Zdravím všechny
Zde popravuju clanek, co se tyka problemu se Satelisem. V prvni rade, vse je o prodejci. Zatimco muj prodejce tak nejak plnil sve povinnosti co se tyce servisnich prohlidek, jako resitel problemu a reklamaci naprosto selhal. Zde bych rad vyzdvihl pristup importera Peugeotu do CR, kdyz sem byl z prodejce uz zoufalej,zavolal sem primo importerovi. Ten vyresil vsechny problemy, at uz spatneho chovani motoru nebo nefunkcnich soucasti skutru. Jen se clovek nesmi nechat odbyt a za sve penize pozadovat vse, na co ma narok. A jeden postreh na zaver: Ze zakona (OZ) se vsechny zavady u nove veci, ktere se projevi do pul roku od koupe,povazuji za vadu z vyroby ! Proto se nenechte odbyt prodejcem, ze ste si to udelali sami spatnou manipulaci. Trvejte na vymene a pohrozte treba ČOI, to zabere. Nyni mam skutr po 2 mesicich z reklamace doma, vsechny prace probehli u importera a nyni skutr opravdu vypada jak mel vypadat v den koupe.Protože sem chtěl kupovat něco nového a relativně i velkého za normální cenu, nakonec sem zvolil právě tuhle motorku, která byla v akci. Důvod pro tenhle stroj byla jak sem řekl cena, pak i zkušenost s pežotama protože můj zadek se už kolem 12let vozí na designově nestárnoucím speedfightu 100 a to bez problémů.
Musim říct že s motorkou sem jako s celkem spokojen ovšem má zatim jisté mouchy co se týče kastlíku,stupačky,nosiče kufru (při montáži na moto jim upadl a je kousek odštípnutý) a prodejce není moc pružný v jejich řešení, ovšem beru jeho tvrzení že tyhle díly v čr nejsou.
Vzhledem k tomu že tenhle skutr je celkem raritka a zde na foru sem našel zminky hlavně o 125 a 500,založim nové vlákno kam časem přidám některé postřehy z provozu tohodle stroje.
Zatim tedy po 1000km :
1) celkem živý,cestování ve dvou je díky "schodovitým" sedačkám celkem pohodlné a přítelkyně mě už datluje minimálně
2) malá kola - na našich cestách zlo a člověk musí pořád hlídat silnici.
3) trošku mě zaráží přední tlumiče, sice vypadaj že chodí jak maj,na zdvihu odhadem 10-15cm ale jaksi neplní tu základní funkci a to tlumení,možná se mi to zdá, protože předek skutru je vlastně ohromnej plastovej buben ale najetí i do menší díry je vždy rána.
4) at jen nekritizuju musim pochválit brzdy,s tema sem max. spokojenej
5) spotřeba zatim i ve dvou 3.3l
6)jak si nechate namontovat přidavny kufr,stava se otevírání kufru motorky celkem žonglováním,protože nejdřív se musí odklopit externí kufr a pak teprve může řidič otevřit elekronicky kufr motorky,nemusí vypínat motor, takže jedna z dobrých myšlenek, že se otvírá zadní část kufru,řidič při tom může sedět na nastartovaném stroji dostává menší trhlinku. Prostě postup odklopit,otevřít,zavřit,zaklopit už není tak komfortní.
7) kufr pod sedlem je opravdu velky, na dve helmy,kolikrát na vyjíždce dáme naše helmy do skůtru a helmy kolegů do externího kufru ( 4 celkem)

velke + je ulozne misto pod riditky a mezi riditky (ktere mi nefunguje protoze mechanismus co ho zavira je rozbitý,řešení v záruce)
9) El. zasuvka v kastliku,super pro nabijeni navigace nebo mobilu,snad nejlepsi vec

10) Chcipani motoru pri zastaveni,treba na semaforech, sice to neni nikterak caste ale v pripade delsi jizdy se stim da minimalne aspon jednou pocitat,reseno s prodejcem a je tu moznost elektronickeho navyseni otacek,stim ze by to mohlo problem vyresit.
Prodejce nebyl schopen vyresit,vyreseno prehranim map a nevim co vse u importera 11) bud mam spatný kus nebo nevim,maximální pohodlná rychlost 90km/h gps(100 tacho) cca 6700ot. pri 100gps (110tacho) 7000ot, co je nad 7000ot uz na rychlosti neprida. Prijde mi to na skutr tohoto obsahu poněkud málo.
Opet problem s vyse zminenejma mapama, po prehrati softwaru a nevim co stim jeste delali, bez problemu 120kmh ve dvou a co se otacek tyce,motor pridava i pri 8500+ otackach,coz predtim byla utopie 12) základní plexi je na prd,pri mé vysce 178cm mi pri desti vse lita na helmu a ramena. Dalsi veci je ze plexi nema "spodni prisavani", pritom sem koukal na predchozi model satelisu a ty ho maji. Takze se za nim vytvari takovy divny vir vzduchu a strasne se klepe ale zkratka frantici to tak vymysleli tak to asi tak bude.Budu resit deflektorem na plexi.
tot asi vse,treba se casem neco jeste najde.
