Zajímavé je spíš, že to řeší dva "nevlastníci" Forzy, kteří k tomu jinak nemají asi co říct. Třeba to ťukal na mobilu. Nebudu tu řešit pravopis, ale uvedená fakta
Já první stovky km točil jen cca 5000-5500, pak už do 6000 a jak jsem se blížil k 1000 km, tak krátkodobě k 7000 ot, ale hlavně jsem se snažil jezdit proměnlivě a střídat otáčky a zátěž motoru. Se spotřebou jsem na tom aktuálně podobně, dlouhodobý průměr je sice nižší, ale čím víc člověk přidává a po první garančce jsme dali zkušební vyjížďku i s baťůžkem, tak to logicky leze nahoru. Protože mi přilba i při zvýšeném plexi (Puig) ještě chytala horní částí proud vzduchu (185 cm), přidal jsem tam deflektor, co jsem měl z motorky a nádherně to ztichlo.
Jak jsem koukal na spotřebák, tak olej odpovídající požadované specifikaci manuálu:
- MOTUL SCOOTER POWER 4T 10W30 MB bych měl náplň 1,5L za 328 / servis přitom dává 10w-30 MA za 450 Kč.
- pokud by to byl MOTUL SCOOTER EXPERT 4T 10W40 MB, měl bych náplň za 283 a pochybuji, že bych motoru ubližoval.
- za filtr oleje si servis počítá 300, Hiflo koupím za 155 Kč.
Vychází mi to zpravidla jednou za rok, tak je otázka, jestli ta úspora má vůbec smysl...