Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod wochomurka » 02 dub 2014, 09:20

Mno postup je takovej:
Vyndáš vidli z krku, vyšroubuješ "zátky" z noh, pak povolíš na obou stranách šrouby na můstku a vyndáš nohy. Vyndáš pružinu a vyleješ tu kaši, co kdysi bývala olejem. Vidle je dost těžká a se samostatnou nohou se lépe manipuluje. Pokud budeš chtít rozebírat celou, tak si rovnou objednej gufera. To se pak vyďoubne prachovka, oddělá se ségrovka co drží gufero, a to se vyndá. Na 100% gufero vyndáváním zničíš, alespoň mě se to vždy povedlo :mrgreen: . Jinak na utahování vřele doporučuju momenťák a utahovat to podle manuálu. Měla by tam patřit SAE 7,5w a zatím nejlepší funkci jsem dosáhl s Motorexem a objemem 197cc. Olej ve vidli měním každý tři roky, a je fakt, že to co z toho vyteče, je už dávno po smrti.
Dílenskej manuál si stáhni odemě z profilu na motorkari.cz ,než se do něčeho pustíš :wink: .

UP: kde je ten příspěvek s tou vidlí? Než jsem to dopsal, tak zmizel... asi ho unesli ufoni :shock:
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod Kubrt1 » 26 kvě 2014, 13:23

wochomurka píše:Mno postup je takovej:
Vyndáš vidli z krku, vyšroubuješ "zátky" z noh, pak povolíš na obou stranách šrouby na můstku a vyndáš nohy. Vyndáš pružinu a vyleješ tu kaši, co kdysi bývala olejem. Vidle je dost těžká a se samostatnou nohou se lépe manipuluje. Pokud budeš chtít rozebírat celou, tak si rovnou objednej gufera. To se pak vyďoubne prachovka, oddělá se ségrovka co drží gufero, a to se vyndá. Na 100% gufero vyndáváním zničíš, alespoň mě se to vždy povedlo :mrgreen: . Jinak na utahování vřele doporučuju momenťák a utahovat to podle manuálu. Měla by tam patřit SAE 7,5w a zatím nejlepší funkci jsem dosáhl s Motorexem a objemem 197cc. Olej ve vidli měním každý tři roky, a je fakt, že to co z toho vyteče, je už dávno po smrti.
Dílenskej manuál si stáhni odemě z profilu na motorkari.cz ,než se do něčeho pustíš :wink: .

UP: kde je ten příspěvek s tou vidlí? Než jsem to dopsal, tak zmizel... asi ho unesli ufoni :shock:



Díky Wochomurko, to byl asi můj, ale nevím, jak to mohlo zmizet. Ty vidle jsem už rozebral a vyměnil olej s gufery.
Musím ale říct, že změna téměř žádná spíš je to čím dál horší. Řidítka odskakujou, celkově je to nějaký nestabilní.
Při mírném pohupu na místě se ozývají "bublavé" zvuky a nic moc to netlumí. Udělal jsem někde chybu?
Uživatelský avatar
Kubrt1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 23 kvě 2011, 13:16
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod wochomurka » 02 čer 2014, 08:40

Rozebral si to celý? Není to někde ucpaný? Když jsem vidli rozebral po koupi, tak na dně bylo hafo bordelu. Je to měkký, nebo tvrdý? Jakej olej, kolik a jakou viskozitu si do toho nalil?
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod Kubrt1 » 02 čer 2014, 08:59

Rozebral jsem to do mrtě. Vylil jsem hustou smradlavou sr...., propláchl jsem všechny dutiny (dole co jsou ty přepouštěcí kanálky),
nalil jsem do každé vidle 195 ml oleje Agip Fork SAE 7,5 W, dal nová gufera a složil zpět. Myslel jsem, že se to zaběhne na stroji, ale
je tam pořád taková jakási prodleva při malém prohupu, takovej "mrtvej" chod. Ještě jedna věc mi připadla divná, a sice že ty
přepouštěcí kanálky dole na pístnici, jeden se protáčel a druhý byl napevno. Je to tak schválně? Jo a tlumení je celkem měkký...
Uživatelský avatar
Kubrt1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 23 kvě 2011, 13:16
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod TUNER » 02 čer 2014, 09:32

