New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod dusanSK » 17 led 2020, 01:39

S tým AliExpress moc nesúhlasím - ceny sa nezvyšovali a vo všeobecnosti ani cena dopravy (a to viem s istotou, mám tam skoro 1000 nákupov). No je tam jedna drobná zmena, ktorá by mohla mať na to vplyv: Pre zásielky nad určitú sumu (už si nespomínam) teraz predajcovia musia povinne dávať dopravu s tracking, teda nemôžu použiť tú najlacnejšiu dopravu. Preto vo veľkom začali používať zásielky PRIME (číslo zásielky začína "LE") - prv to boli len bežné listy a prípadne doporučené listy, pokiaľ šlo o drahšie veci (číslo začína "R"). Najlacnejších drobností sa to netýka (stále doprava najlacnejšia, teda zväčša zadarmo) a ani drahých zásielok (ktoré boli aj predtým doporučené). Samozrejme, vplyv má aj kurz meny. Pravda, akcie typu 11. 11. sú najlepšie - ešte dodnes mi chodia omeškané balíčky z tých dní. :)

Číňania však budujú sklady tu v Európe, pretože tento rok je posledný, v ktorý môžeme ešte kupovať bez DPH do sumy 22 € a potom by sa nám predražovali drobné nákupy ani nie tak o DPH (tú už budeme platiť), ako o réžijné výdaje (napr. poplatok pošte za spracovanie colnej deklarácie), ktoré budú pri drobných zásielkách výrazne vyššie ako samotné DPH. Teda už si je možné dať doručiť tovar od niektorých predajcov nie len z Číny, ale aj zo skladu v Taliansku, Českej republike a podobne - lenže je to drahšie. Zatiaľ to však vídam zriedka, na budúci rok to bude zrejme výhodnejšie ako z Číny. Takže - ak ešte niečo treba nakúpiť, oplatí sa to tento rok.

A ešte poznámka: kto má kartu Tatrabanky, môže využívať 4% cashback z AliExpress cez "My Benefit" - mne vrátili už vcelku dosť.
Obrázek / SPRITMONITOR.DE: Obrázek
Uživatelský avatar
dusanSK

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 194
Registrován: 16 črc 2016, 00:00
Skútr / moto: Honda PCX (2017)
Tuning / úpravy: vyššie plexi Honda + deflektor Loster NC3, kufor Honda 39 l, slidery TechPulley 14 g

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Mirus1 » 17 led 2020, 08:13

Rudo, tak já nevím,ale mě to ukazuje doprava zdarma a cena na eura je teda 27,32eur....

https://www.aliexpress.com/item/4000265 ... 9a545a86d0

Blatník Forza.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod dusanSK » 17 led 2020, 09:05

Chlapi, ale vy pozeráte síce ten istý tovar, no u úplne iných predajcov, preto vidíte iné ceny. AliExpress nie je obchod, to je len "trhovisko", kde predávajú tisíce Číňanov a tento blatník majú možno stovky z nich. adacarp poslal jeden odkaz, forester druhú fotku a Mirus1 tretí odkaz. :)
Obrázek / SPRITMONITOR.DE: Obrázek
Uživatelský avatar
dusanSK

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 194
Registrován: 16 črc 2016, 00:00
Skútr / moto: Honda PCX (2017)
Tuning / úpravy: vyššie plexi Honda + deflektor Loster NC3, kufor Honda 39 l, slidery TechPulley 14 g

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod VlČek » 17 led 2020, 15:38

goes píše:Stejne nechapu, jak si vyrobci skutru nechavaji naprosto nesmyslne utikat tisice vyvaru. Spousty skutristu porad neco dokupuje na ty svoje stroje. Okej, at to udelaji v serii bez vseho, ale at pak nabidnou za rozumny peniz veci. Typicky treba drzaky mobilu/navi, to snad resi temer kazdy. Pokud by dodali funkcni reseni s nabijenim za litr-dva tak si to objedna kazdy.Blatniky, ruzne delfektory, vetsi/mensi plexi apod. proste blbiny, kter kdyby staly treba o 20-30% nad ali, tak maji vyvary neskutecne.


