Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 15:57

Ahoj,
prosím o radu. Představuji si na celou zimu připojit nabíječku na baterku. Baterku chci nechat v skútru a neodpojovat jí. Co si o tom myslíte?
Předběžně jsem vybral TECMATE OPTIMATE 2.
https://www.alza.cz/auto/tecmate-optima ... 34.htm?o=1

Díky za rady

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 16:29

Jestli máš garáž chráněnou před zámrazem, tak to lze. Sám dávám baterii(ie) přes zimu do teploty nad 15°c. Pod tuto teplotu se totiž el. náboj ukládá jen do povrchu desek.

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 19:12

No, mrznout tam nebude. Ale tak do teploty 5°c.
Takže jedině varianta vyndat baterii? :-(

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 19:39

U žiadnej motorky/skútra som nikdy nevyberal batériu a myslím že u týchto moderných AGM batérii to ani nie je treba. U Hondy VT750C2B (čoper) je tam od r. 2011 u Hondy Hornet CB600R je od r. 2013 a v X-Max 250 od r. 2012. Všetko v podzemnej garáži kde sa priemerná teplota v zimnej odstávke pohybuje okolo 10st, teraz je tam 14st a v najkrutejšej zime 3-5st.Nábíjam ich priebežne automatickou/pulznou nabíjačkou ala Lidl ale s displejom kupenou v Hofer, najaká noname. Napájam ich cez 12V zásuvku ktorá je priamo zapojená na batériu cez poistku.
Na Forze som nabíjačku ešte nazapájal ale túto zimu už budem, zásuvku som si už do kufra namontoval.Forza štartuje normálne, a aj po prvej zime naštartovala síce nie na prvé pretočenke štartéra ale na druhý krát po miernom pridaní plynu. Klúč neodpájam ako sa to píše vyššie.
Naposledy upravil forester dne 21 říj 2019, 21:18, celkově upraveno 2

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 19:57

V aute tiež nikto nevyberá baterku na zimu von.Technológia výroby sa pre moto nijak nelíši.Ak bude baterka napojená na nabíjačku,ktorá vlastne stimuluje režim ako pri jazde,tak by som to nijak neriešil.

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 20:40

Kup si raději tuhle https://www.alza.cz/auto/nabijecka-bate ... 150976.htm, mám ji několik let a fachčí, též ji používám i pro nabíjení autobaterií. Kdyby jsi chtěl něco málo výkonnější a vybavenější tak používám tuhle https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm taky ji mám několik let a fachá v poho. A s tím nabíjení v zimě :D , stejně jedeš na udržovací režim, takže žádné nebezpečí pro tebe i baterii nečíhá.

Re: New Forza 300 (2018+)

21 říj 2019, 21:27

Tu ctek mám taky mnoho let,ještě bez teplotního čidla a maká bez závad,že dostává zabrat dobíjím často baterky na člun na ryby a tak 5 autobaterií

-- 21 říj 2019, 20:28 --

Plus bráchuv skútr a teď bude nabíjet ještě mou forzu

Re: New Forza 300 (2018+)

22 říj 2019, 15:01

Bohužel jsem na počátku nezaregistroval jakou máš baterii ZÁKLADNÍ OTÁZKA JE TATO !!!!! ... JAKÝ TYP Aku !!! . Od toho se odvíjí potřebný typ nabíječky. Vybral jsi typ nabíječky pro klasické akumulátory a tím GEL a AGM spolehlivě a velice rychle zničíš. Stačí si přečíst popis. Pozor: předpokládám, že výrobce nabíječky připouští dosažení vyššího napětí (16,2-16,8) pro fázi plynovací a dokončení desulfatace.

Je škoda: že výrobci nabíječek neuvádějí běžně přesné hodnoty konečných napětí, kdy se nabíječka přepne na nižší konzervační nabíjení. Rovněž neupozorní na většinou chybějící teplotní kompenzaci a to nahradí režimem "sněhové vločky" s vyšším napětím.
Např gelový aku při 0 nebo plus 30 stupních Celsia vyžaduje konzervační napětí 14,4 a nebo 13,5 V. To je docela rozdíl :-)

Tecmate ... olověnými bezúdržbovými, Super MF, VRLA a zaplavenými bateriemi
Bosch C3 ... GEL, AGM, PbWet, PbCa

Předpokládám, že u Forzy je AGM nebo Gel ... tomu je přízpůsobená i nabíjecí soustava ... regulátor
Edit: je třeba zkontrolovat nabíjecí soustavu - rozhodně by napětí nemělo být vyšší než:
- 14,4 V gel
- 14,6 V AGM
-
Naposledy upravil JardaB dne 22 říj 2019, 18:07, celkově upraveno 1

Re: New Forza 300 (2018+)

22 říj 2019, 16:15

Ano forza má AGM, na ryby mám gelovky, nabíječka ctek nabije v podstatě vše,bezúdržbové s kapalným elektrolytem,GEL, AGM,Ca/Ca, bezúdržbové MF
U ctek to píší, přesně kolik každý krok nabíjjí, je fakt že to najdeš až v uživatelském manuálu, maj tam na to takovou tabulku,a ty proudy jsou jak píšeš,u AGM tam mají 14,7v

Re: New Forza 300 (2018+)

22 říj 2019, 21:24

JardaB píše:
Předpokládám, že u Forzy je AGM nebo Gel ... tomu je přízpůsobená i nabíjecí soustava ... regulátor
Edit: je třeba zkontrolovat nabíjecí soustavu - rozhodně by napětí nemělo být vyšší než:
- 14,4 V gel
- 14,6 V AGM

Jsem z toho jelen....
Takže pro forzu s AGM jde ta Bosch C3...
https://www.alza.cz/auto/nabijecka-bate ... 150976.htm
Díky moc

Nechci koupit něco co nebude fungovat, nebo zničí bat.

