Něco přidám, snad to trochu pomůže.
Variátory Malossi prodávám a montuji několik let, ale takové názory jsem ještě neslyšel (holt fórum je fórum)
Variátor Malossi Multivar 2000 asi o tom je tu řeč, se většinou skládá z variátorové klece (řemenice), vnitřním přítlaku, sadou válečků, kontrastní pružiny do spojky (někdy taky ne ), trubky variátoru, vodítek klece a příp. vymezovacích podložek.
Standardní řemenice je koncipována na optimální průběh řazení - střední vytočení při rozjezdu a standardní maximálka.
Když vezmete řemenici a vyrobíte jí v jiném úhlu tzn. že jí ve vyšších otáčkách (při rozjezdu) trochu uberete a v nižších otáčkách (vně řemenice) trochu přidáte, tak si můžete blahopřát, protože jste udělali řemenici tuningovou.
Zkušenost je taková že tato řemenice vám přidá akceleraci při rozjezdu a v průběhu řazení by se měli otáčky držet v lepším průběhu řazení a s větší rychlostí vyšší otáčky ustupují a variátor se procesně dostává do vyšší rychlosti oproti variátoru standardnímu. To znamená že použitím variátoru získáte sportovnější průběh řazení a větší maximálku, která ale může být ovlivněna zejména u skútrů se vstřikem, nastavenou mapou otáček v určité rychlosti tzn omezením. Z toho plyne že ve městech, nebo při nižších rychlostech variátor může zařídit vyšší spotřebu. Spotřeba je ale skoro v 80% ovlivněna samotnou psychikou řidiče, který si koupil s variátorem i sportovního ducha
.
Silnější kontrastní pružina zajistí při řazení větší protitlak zadních řemenic které udrží řemen v bezztrátovém průběhu při řazení a zabrání prokluzu řemene.
Také se občas může stát že dobře zajetý motor začne lenivět, to je efekt těžkých válečků. Tam je opravdu potřeba sáhnout po lehčích válečkách a někdy i po kontrastní pružině, ale to už nechci pitvat.
Jen ještě pro zajímavost, variátor ubírá zhruba 30% výkonu motoru a tak kdo vynalezne lepší řazení tak mu koupím lízo
Výfuky LeoVince jsou perfektní volbou při zvukovém vylepšení (neznám lepší zvuk než s 4Roadem).
Použití u dvoutaktů ?, to už tady asi každý zná ne?
Použití u obsahů 125 a více ( karburátor ) dodá tento výfuk zaručeně motoru více koníků
Použití u motorů se vstřikováním se výkonnostně výfuk nemusí projevit vůbec, protože dávkování směsi je řízené počítačem, který je informován různými snímači a čidly mezi které patří i lambda sonda, které by neměla nechat počítač přesáhnout emisní limit atd. no prostě pokud se neošálí tak máte smůlu.
Jinak výfuky LeoVince jsou jedny z mála, které se vyrábějí s plnou homologací a to znamená že jsou schvalovány pro každý typ skútru, někdy i parametrově stejný typ motoru. Homologace musí splňovat emisní a hlukovou normu a homologace přímo vyražena na těle tlumiče.
Dneska už nic nepíšu..