Takže vyměněno: komplet krk, zadní tlumiče Malossi, ložiska v převodovce a okolo, ložiska v předním kole, udělaný ventily, vyměněn olej ve vidli + kompletní rozebrání a vyčištění. Nový řemen a válečky Malossi, vodítka do varia, vzduchový filtr. Výměna objímek u brzdové pumpy za nové, měly obě víceméně stržené závity na zrcátka od předchozího majitele.
Ještě mě nemine výměna oleje, ale to udělám až bude pěkně a variátor má už vybroušený plošky u vodítek, takže tahle sezona bude jeho poslední. destičky ještě něco najedou, ale mám připravený nový RMSka.
Vůbec mě nepřekvapilo, že ložiska byla každávesjinejpes, z toho jedno v převodovce a jedno v předním kole bylo přidřené. To vysvětluje, proč mi to ke konci sezony začalo tak žrát. Stejnej ložiskovej maglajz jsem už zažil u Vespy ET, kde jsem víceméně dělal to samé. Vyměněno za SKF (varuju, není to vůbec levná záležitost).
U spodních uchycení tlumičů je potřeba trošku vybrousit úchytkku, aby tam vůbec tlumič šel namontovat, jinak tam nepasuje. Chtělo to asi 15 minut práce s kulatým pilníkem.
Z přední vidle mi vytekla pěkná kaše, můj názor že v každé noze byl jinej olej, alespoň měl jinou barvu. Dole byla hromana usazenýho svinstva a strašně to smrdělo. Je to poměrně jednoduchý, jen si dejte pozor, abyste to poskládali, jak to bylo předtím. Samo musíte mít nová gufera, ta stará zničíte. Sranda je, že mi tam pasovala origa ze Suzuki. Mám najeto necelých 33000km, tak si přeberte, jestli se na to nekouknete taky. To co bylo vevnitř nevypadalo zrovna pěkně.
Do krku se podle manuálu dává nějaká hustčí vazelína, já jsem použil originální ruskou vazelínu na mazání tanků T55
, je to asi to nejlepší, co mám v garáži k dispozici z hlediska odolnosti. Pokud se někdo rozhodne měnit krk, kupte si celou sadu. Je to včetně ložisek, misek, spodních podložek a upevňovacích kroužků. Při vyklepávání spodního ložiska stejně podložky zničíte. Na misky použijte vyražeč ložisek. Já ho už neměl, ale vyrobil sejm si vlastní vyražeč.
Fotky už asi nedám, už to dva večery skládám dohromady a dneska mě čeká jen srovnání řidítek a smontování plastů na řidítkách. Ostatní už mám hotový.
edit:
Takže komplet poskládáno, nezbyl mi jedinej šroub
při startu se třikrát protočila a chytla, a to tři měsíce stála. Má někdo zkušenost s tím novým čtyřvodítkovým a osmiválečkovým variátorem? Je v tom nějakej rozdíl oproti staršímu modelu s šesti válečky a třemi vodítky?
23.2. edit:
Che, čupr závada. Mám zpuchřelý gumový těsnění pod šrouby a když motor víc točí a je tam větší tlak, tak mi olej přes ty vymačkaný těsnění teče. Těsnění mezi víkem a hlavou už taky není v nejlepší kondici. Takže opět rozebráno a čekám na díly. Bohužel jsem to nezjistil, když jsem to měl rozebraný v zimě, protože jsem to zkoušel jen na volnoběh.