od mzxy » 18 bře 2018, 15:51
na značce fork oleje nezáleží, já mám předepsán 10W Selenia a koupil jsem 10W Repsol fork oil za směšnou cenu a vše je ok
informace které uvádíš o maximálním - minimálním průměru, to je dle mého názoru jen k posouzení rozsahu opotřebení...koupil jsem kvůli tomu digitální mikrometr , udělej to také změř tím půlku Beverly, je to zábava...v žádném případě to neznamená že tam naleješ fork oil a budeš měřit výšku hladiny v trubce, to nejde , je tam gufero a velká podložka
Je nutné vygooglit normální "workshop manual" kde bude přesná informace o objemu fork - oleje, kolik se tam toho přesně leje, do 500ccm je předepsáno 193 (+ - 3 ccm) na každou trubku
ty potřebuješ průhlednou plastovou nádobku s měrkou po straně (za pár korun z číny) do které to naleješ přesné množství a z měrky to pak naleješ do trubky
také jsem cca týden hledal správný rozměr gufer a prachovek...k přesnému určení bych na google hledal "spare parts catalogue" nebo "parts manual" pro daný model BV 350 nebo s přívlastkem touring, jsou tam katalogová čísla a v čr jsou dnes firmy které to podle toho objednají v Itálii
Gufera i prachovky jsem sehnal v ČR, ale později jsem zjistil že prachovky se dají koupit v číně za zlomek české ceny
Dívám se na google a pro 300 ccm piaggio je fork oil capacity uvedena hodnota 133 ccm, tak pokud máš vidle stejné jako 300, dej tam 1,33 dcl
Olej ve vidlích se dá v pohodě vyměnit doma v garáži, já to rozebral celé a vyčisti vnitřek čističem na brzdy, při zpětné montáži doporučuji pod ty šrouby na spodní straně trubky dát nové měděné podložky a vyrobit si přípravek ( dá se objednat v Itálii za někřesťanskou cenu a velké poštovné) , kterým se přidrží kluzák aby se neprotáčel když se zašroubovávají ty spodní šrouby...kluzák má na horní části takovou hlavičku jako šroub na imbus, včetně toho imbusu, která má asi asi 9.13 nebo 15 mm...to si nepamatuji....ale sehnal jsem takový dlouhý osmihran ( dá se koupit i dlouhý imbus ) asi 30 cm a navařil nahoru to téčko, ten imbus se zasune do trubky, vloží se do hlavičky kluzáku, přidrží se a ten spodní šroub se utáhne předepsaným momentem...bez tohoto přípravku se kluzák protáčí a nedotáhne se řádně a pak bude ten fork oil chcát spod těch spodních šroubů protože ta měděná podložka nebude těsnit