7,5W je taky celkem řidký olej. Pokud jsi chtěl tvrdší,měl jsi nalít 15-20-25W ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod Kubrt1 » 02 čer 2014, 11:54

TUNER píše:7,5W je taky celkem řidký olej. Pokud jsi chtěl tvrdší,měl jsi nalít 15-20-25W ;-)


...zatím jsem postupoval podle manuálu na beverlynu...
Uživatelský avatar
Kubrt1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 23 kvě 2011, 13:16
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod wochomurka » 02 čer 2014, 20:37

7,5W je olej předepsaný výrobcem a funguje. Pokud tam naleješ hustší, tak ta vidle bude jako beton. Pokud chceš, aby byla tvrdší, dej toho oleje omalinko víc. Jako 25W je totální kravina, stejně tak 15W. Tohle není kroska. To už si tam rovnou navař jekl, aby to nepružilo.
Pokud to netlumí a dělá to, co popisuješ, tak je chybka někde jide. Poskládal si to nazpět správně? Podle manuálu?
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod TUNER » 02 čer 2014, 22:36

Když to vemu,tak 5 nebo 7,5W jsou hodně řidké oleje 10-15 bych bral jako střed a 20-25 jako základ "hustejch"olejů... Jsou i 40ky....ale to je na normální ježdění už moc. Samozřejmě záleží na konstrukci vidle,ale 7,5 je prostě řidkej základ. Já dával 15 a nepřijde mi to nijak tvrdý,spíš jsem měl nalejt 20ku.... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod Kubrt1 » 03 čer 2014, 12:15

Samo že jsem to složil tak jak má být. Myslím, že na to budou mít částečně vliv i ty "otočný" kroužky v pístnicích. Chce to ale asi
zkusit ty hustoty a množství oleje, v tom může být ten pudl. :?
Uživatelský avatar
Kubrt1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 23 kvě 2011, 13:16
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod MaxHq » 05 čer 2014, 19:21

...
Naposledy upravil MaxHq dne 17 bře 2015, 12:39, celkově upraveno 2
MaxHq

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 čer 2013, 21:52
Bydliště: Slovensko
Tuning / úpravy: Givi Monolock 47l, Plexi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod petr311 » 05 čer 2014, 19:26

Jejda, moje barva, akorát ty ho máš v 350 že? To musí už jezdit velmi dobře :-) Můžeš popsat své zkušenosti se strojem?
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod MaxHq » 05 čer 2014, 19:40

petr311 píše:Jejda, moje barva, akorát ty ho máš v 350 že? To musí už jezdit velmi dobře :-) Můžeš popsat své zkušenosti se strojem?

...ved to iste mas akurat mam o cca 20 koni viac :D
Naposledy upravil MaxHq dne 05 čer 2014, 20:07, celkově upraveno 1
MaxHq

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 čer 2013, 21:52
Bydliště: Slovensko
Tuning / úpravy: Givi Monolock 47l, Plexi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod petr311 » 05 čer 2014, 20:07

Jo, bude to podobné, akorát já mám servis po 5.000km, ABS by se mi hodilo ... Gumy máš origoš, tuším Pireli? Jo, jak se ti chová ručička palivoměru? Mě docela divoce, popisuji to zde.

Jinak zvažuji i o tomto stroji, vzhledem k tomu, že jsme začali jezdit dva, pro samotného by mi i celkem 125 stačila, ale pro 2 už je to trochu problém ... Akorát že nemám na to papíry.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod MaxHq » 05 čer 2014, 20:12

...
Naposledy upravil MaxHq dne 17 bře 2015, 12:38, celkově upraveno 2
MaxHq

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 čer 2013, 21:52
Bydliště: Slovensko
Tuning / úpravy: Givi Monolock 47l, Plexi

Re: Piaggio Beverly - Zkušenosti, tipy, rady

Příspěvekod Lukees » 05 čer 2014, 20:34

Ty přechody jsou zrádné i za sucha jednou se mi stalo že mi lehce na té bílé barvě ustřelilo zadní kolo ale to jsem byl v náklonu a akceleroval od té doby už si na to dávám pozor.
Uživatelský avatar
Lukees

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 72
Registrován: 16 bře 2014, 17:57
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Piaggio beverly 400 ie

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Dano a 18 návštevníků