Ono to není tak jednoduché jak se zdá, proč třeba není na Forze 300 zadní blatníček je nejspíše jednoduchá a dost pravděpodobná odpověď (na 95% mám pravdu, protože jsem v oboru auto-moto dělal, dělal jsem u výrobce, nebyl jsem prodejce, takže jsem měl informace proč je takový rozdíl mezi konceptem a produkčním modelem).
Modelový příklad - nová Forza 300 v podobě konceptu nejspíše zadní blatníček měla, konstruktéři to většinou nešidí ba naopak se to snaží vyšperkovat a udělat nový model lepší než nejlepší konkurence (viz koncept SYMu, který by měl konkurovat T-maxu a AKáčku vs. výsledek, který nedávno představili, kam se ztratil řemen a kde se tam vzal řetěz (?) atd), jenže konstruktér má dva interní protivníky: 1) prodej 2) účetní - finance. Prodej tlačí na to aby nový model předstihl konkurenci po stránce technické, ale byl levnější než konkurence, což prakticky nejde :( Proti tomu jsou "účetní", kteří chtějí více vydělávat, na starém modelu byla marže X%, ale oni chtějí na novém modelu marži minimálně X+20% ..... pak se vezme tužka do ruky a začíná se škrtat ! Je to jen jednoduchá matematika (kupecké počty) = vyrobíme 0,5 mio ks x uštřených 10 € (odstraníme blatníček a upravíme spodní plasty tak, že vznikne jako blatníček) = ušetřili / vydělali jsme 5 mio € ! Takhle to pokračuje dále až do bodu kdy smutný konstruktér vidí svoje "osekané" dítě a smutně a odevzdaně přikývne, prodejce už není tak nadšený, protože to, co bude prodávat už není taková BOMBA proti konkurenci a ti nejdůležitější finančáci, já jim říkám "účetní" to podepíšou a jde to do výroby.

Doplňky a příslušenství, to je jiný příběh, dost často to výrobce motorky ani nevyrábí, ale dělá to pro ně výrobce příslušenství typu GIVI, SW Motech atd, takže spolu spolupracují. Výrobci příslušenství musí vše homologovat, mrkněte na jakýkoliv značkový díl anebo díl GIVI atd, tak má na sobě homologační značku, průser už nastává z jakého materiálu je to vyrobené, tento musí splňovat potřebné parametry, ALE malý Číňánek to někde uplácá i z nějaké "sračky" a prodá to na Ali ... nebo ebayi.
Víte kdo bere ještě méně než čínský pracující, přeci malý Číňánek (dítě / teenager). Velké firmy jako Honda, GIVI atd se zavázaly, že podíl dětské práce nebude vyšší než 5% (dnes možná dokonce i nulový) a to vč. všech čínských, indických, pakistánských a filipínských subdodavatelů. Proti tomu "malý čínský" kopista to dělá tak, že cíl = maximální zisk je jediný platný zákon. Nakonec marže na motorce je pár jednotek procent, ale příslušenství, které pro ně vyrobí třeba GIVI za 10 € se bude prodávat jako Honda za nejméně 49 € a GIVI to nesmí minimálně 2-3 roky prodávat jako GIVI ...... Do toho vstupuje plánování, Honda řekne GIVI, že modelu Forza 300 plánuje vyrobit XYZ tisíc kusů, ale GIVI si pamatuje, že se stará Forza 300 neprodával moc dobře, tak dá model na vedlejší kolej a vývoj příslušenství omezí pouze na to povinné, co jsem smluvně dojednané s Hondou, jako je třeba kufr, větší plexi atd. Hondu a GIVI jsem použil jako pouze jako příklad, tak sem hned nepiště, že kufr na Forze je od někoho jiného atd. Díky

Závěrem, nemám patent na rozum, nepracuji a nepracoval jsem ve Škodě Auto (pokud by si řádky výše někdo přečetl a začal tvrdit něco jiného), ale jsou to moje osobní poznatky a zkušenosti za více než 10 let, kdy jsem pracoval v automotive oboru. Berete to pouze jako jeden z možných scénářů. Díky za pochopení.
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 17 led 2020, 17:56

Patent na rozum asi nemáš,ale dobře ty.Přesňe takhle to je.Hezky napsané
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 17 led 2020, 18:31

VlČek píše:
goes píše:Stejne nechapu, jak si vyrobci skutru nechavaji naprosto nesmyslne utikat tisice vyvaru. Spousty skutristu porad neco dokupuje na ty svoje stroje. Okej, at to udelaji v serii bez vseho, ale at pak nabidnou za rozumny peniz veci. Typicky treba drzaky mobilu/navi, to snad resi temer kazdy. Pokud by dodali funkcni reseni s nabijenim za litr-dva tak si to objedna kazdy.Blatniky, ruzne delfektory, vetsi/mensi plexi apod. proste blbiny, kter kdyby staly treba o 20-30% nad ali, tak maji vyvary neskutecne.


