Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
22 zář 2020, 20:41
Pardon, moje chyba... myslel jsem cca 10% a omylem napsal 15%. Nechtěl jsem rozpoutat marnou debatu
30 zář 2020, 21:55
Zdravím pánové.Po delší době opět píši o mém úbytku oleje.Nepíše se mi to moc hezky, ale má forza opravdu bere olej, sledoval jsem to 2000km,a vezme si 6 těch kosočtvercú na měrce na 1000km,což je přesně 2deci na 1000km,na druhých 1000 se tam nalil po dohodě se servisem jejich olej honda, tak to chtěli a bere stejně.Co mě ale nemile překvapilo že ve vypušťeném oleji byl kovový otěr na což koukali aj v servise.Zatím je závěr takový že v pondělní to tam vezu na dolití a zaplombování všech přístupů k oleji.Pojezdím 1000km a pak se uvidí, příjde rozebrat motor,aby zjistili kde je chyba,ale musí se dodržet ňáký postup,což chápu.Má ještě někdo podobný problém,nebo jsem sám na celém světě??Vím psát se o tom moc nikomu nechce,ale rozhodl jsem se informovat dál.Jo x maxy ty si občas ňáký olej někomu vezmou,ale Honda?Až budou další informace, tak Vás budu informovat.Jo a mám najeto 18tis km.
30 zář 2020, 22:06
Mám na Shčku ( stejný motor) cca 24000km a olej nemizí. A že ho fakt nešetřím a dost často jezdím i po dálnici tacho 140.
Dávám tam co 6000km Castrol 10W30
30 zář 2020, 22:17
To já ho celkem šetřím a hovno to bylo platné,zajíždel jsem poctivě prvních 100km ve městě a aj potom jsem ho šetřil a stále střídal rychlost rozjíždět se a zastavovat.Motor taky chodí super,tahá jede dobře, ale bere prostě olej.Uvidim co tam bude pokakané.
30 zář 2020, 23:37
Podstatný je, že to začali brát v servisu vážně .... kovový otěr ? hliník, ocel, bronz ?? Vzorky odloženy ?
01 říj 2020, 07:13
Jo servis zatím v pohodě,aj když tomu ze začátku nevěřili.Kovový otěr myšleno ne piliny,ale ulomky velikosti tak dvou hlaviček od sirek
v počtu tří kusu.Je to tvrdý kov,tip je na pístní kroužek.Vzorky odloženy nejsou,ale je to nafocené.
01 říj 2020, 07:38
Štěstí, že úlomky vytekly ven ... mohly zůstat sedět schované v motoru. Kdoví, co tam ještě čeká.
01 říj 2020, 08:34
Čo tam chcú skúmať ? ak boli v oleji kovové úlomky a oter,je riziko na tom ďalej jazdiť-napr. čo keď budeš predbiehať náklaďak,v protismere auto,dáš plný plyn aby si to stihol a motor sa kusne natvrdo ? stihneš sa zaradiť,alebo ???
Ja by som trval na rozborke motora,áno mám X max 300,berie olej,ale čím viac mám najazdené,tým menej,úlomky ani kovový oter pri výmena oleja nebol,tak jazdím,sledujem-keď som ho kúpil z najazdenými 2800 km,bral 2 deci na 1000 km,po ďalšej výmene je to 1 deci na 1000 km,čo bohužial na reklamáciu neuznajú.
Ak by ale boli pri výmene v oleji kovové úlomky,rovno im to tam nechám,riziko náhleho kusnutia motora tam je veľké.
01 říj 2020, 11:09
Hele oni jsou fakt vstřícní,jsem po pravdě rád že mě neposlali do hajzlu.Mají své postupy což chápu,tak chtějí,tak to tak bude.Ono asi není jen tak to rozházet,taky jim to bude muset někdo zaplatit,a popravdě zatím to je jen moje tvrzení,potřebují dukaz toho že ten olej mizne,potom bude rozborka motoru.Což myslím ze je seriozní jednání.
01 říj 2020, 11:25
ja rozumiem tomu,že chcú odmerať spotrebu oleja,ale je tam ovela väčší problém,píšeš,že "ulomky velikosti tak dvou hlaviček od sirek
v počtu tří kusu" to je jasný dôkaz,že v motore je niečo zničené,tam nie je dôvod myslieť si,že sa to spravý samo,možno budeš mať šťastie a motor sa nezadre,potom napíš,ako to celé dopadne
01 říj 2020, 13:00
Fakt blby postup. Kov v oleji a nie je co riesit iba rozobrat. Hadam neznicis cely motor kym sa k tomu dostanu. Drzim ti palce.
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
01 říj 2020, 13:18
a nebyly by ty fotky? Ono se to ale bez nějakého bližšího zkoumání, co to opravdu je, těžko hodnotí.
jako pravidelný čtenář světa motorů
jsem četl, že to může být taky nadbytečný tmel, co neudělá nic jiného, než že přicpe čerpadlo.. No a z vlastní zkušenosti -- v nádobě kam vypouštím oleje ze skútru (motory, převodovky) tak na dně leskly kovové šupinky.. nevím od kdy, nevím z čeho.. Pokud to jezdí a nemá to žádné projevy na výkonu nebo na skutečně nadměrné spotřebě oleje (ty dvě deci/1000 nevím jestli je hodně nebo ne), tak bych to neřešil.
Kousnout motor, zadřít spojka, přetrhnout řemen se může..při větší zátěži možná spíš, nějaké příznaky mohou předcházet.. ale taky nemusí..
Naposledy upravil
josuk dne 01 říj 2020, 13:20, celkově upraveno 1
01 říj 2020, 13:18
To by môhlo byť asi to najlepšie čo by ho postihlo a to aby sa mu to v tom zablombovanom stave a spísanej závade zadrelo. Dostal by minimálne nový motor keď nie celý skúter. V takomto prípade už za tú skazu zodpovedá servis ktorý išiel touto cestou.
01 říj 2020, 17:00
Foto bych sem dal, ale neumím to a normálně z telefonu to nejde.To není žádný tmel, ale kov tvrdý a lesklý,kdyby nemazal nebo málo,tak by asi svítila kontrolka nebo alespoň občas problikla plus si myslím že motor by už byl dávno mrtvej,a že žere 2 deci to řeším je to moc na náplň 1,4l a interval 12tis plus to sežere jen jeden válec
-- 01 říj 2020, 16:52 --
Tak snad to foto pujde
-- 01 říj 2020, 16:54 --
Tady jsou další
-- 01 říj 2020, 16:56 --
Hurá tak se povedlo, ale byla to fuška
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
01 říj 2020, 19:35
Je to magnetické? ... já to hádám podle vzhledu na nějakou lehkou slitinu hliníku ... skříň nebo píst. Je (jen teoreticky) možné, že jsou to zbytky povýrobního procesu, ale to bývalo obvyklé dříve před rokem 2000
.
Dvě deci na 1.000 km u takového pidimotoru s tak malou náplní to je zvětstvo ... to je 2ml/10km ... 40 kapek oleje ... to je ztrátové mazání jak v počátcích automobilismu. Tu hrůzu "zakrývá" jen předpokládaný malý kilometrový nájezd stroje. U auta s větším nájezdem třeba 5 tis km/měs = 1 litr oleje měsíčně. Jsem zvědav co se z toho vyklube.