru...atd..američané tuto "větev" zaslepují kousek od nádrže a tvrdí že projev motoru se okamžitě měni k lepšímu...
Zaslepovat to nebudu ale v každém případě všechny hadice opatřím hadicovými sponami
Nevím zda tím trpí i verze s karburátorem, tam může být problém se ztvrdlou membránou nebo se sytičem
-- 23. 11. 2015 19:28 --
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... rodej.html
23 lis 2015, 22:01
S tymi kodami motorov maš pravdu,
ale podľa toho
(mrkni na posledny riadok-
Throttle body injector)
http://www.en.easyparts.nl/choosedrawin ... -2005.html aj staršia M341M je podľa toho striekačka ale bez sondy. Ta somarina čo je u amikov pod sedadlom a vedie tam voľaaka hadička tak je zrejme filter z aktivnym uhlim na benzinove vypari, u EU verzii to zvačšia nebyva ale ruku zato do ohňa nedam,
ty maš tam ten pakšament alebo nie? Ten link by ma aj z dopravou vyšiel skoro na 950,é
Mam dva lepšie stroje resp. jeden obdobny za cenu minus 220,-é a druhy v leštenejšom stave
o 100-ku drahši v kilometraži okolo 30tkm. Link ti pošlem cez SZ.
02 pro 2015, 22:36
Po nekonečnom rozhodovani sa aj ja som dnes skočil do ľahkonohej štvrtkovej kozy, celkovy stav na vek a km zodpovedal ODOmetru 27tkm ale kľudne by to mohlo byť aj 40tkm, nič nestriekane vsjo origo, motor šepot kvetin, vari +spojka ani nepočuť, kotuče origo max -20%, ale ma aj štyri drobne nedostatky na ktorých mi zľavil z ceny celkom prijateľne. Prvym nedostatkom zle nabijanie, možno zly regler na to mi dal -40,-é ale po zisteni bola aj kaput rozlepena bateria, dal mi novu Exide 7Ah. dalej presakuje olej pod ventilovym vikom, asi bude treba vymeniť tesnenie -20,-é zľava. dalej prasknute obe zrkadla na to bola zľava zase -30,-é a poslednou prkotinou bola utrhnuta jedna nožička na palivovych dvierkach dalšia -15,-ojro. Mysli si že vzhľadom k ročnemu obdobiu bol celkovo dobrý priestor na vyjednavanie, v lete by to asi nebolo take zaujimave! A na záver benzinovy benefit -50,-é už bol sľubenou samozrejmostou!
02 pro 2015, 23:00
No a výsledná suma po odpočítaní tých zliav je teda koľko,zabudol si napísať.