Mám Piaggio Beverly 500 FL z listopadu 2006, plní emisní normu Euro 3, má lambda sondu, kterou stará 200 s karburátorem neměla...
Rozdíl je v tom že je motor naladěn právě tak aby plnil emisní normu euro 3, takže má o výkon o 1kw menší, takže 28 kW/ 7750 ot, motor je značen jako M343M. Beverly 500 s karburátorem má podle údajů výrobce 29 kw / 7 500ot. Motor má značení M341M.
Neznám verzi s karburátorem proto nemohu srovnávat, ale ve srovnání s 200 ccm s karburátorem mám 2násobvný výkon a přitom asi o půl litru nižší spotřebu....jezdím v průměru těsně pod 4 litry, nejsem závodník
Na jakémsi americkém piaggio-fóru jsem se dočetl že verze se vstřikováním až do roku 2009 často trpí z důvodu netěsnosti palivové soustavy určitými problémy. Horší starty, nepravidlený chod studeného motou, cukání a střílení do výfuku atd...Američané tvrdí že jejich benzin obsahuje značné procento etanolu, v nádrži piaggia je palivové podávací čerpadlo, které se skládí ze dvou částí, v té spodní části je samotné elektrické čerpadlo + mechanismsu plováku, s horní částí je ta spodní spojena asi 6cm dlohou hadičkou která v ameriském, benziánmu s etanolem ztrvdne a přestane dostatečně těsnit...dochází tak ke ztrátě podtlaku...oprava je jednoduchá, na hadička se nasadí hadicové spony...údajně od r.v. 2009 výrobce tento problém odstranil a spony jsou na hadicíh už z výroby....udělal jsem to také a výsledke je poznat okamžitě....Z palivové nádrže dále vede jedna hadička do nádobek které jsou pod sedlem skůtru...atd..američané tuto "větev" zaslepují kousek od nádrže a tvrdí že projev motoru se okamžitě měni k lepšímu...
Zaslepovat to nebudu ale v každém případě všechny hadice opatřím hadicovými sponami
Nevím zda tím trpí i verze s karburátorem, tam může být problém se ztvrdlou membránou nebo se sytičem
-- 23. 11. 2015 19:28 --
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... rodej.html