Re: New Forza 300 (2018+)

22 říj 2019, 21:51

Ano, Bosch C3 je výborná nabíječka a je vhodná pro Forzu.

Re: New Forza 300 (2018+)

22 říj 2019, 22:10

Dnes som presne po mesiaci štartoval Forzu a vyrážal do Neusiedler am See. Naposledy som prišiel z Grossglockneru 22.8 a odvtedy som nespravil z Forzou ani meter. Zase sa to zopakovalo a na prvý raz to nenaštartovalo, ale je pravda že som prestal po sekunde keď to nechytilo hneď na brnk. Na druhý krát som točil dlhšie tak asi 2 sek a trochu pridal plyn, vtedy naskočil a hneď si udržal volnobežne stabilné otáčky. Napetie pri zapnutí zapalovania bolo 12,4 a po naštartovani 14,2 a za pár sekúnd 14,4. Na spiatočnej ceste som natankoval OMW 95N a trochu som vypálil pavúky z výfuku keď som na prehladnom úseku dal 130km/h a za Pandorfom sa pohral z jedným maďarom ktorý na Mazde 6 mal asi naponáhlo domov a striasol sa ma až keď som odbočil na Kittsee a on pokračoval na Nikelsdorf.Ináč jazda dle predpisov akebo lehce nad 50-60 obec a mimo 100-110.Všade plechové radari a už ma tento rok 2x kontrolovali rakušani, naposledi pri návrate z Mariazell minulý týždeň.
Spotreba na trip 118km a posledných 45km v zrýchlenom režime stále 3,1 a celková je 3. Pri návrate prakticky už pred hranicou som dosiahol 6000km a domov ešte 6km.Keď nerátam minuloročné dva výjazdy tak všetko som najazdil tento rok.
Naposledy upravil forester dne 23 říj 2019, 06:23, celkově upraveno 1

Re: New Forza 300 (2018+)

23 říj 2019, 01:46

Tak to já jezdím stabilně za 3.5 litru.


Co se týče nabíječky. Tak jsem koupil malého C-TECa na motorky. Na auto používám vetšího 5 řadu. C-TEC má tu výhodu že je to ideální nabíječka pro dlouhodobé připojení. Další výhoda je že po výpadku proudu pokračuje automaticky tam kde přestala. Já mám takhle připojený auto klidně i půl roku když nejsem doma nebo nejezdím. Další drobná výhoda C-TECu jsou třeba dodávaný kabely na komfortní připojení nabíječky k napájení, což mám zrovna u Forzy, kdy z akumulátoru mám vyvedený nabíjecí kabely s konektorem pro C-TEK nabíječku, takže nemusím dávat řádné krokodýlky na póly, ale jen komfortně připojím konektor. Dále jsou k nabíječkám C-TEC různé příslušenství, taky dobrý když je třeba. Umí dokonce přes aplikaci a bluetooth poznat jak je na tom akumulátor.

Bosch nabíječku mám taky, a blbne mi tlačítko což je známá bolest těchto nabíječek. Nicméně mám jí řadu let a myslím že už jsou nějak modifikovány a už také umí po výpadku pokračovat.

Re: New Forza 300 (2018+)

23 říj 2019, 06:19

Tak k té spotřebě vám napíši taky poznatek,jezdil jsem stále od tankováni k tankováni za 3,2 až 3,3,vyměnil jsem olej dal 5W-40 jaso mb ,a od té doby stále spotřeba 3,4 až 3,6.Styl jízdy mám stále stejný.Máte někdo podobnou zkušenost??Je to vypozorováno na 2000 km,což je u mě nájezd za 2 měsíce žádná chvilková nad spotřeba.

Re: New Forza 300 (2018+)

23 říj 2019, 08:14

Tak mne sa to spotreba nezvýšila ale vymieňal som si olej sám za presne taký ako sa predpisuje v manuáli a to 10W-30, je to100% syntetický olej. Špecifikácia:
SAE 10W-30
API SJ, API SL, API SM, API SN
JASO MB

V servise tam veselo lejú 10W 40 Shell.Asi to nebude s krátkodobého hladiska prúser ale myslím že výrobca vie čo robí a olej je k dostaniu.

Tie mizivé dcl na spotrebe najlepšie ovplyvníš lahkou rukou a hlavne z predvídaní okolností pri mestskej premávke (nič v zlom) :D
Odeslat odpověď