od robov » 13 říj 2023, 08:01
Takže aktuálne skúsenosti:
Papiere: Po kúpe treba počkať tak týždeň-dva, kým prídu papiere na príslušnú predajňu, pokom vám ich pošlú. Bez papierov ale moto neprihlásite a prihlásiť to treba do 30 dní. V mojom prípade sa rovno stratili, takže mi prišli asi tak mesiac po kúpe.
Servisné prehliadky: Pri kúpe som dostal servisnú knižku, v ktorej som sa dočítal, že prvá prehliadka po 45dňoch alebo 300km. ostatné po 6 mesiacoch alebo 1500km. Nedalo mi to, a našiel som intervaly pre tento konkrétny model, takž 1000km/30 dní a ostatné 12 mesiacom 3000km. Predajňa mi to potom potvrdila, že tá knižka je blbá, lebo je nejakého univerzálneho typu a nikto sa neobťažoval.... Servis jaksi tiež vypleštený, že sa držia knižky.
Jazdné vlastnosti: oproti Aprilii SR GT 125 ozaj fajn, je to jednoducho ľahký maxiskúter. Lepšie to tlmí pri naložení spolujazdca, asi som moc ľahký (komplet 90kg), takže najbližšie povolím predpätie tlmičov asi o 10kg. Väčšia váha, rozvor a kolesá robia svoje (Apriliu rozhodia aj pozdĺžne spoje na ceste, nehovoriac o biednom tlmení). V zatáčkach je moto neutrálne a lepší pocit stability. Dobré tlmenie i keď váčšie nerovnosti cítiť (nie je to žiadna Honda Integra). Kufor dostatočne veľký na dve JET prilby alebo bundu a jednu JET. Výhľad dozadu plne postačujúci, netreba rozširovať. Zvuk trochu nezvyklý, ale vyhovujúci, motor vie zabrať ale aj ísť potichu. Výkon dostatočný, ale zatiaľ viac ako 110 som nešiel, je to stále v zábehu, iba nejakých 600km.
-- 13 říj 2023, 08:23 --
Nevýhody
Sedlo: V princípe je pohodlné, ale mne vadí výrazný hrboľ uprostred sedla, zrejme na optické oddelenie spolujazdca. Rád sedím viac vzadu, takže šiel preč, našťastie sa dá odskrutkovať. Diery po skrutkách som zalepil koženkou a lepidlom na topánky. Nejaký chytrák ale vymyslel, že sedlo má zospodu tvarovanie, takže pod výstupkom je hrana, ktorá ma po posunutí tlačí do zadku. Najbližšie to teda vezmem kotúčom a príslušný hranol vyrežem zospodu a vyrovnám.
Spotreba: Bolo mi jasné že spotreba nebude nič moc, ale zatiaľ je to cca 5,2l/100km po meste, čo ma teda trochu prekvapilo. Mimo mesta o nejakú desatinku menej. Zrejme systém niečo za niečo...
Štartovanie: Bezproblémové, ale pri vyklopenom bočnom stojane síce štartér točí ale motor nenaskakuje. Žiadna informácia o tom, že čosi nie je v poriadku.
Ochrana proti vetru a vode: dole fajn, hore je to horšie, nad 80 už vietor výrazne tlačí na hruď a prilbu. Guľatá prilba je na tom potom lepšie, oválna pri otočení hlavy tlačí hlavu bokom. Horný štít je jednoducho krátky, chcelo by to zvýšiť tak 15-20cm deflektorom alebo výmenou. zatiaľ sa oficiálne neponúka, na Ali som našiel, ale nemá montážne diery, tak zatiaľ neviem. Chcelo by to aj chrániče na ruky, ak sa behá v zime.
Display: celkom ok, ponúka rýchlu voľbu na zmenu režimu svetlý/tmavý a tvaru indikácie. Indikátory sú s nízkym rozlíšením - palivomer a teplomer majú iba 6 segmentov, takže ozaj na hrubo. Návod popisuje inak nastavenie hodín, takže nedzitým zrejme došlo k zmen firmware budíka. Na nastavenie hodín i na nulovanie denného číselníka treba vojsť do menu a tam si vybrať príslušnú funkciu. Zato je tam aj prístup ku kompletnej diagnostike, čo je dosť výnimočné. Niečo ale ako okamžitá sptreba či vonkajšia teplota tam nie je.
Zatiaľ asi všetko, pýtajte sa.