Ono to není tak jednoduché jak se zdá, proč třeba není na Forze 300 zadní blatníček je nejspíše jednoduchá a dost pravděpodobná odpověď (na 95% mám pravdu, protože jsem v oboru auto-moto dělal, dělal jsem u výrobce, nebyl jsem prodejce, takže jsem měl informace proč je takový rozdíl mezi konceptem a produkčním modelem).
Modelový příklad - nová Forza 300 v podobě konceptu nejspíše zadní blatníček měla, konstruktéři to většinou nešidí ba naopak se to snaží vyšperkovat a udělat nový model lepší než nejlepší konkurence (viz koncept SYMu, který by měl konkurovat T-maxu a AKáčku vs. výsledek, který nedávno představili, kam se ztratil řemen a kde se tam vzal řetěz (?) atd), jenže konstruktér má dva interní protivníky: 1) prodej 2) účetní - finance. Prodej tlačí na to aby nový model předstihl konkurenci po stránce technické, ale byl levnější než konkurence, což prakticky nejde :( Proti tomu jsou "účetní", kteří chtějí více vydělávat, na starém modelu byla marže X%, ale oni chtějí na novém modelu marži minimálně X+20% ..... pak se vezme tužka do ruky a začíná se škrtat ! Je to jen jednoduchá matematika (kupecké počty) = vyrobíme 0,5 mio ks x uštřených 10 € (odstraníme blatníček a upravíme spodní plasty tak, že vznikne jako blatníček) = ušetřili / vydělali jsme 5 mio € ! Takhle to pokračuje dále až do bodu kdy smutný konstruktér vidí svoje "osekané" dítě a smutně a odevzdaně přikývne, prodejce už není tak nadšený, protože to, co bude prodávat už není taková BOMBA proti konkurenci a ti nejdůležitější finančáci, já jim říkám "účetní" to podepíšou a jde to do výroby.

Doplňky a příslušenství, to je jiný příběh, dost často to výrobce motorky ani nevyrábí, ale dělá to pro ně výrobce příslušenství typu GIVI, SW Motech atd, takže spolu spolupracují. Výrobci příslušenství musí vše homologovat, mrkněte na jakýkoliv značkový díl anebo díl GIVI atd, tak má na sobě homologační značku, průser už nastává z jakého materiálu je to vyrobené, tento musí splňovat potřebné parametry, ALE malý Číňánek to někde uplácá i z nějaké "sračky" a prodá to na Ali ... nebo ebayi.
Víte kdo bere ještě méně než čínský pracující, přeci malý Číňánek (dítě / teenager). Velké firmy jako Honda, GIVI atd se zavázaly, že podíl dětské práce nebude vyšší než 5% (dnes možná dokonce i nulový) a to vč. všech čínských, indických, pakistánských a filipínských subdodavatelů. Proti tomu "malý čínský" kopista to dělá tak, že cíl = maximální zisk je jediný platný zákon. Nakonec marže na motorce je pár jednotek procent, ale příslušenství, které pro ně vyrobí třeba GIVI za 10 € se bude prodávat jako Honda za nejméně 49 € a GIVI to nesmí minimálně 2-3 roky prodávat jako GIVI ...... Do toho vstupuje plánování, Honda řekne GIVI, že modelu Forza 300 plánuje vyrobit XYZ tisíc kusů, ale GIVI si pamatuje, že se stará Forza 300 neprodával moc dobře, tak dá model na vedlejší kolej a vývoj příslušenství omezí pouze na to povinné, co jsem smluvně dojednané s Hondou, jako je třeba kufr, větší plexi atd. Hondu a GIVI jsem použil jako pouze jako příklad, tak sem hned nepiště, že kufr na Forze je od někoho jiného atd. Díky

Závěrem, nemám patent na rozum, nepracuji a nepracoval jsem ve Škodě Auto (pokud by si řádky výše někdo přečetl a začal tvrdit něco jiného), ale jsou to moje osobní poznatky a zkušenosti za více než 10 let, kdy jsem pracoval v automotive oboru. Berete to pouze jako jeden z možných scénářů. Díky za pochopení.


Urpimne muselo to dat dost prace napsat, jen si rikam, ze reagujes na neco uplne jineho, nez jsem psal ja. Mi je jedno kde pracujes, i kdyby ve Skode, tak to v tom nehraje roli.

Ja prece vubec neresil to, proc tam vyrobce neda z vyroby to ci ono. At tam klidne nedava blatnik a plexi a drzak na mobil a prodava to za stejnou cenu. Proc ne. Ja se nad timto nepozastavuji.

