Downtown x Forza - dojmy z odstupem ... s něčím se možná opakuji
... bylo strašně málo času. Setkali jsme se na pumpě, stroje okoukli a pokecali. Oba jsme se projeli na druhém stroji "100 m tam a zpět". I kdyby bylo více času, těžko po někom s funglovkou žádat o delší jízdy. Posouzení jízdní vlastností (nerovnosti, zatáčky, nerovnosti v zatáčkách) bohužel nedokáži říci.
Poznatky a dojmy (pokud se to tak dá říci):
- Forza "na mne dělala dojem" drobnější a užší ... více městská
- měl jsem dojem, že má níže řidítka
- Down je o 10 cm delší a 2,5 cm širší
- Forza má menší průměr "heftů"
- první dojem Rossiho... hodnotil dobře sedlo Downa a myslel, že je sedlo nižší, lépe dosáhl na zem (přitom podle tabulek by měl mít Down vyšší sedlo o 3 cm)
- Forza má modernější přístrojovku (typ displeje) - Down prostý černobílý LCD
- Forza nemá zadní blatník okolo kola
- Forza má rovnější dno kufru ... velikost (rozměry) jsme nepoměřili
- Forza má asi lepší plexi než New Downtown (ale starý model DT má plexi nepřekonatelné i když tak nevypadá)
- výhodou Forzy by měla být užší kola většího průměru (nerovnosti, spotřeba)
- Down má dospělý zvuk motoru .... je hezky slyšet ten jednobuch ... hezký sytý zvuk skoro jako motorka
https://youtu.be/h4E99CbhxYY. Forza je utlumená. Taky asi vliv další úrovně EuroX
Ono dnes lidi kupují hodně podle vzhledu ... starý model Down měl lepší vzhled, u nového předělali předek na takovou divokou hranatinu. Forza je vzhledem uměřená nepřeplácáná strohá
Můj dojem stručně .... jde o hodně podobné stroje - Forza do města i mimo - Down s jiným plexi na cesty - Down rozhodně není čistokrevný městský skůtr na nějaké proplétání mezi auty.
Tři roky jsem jezdil starý model DT 125, tento rok jsem koupil 2 roky jetý New DT od značkového servisu v Germánii. Moje zaměření na Kymco je ovlivněné prodejcem, kterého mám 10 km v Malšicích .... Hondu je nejblíže 64 km v Budějovicích.