Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 dub 2014, 09:20

Mno postup je takovej:
Vyndáš vidli z krku, vyšroubuješ "zátky" z noh, pak povolíš na obou stranách šrouby na můstku a vyndáš nohy. Vyndáš pružinu a vyleješ tu kaši, co kdysi bývala olejem. Vidle je dost těžká a se samostatnou nohou se lépe manipuluje. Pokud budeš chtít rozebírat celou, tak si rovnou objednej gufera. To se pak vyďoubne prachovka, oddělá se ségrovka co drží gufero, a to se vyndá. Na 100% gufero vyndáváním zničíš, alespoň mě se to vždy povedlo :mrgreen: . Jinak na utahování vřele doporučuju momenťák a utahovat to podle manuálu. Měla by tam patřit SAE 7,5w a zatím nejlepší funkci jsem dosáhl s Motorexem a objemem 197cc. Olej ve vidli měním každý tři roky, a je fakt, že to co z toho vyteče, je už dávno po smrti.
Dílenskej manuál si stáhni odemě z profilu na motorkari.cz ,než se do něčeho pustíš :wink: .

UP: kde je ten příspěvek s tou vidlí? Než jsem to dopsal, tak zmizel... asi ho unesli ufoni :shock:

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

26 kvě 2014, 13:23

wochomurka píše:Mno postup je takovej:
Vyndáš vidli z krku, vyšroubuješ "zátky" z noh, pak povolíš na obou stranách šrouby na můstku a vyndáš nohy. Vyndáš pružinu a vyleješ tu kaši, co kdysi bývala olejem. Vidle je dost těžká a se samostatnou nohou se lépe manipuluje. Pokud budeš chtít rozebírat celou, tak si rovnou objednej gufera. To se pak vyďoubne prachovka, oddělá se ségrovka co drží gufero, a to se vyndá. Na 100% gufero vyndáváním zničíš, alespoň mě se to vždy povedlo :mrgreen: . Jinak na utahování vřele doporučuju momenťák a utahovat to podle manuálu. Měla by tam patřit SAE 7,5w a zatím nejlepší funkci jsem dosáhl s Motorexem a objemem 197cc. Olej ve vidli měním každý tři roky, a je fakt, že to co z toho vyteče, je už dávno po smrti.
Dílenskej manuál si stáhni odemě z profilu na motorkari.cz ,než se do něčeho pustíš :wink: .

UP: kde je ten příspěvek s tou vidlí? Než jsem to dopsal, tak zmizel... asi ho unesli ufoni :shock:



Díky Wochomurko, to byl asi můj, ale nevím, jak to mohlo zmizet. Ty vidle jsem už rozebral a vyměnil olej s gufery.
Musím ale říct, že změna téměř žádná spíš je to čím dál horší. Řidítka odskakujou, celkově je to nějaký nestabilní.
Při mírném pohupu na místě se ozývají "bublavé" zvuky a nic moc to netlumí. Udělal jsem někde chybu?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 08:40

Rozebral si to celý? Není to někde ucpaný? Když jsem vidli rozebral po koupi, tak na dně bylo hafo bordelu. Je to měkký, nebo tvrdý? Jakej olej, kolik a jakou viskozitu si do toho nalil?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 08:59

Rozebral jsem to do mrtě. Vylil jsem hustou smradlavou sr...., propláchl jsem všechny dutiny (dole co jsou ty přepouštěcí kanálky),
nalil jsem do každé vidle 195 ml oleje Agip Fork SAE 7,5 W, dal nová gufera a složil zpět. Myslel jsem, že se to zaběhne na stroji, ale
je tam pořád taková jakási prodleva při malém prohupu, takovej "mrtvej" chod. Ještě jedna věc mi připadla divná, a sice že ty
přepouštěcí kanálky dole na pístnici, jeden se protáčel a druhý byl napevno. Je to tak schválně? Jo a tlumení je celkem měkký...

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 09:32

7,5W je taky celkem řidký olej. Pokud jsi chtěl tvrdší,měl jsi nalít 15-20-25W ;-)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 11:54

TUNER píše:7,5W je taky celkem řidký olej. Pokud jsi chtěl tvrdší,měl jsi nalít 15-20-25W ;-)


...zatím jsem postupoval podle manuálu na beverlynu...

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 20:37

7,5W je olej předepsaný výrobcem a funguje. Pokud tam naleješ hustší, tak ta vidle bude jako beton. Pokud chceš, aby byla tvrdší, dej toho oleje omalinko víc. Jako 25W je totální kravina, stejně tak 15W. Tohle není kroska. To už si tam rovnou navař jekl, aby to nepružilo.
Pokud to netlumí a dělá to, co popisuješ, tak je chybka někde jide. Poskládal si to nazpět správně? Podle manuálu?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

02 čer 2014, 22:36

Když to vemu,tak 5 nebo 7,5W jsou hodně řidké oleje 10-15 bych bral jako střed a 20-25 jako základ "hustejch"olejů... Jsou i 40ky....ale to je na normální ježdění už moc. Samozřejmě záleží na konstrukci vidle,ale 7,5 je prostě řidkej základ. Já dával 15 a nepřijde mi to nijak tvrdý,spíš jsem měl nalejt 20ku.... ;-)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

03 čer 2014, 12:15

Samo že jsem to složil tak jak má být. Myslím, že na to budou mít částečně vliv i ty "otočný" kroužky v pístnicích. Chce to ale asi
zkusit ty hustoty a množství oleje, v tom může být ten pudl. :?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 19:21

...
Naposledy upravil MaxHq dne 17 bře 2015, 12:39, celkově upraveno 2

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 19:26

Jejda, moje barva, akorát ty ho máš v 350 že? To musí už jezdit velmi dobře :-) Můžeš popsat své zkušenosti se strojem?

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 19:40

petr311 píše:Jejda, moje barva, akorát ty ho máš v 350 že? To musí už jezdit velmi dobře :-) Můžeš popsat své zkušenosti se strojem?

...ved to iste mas akurat mam o cca 20 koni viac :D
Naposledy upravil MaxHq dne 05 čer 2014, 20:07, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 20:07

Jo, bude to podobné, akorát já mám servis po 5.000km, ABS by se mi hodilo ... Gumy máš origoš, tuším Pireli? Jo, jak se ti chová ručička palivoměru? Mě docela divoce, popisuji to zde.

Jinak zvažuji i o tomto stroji, vzhledem k tomu, že jsme začali jezdit dva, pro samotného by mi i celkem 125 stačila, ale pro 2 už je to trochu problém ... Akorát že nemám na to papíry.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 20:12

...
Naposledy upravil MaxHq dne 17 bře 2015, 12:38, celkově upraveno 2

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

05 čer 2014, 20:34

Ty přechody jsou zrádné i za sucha jednou se mi stalo že mi lehce na té bílé barvě ustřelilo zadní kolo ale to jsem byl v náklonu a akceleroval od té doby už si na to dávám pozor.
Odeslat odpověď