Zdravím lidi. Včera jsem byl po 1000km v autorizáku na garanční prohlídku spojenou s výměnou oleje a filtru. Cca 1.600,- Kč s DPH. K razítku, datu a km mám v servisce "olej 10W40", na faktuře pak Castrol 10W-40 sud 1,5l, takže klasika MA2 motorkový olej, zatímco by tam měl jít 10W-30 MB
, ideálně zmíněný
MOTUL SCOOTER POWER 4T 10W30 MB. Co jsme se dočetl, tak problém by byl, kdyby to bylo naopak. Takto možná budu mít jen vyšší spotřebu kvůli aditivaci zaměřené na modifikátory tření pro společnou skříň. Jenže to se u mě (zatím) neděje. Najeto dalších cirka 120 km. Čeho jsem si ale všiml je výraznějšího a možná spíš jakoby jiného zvukového projevu motoru/výfuku.
Mám to řešit? BTW na další mnou plánovanou výměnu po roce/6.000 km jsem si správný filtr a olej pořídil, takže v servise mě uvidí ne dřív než na 12.000 km servise a to si tam ten olej raději přivezu vlastní, nedávno v akci koupený za 167 Kč/litr.
Nadto mi za zhruba 900,- Kč s DPH nainstalovali zadní blatník z ALI. Protože se kvůli tomu musí sundat komplet kolo a odstrojit snad všechno na straně výfuku vč. brzd, nechtěl jsem mít problém jak se strojem, tak se zárukou. A to dostali na flashce video z youtube jak na to (
doporučuji), takže jim to nemohlo zabrat víc jak půl hodiny. Časem dám vědět jak to pomohlo. Snad rovnou i s plexi Kappa, které mi má co nevidět dorazit. To si ale nainstaluju už sám.
Tolik k poctivě vedené servisce a její váze.
Ani mi tak nejde o to, že to proti vlastním servise stojí ranec, ale že na to beztak pečou a spoléhají na to, že ten skútr přežije všechno. Za mě teda žádný papír nenahradí to, jak se k danému stroji předchozí majitel choval... a i to je důvod, proč si motorku zatím vždycky kupuju od novoty. Od jetého stroje od neznámého člověka čekám jen to nejhorší a podle toho tomu přizpůsobím inspekci, údržbu a servis.