Edit 1:Tak jsem na satelisu absolovoval prvni vetsi vylet do Drazdan na cumendu a na nakupy. Vseho vsudy 300km ve dvou. Jelikoz trasa Liberec - Decin - Drazdany je pro nas severany notoricky znama a nudna,vzali sme to pres Zitavu a dale jen nemecko.
Dalsi poznatky:
Pokud jedete ve dvou,je dobre mit naplneny/zatizeny kufr o ktery se opira spolujezdec. Min potom klepe a vibruje do zad.
Opet musim pochvalit brzdy,v krizovych situacich opravdu plni svou praci na 100%
A ted vec co me stve,jeji vyskyt je minimalni ale porad tu je: Pri zastaveni,dokonce jednou jizdou z kopce (bez plynu po dlazebnich kostkach takze dost pomalu) chcipa motor. proste prijedete na semafor a motorka chcipne. Nastesti pokazde chytne na prvni pokus. Ale i tak, chapal bych pokud to bude delat spatne nastaveny karburatoru ale u strikacky je to trochu desive.
VyresenoJinak cestovani je pohodlne,ve dvou neni problem drzet predpisovych 90 az 100km\h takze brzdou provozu na silnici clovek neni. Vetsi kopce se daji jezdit v 80. Prekvapilo me jak snadno a pritom bez pocitu, ze uz je motorka na hrane, se necha opravdu hodne a bez namahy pokladat do zatacek. Kolikrat sem si rikal ze bych to chtel videt z pohledu nekoho jineho, protoze sem si rikal kdy zacnu brousit stojanek
Edit 2:Po 2000km dlouhem zatezkavacim vylete do alp nasledujici poznatky:
1) skutr se do zatacek vodi sice hezky ale pozor,opravdu hodne ale tim myslim hodne zavrene zatacky mu uplne nejdou,velikost stroje a mala kolecka + muj strach ho opravdu nedokazali primet aby se choval jako mensi stroje kolegu.
2) zmizelo chcipani motoru pri zastaveni
Ted to chcipa na vterinu primo za jizdy,bude se resit jaks prodejcem,tak s dovozcem a jestli me nastvou,pisu do Francie
Vyreseno3) po 3600km se ulomil zamek predni schranky. Za jizdy se otevrela,tak sem si rikal asi spatne zamceno. Zastavim a koukam,nic uz nezamknu
Vyreseno4) koupena brasna mezi nohy,asi jediny zpusob jak zvetsit zavazadlovy prostor,pozor,ne na ukor spolujezdce ! Celkova kapacita mista na bagaz neco pres 110l
edit 35000km a ceka me druha,tedy prvni velka garancka
1) poslednich 1000km prestal motor sám od sebe chcípat pri zastaveni,dokonce uz ani za jizdy. Presto na garancce budu chtit vymenu svicky a kontrolu ridici jednotky.
2) motor uz si asi "sednul" a prijde mi ze celkove je potreba tocit o 700+- otacek mene nez predtim (50km/h - 4800ot)
3) zacali "kmitat riditka", obvzlast citelne je to v naklonu na levou stranu. Pri jizde rovne to tolik citit neni,pokud ale pustim riditka,rozkmitaj se opravdu hodne. Kotroloval sem tlak v pneu i pneu vizualne vypada ok. Nevim tedy kde muze byt problem. Bude se resit v grarance kdyz uz tam jedu.
4) vsechny odkladaci prihradky momentalne mam zalepene izolepou. Snad se na garancce predvedou a daji to dohromady.
Vyresenoedit 45000km - 7500km, kilometry nahoněny na výletu rakouske alpy,benátky,istrie a domu.
po garančce se opět objevilo "chcípaní motoru", za celych 2500km asi 5x. Začínám mít podezření že to vypadá jako by se vypla spojka. Ale sakra jak muze vypnout pri 5000+ otáčkách ? Nevim,prodejce na diagnostice nic nezjistil a ted si dopisuju s dodavatelem do čr,zda o tom nemá víc info.
Vyreseno Na garančce opravena pouze schránka mezi řídítky a to výměnou z jiného skůtru. Dodavatel do čr neuznal upadnutí zámku v záruce,je to věc se kterou manipuluje uživatel a proto se záruka na toto nevztahuje. Plastový kroužek za cca 2kč tedy stojí 3800kč za celou novou sadu zámků a klíčů. Opět nedořešena stupačka a vůbec nedořešen zničený držák kufru od prodejce. Zase dopisování se vsema certama a reseni.
VyresenoPotvrdilo se že plexi je na prd, na moji postavu nedostatečné a budu řešit do budoucna deflektorem. Taky nevim proc chybí spodní přisávání pro plexi kdyz predchozí model ho má. No budiz.
Dalsi veci je rychlost,vubec nebudu brat v potaz tachometr,vse mereno s gps. Se satelisem,ac je to 300, je cestovni rychlost 90km/h pri 6500 ot. Jeste se da jet 100km/h pri 7000ot. Vyssi rychlost je mozna ale pri 8000ot asi 110,coz je ovsem situace ve ktere motor nechci drzet dyl nez na predjeti kamionu. Buď mam špatný kus,nebo tak to satelity maj. Jinak perlicka,tachometr ukazoval 120km/h ale navigace udavala 105
Vyreseno
Naposledy upravil
Zdana dne 15 led 2015, 20:32, celkově upraveno 6