Kde budeš s tím skútrem jezdit, že ti nestačí 155km/h? Z vlastní zkušenosti vím, že od cca 150 se začíná Beverly kroutit a při 170 je to konečná jak pro podvozek, tak pro motor. Víc nejede. Pokud chceš koupit čtyřkilčo, a pak s ním laborovat, tak se spíš poohlídni po něcem jiným. U takhle velkých objemů tuning už moc nefunguje, a je spíš na škodu. Nejlepší je originál, max. výměna výfuku. Ten ale přidá jen zvukovou kulisu. Pokud ti jde opravdu jen o maximálku, tak se poohlídni po nějakým Sliverwingu, Burgošovi 650, popř. GP800 nebo SRV 850. Velká Beverlyna opravdu není skútr na maximální rychlost, ale na rychlej průjezd velkýho zasekanýho města, popř. na pohodové cestování do cca. 120km/h. Pak si tu jízdu užiješ.
Jednou jsem jel ze srazu, a snažil jsem se chvilku držet partičky na B650 a radši jsem to vzdal, protože Beverlyna se v tý rychlosti opravdu trápila. Prostě jsem jim nestačil. Z ho*na bič neupleteš a objem ničím nenahradíš. Hrnek navíc taky ne.
Jinak mi tam neštimuje ta maximálka a přitom řešíš spotřebu. Počítej s tím, že pokud valíš 155, tak ti to za 4L opravdu nepojede.
Bacha taky na to, jak je koncipovaná brzdová soustava, aby si to z těch 155 bezpečně ubrzdil. Pokud máš vyhlídnutou tu verzi s jedním kotoučem vepředu, tak bych opravdu neřešil maximálku. Brzdí to slušně, ale kotvy to nejsou. Nezapomeň na to, že s tebou zastavuješ cca. 300kg hmoty.
Pokud se do toho opravdu pustíš, tak ti válečky moc nepomůžou. Spíš budeš muset překopat motor. Počítej s vačkou, pružinama na ventily, variátorem, spojkou, kontrastkou. Protože rozdíl mezi 400 a 500 je jen ve vrtání, tak je lepší dát 500ccm válec. Delší převody se na tohle nedělají. Budeš to muset ubrzdit, takže kotouče od Malossi + MHR destičky, samozřejmě tomu musí odpovídat podvozek, takže MHR tlumiče (opravdu fungujou, mám je) a obutí (Pirelli Diablo). K tomu nějaký lepší výfuk i s kolenem. Takže ve finále s úpravou, aby to mělo v maximálce nějaký smysl utratíš něco okolo 50000kč.
Pokud chceš laborovat opravdu jen s válečkama, tak bacha na to. Z vlastní zkušenosti vím, že to nefunguje. Když jsem ji koupil, tak měla těžší válečky, sice jela 170, ale zase nejela pod 40. Problematické byly rychlé rozjezdy ze semaforů, a pokud někde byla třicítka a radar, tak to byl opravdu velkej problém a motor neskutečně kopal. Když jsem tam dal správnou váhu podle manuálu, tak to šlo na papírovou 160tku a dá se s tím jet krokem.