Ja se pozastavuji nad tim, ze vyrobci skutru nedelaji vlastni prislusnestvi, enbo si jej nenechavaji delat a nedodavaji jej. Kdyz chteji tak vydelavat, proc to nechvaji jinym. Asi kazdy dneska resi jak pridelat na skutr mobil, kor v dobe, kdy skutry nemaji trubkove riditka a tedy prichyceni drzaku je problematicke. At si ten skutr prodavaji porad za stejnou cenu, ale proc k nemu nepridaji toto prislusenstvi o kterem musi vedet ze jej chce kazdy.

Za mne je zaklad pro skutr, ktery by se dobre prodaval (neresim male skutry) - kryty rukou na riditka, vyhrivani (to byva), vetsi plexi (vyjimecne), bocni kufry dozadu (hlavne u maxiku to resi kde kdo), rozsireni stojanu (pravda spise na moto), drzak mobilu a navigace s vyvedenim USB (to asi kazdy resi.) to je za mne takovy zaklad.

Nepochopim proc nevydelavaji na tomto. Treba Yamana ma alespon ten drzak na mobil, resp. udelaji hrazdu s vyvodem na cokoli to je pecka, ale kdo jiny to ma? Nikdo.

Takze pokud pises o tom, jak optimalizuji skutr na to, aby co nejvice vydelali je pak s podivem, proc to, kde by meli mega marze nechaji druhym.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod VlČek » 17 led 2020, 21:51

to GOES, reagoval jsem na tvůj příspěvek, protože mi přišel zajímavý a v zásadě s Tebou souhlasím. Tak dlouhé jsem to napsat ani nechtěl, ale nedokázal jsem popsat realitu několika slovy. Sorry. Taky chci nějaké příslušenství, které se na mojí motku nedělá anebo je jen čínský fake, který nechci.

Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 17 led 2020, 22:13

Holt, co uz clovek nadela. Takze sem si objednal druhou forzu, k tomu plexi a kryty rukou od givi, k tomu rozsireni stojanu, drzak pod plexi a blatnik z ali a bude no. Honda z toho nema ani korunu...
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Žulda » 17 led 2020, 22:28

Co je "rozšíření stojanu"?
Uživatelský avatar
Žulda

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 15 srp 2018, 14:51
Bydliště: Beroun
Skútr / moto: NC750X 2021

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 17 led 2020, 22:34

Na skutru asi clovek moc nevyuzije jako na motorce ale i tak :)

https://m.fr.aliexpress.com/item/400032 ... 4074XqrwpQ
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Žulda » 17 led 2020, 22:38

A blástry jaký?
Uživatelský avatar
Žulda

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 15 srp 2018, 14:51
Bydliště: Beroun
Skútr / moto: NC750X 2021

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 17 led 2020, 22:47

Jo ta packa je asi dobrá když parkuješ někde na louce nebo na podobném podkladu.goes jak jsi si objednal druhou forzu,to jsi jako jednu novou prodal a v zápětí koupil další? To moc nechápu.Kryty rukou nevím jak tam pásnou má to celkem velký rejd a bude tam dle mě vadit plexi které se neotáči s řidítkama, třeba se ale mýlím.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 17 led 2020, 23:47

Žulda píše:A blástry jaký?


Ty od givi spolu s givi vetsim plexi. Na motosp.

-- 17 led 2020, 22:49 --

adacarp píše:Jo ta packa je asi dobrá když parkuješ někde na louce nebo na podobném podkladu.goes jak jsi si objednal druhou forzu,to jsi jako jednu novou prodal a v zápětí koupil další? To moc nechápu.Kryty rukou nevím jak tam pásnou má to celkem velký rejd a bude tam dle mě vadit plexi které se neotáči s řidítkama, třeba se ale mýlím.


Ja si koupil forzu v lete 2018 a prodal za 3 meaice a koupil motorku tu sem prodal a zase koupil forzu opet :) sice sem zvazovak xmaxe ale servia co 5tkm nechcu a forza genialne sviti. Pockam na nove bmw 650 a pak vymenim
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod HonzaR » 18 led 2020, 12:27

To rozšíření bočního stojanu, je dobré na měkké povrchy, kde se normálně bočák zaboří. Ale bycha na výšku té packy - aby pak skútr nestál příliš kolmo a při závanu větru se nezřítil...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 18 led 2020, 14:13

goes ty jsi dobrej měnič řídítek.Na ty blastry od givi jsem koukal kdysi taky, jak se to chová nezmenšil se moc rejd řidítek?Pravdu máš v tom že forza na skútr svítí opravdu super! To fakt asi nemá konkurenci
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 15 návštevníků