Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
04 srp 2016, 16:12
Zdravím pánové , mám problém , objevil se mi v oleji benzín nevíte náhodou na co se mám zaměřit nebo tak něco? Je tam nejakej podtlakovej ventil?
04 srp 2016, 16:41
najdi ve vlákně X9 500 je tam o tom dost popsáno máš stejný motor
jde o vadný termostat a ještě přehrávali palivové mapy
05 srp 2016, 07:53
Díky moc, kouknu na to akorát nevím co má společnýho s tímto problémem termostat ale rád se poučím.
05 srp 2016, 13:55
No tak to budeš "koukat"
.
07 úno 2018, 11:27
Ahoj, mám taky dotaz na zkušené. V servisu mi řekli, že by se měl měnit olej po 3000 km. V Servisní příručce je psáno, že každé 3000 km nebo 6 měsících by se měl pouze kontrolovat a dolívat olej. Teprve po nájezdu 6000 km nebo po 12 měsících se mění. Jak to řešíte vy? Co je vlastně správně? Díky za odpověď.
07 úno 2018, 12:26
V otázce intervalu výměny oleje je spousta faktorů, pomineme-li zajíždění motoru, kde je výměna po 800 - 1000 km.
Vyměň olej (i s olejovým filtrem) při polovině najetých kilometrů, než co je v doporučení od výrobce motoru. Jezdíš-li mimo město a zároveň delší štreky, můžeš měnit později. Obecně by ale olej v motoru neměl být déle jak rok.
07 úno 2018, 14:34
Díky za odpověď. Mě jde spíš o to, zda nenastane nějaký problém, když vyměním olej třeba místo po 3000 po 4000 nebo 5000. Chci jet v létě na dovču a nechce se mi válet pod motorkou a tahat s sebou olej a filtr z domova.
07 úno 2018, 14:45
Toto zcela jistě vadit nebude...
07 úno 2018, 14:46
Díky za odpověď
08 úno 2018, 09:08
Múdrejšie by bolo vymeniť mot. olej pred dovolenkou.Predsa skúter je pod väčšou záťažou ako teplotne tak aj váhovo a dostáva zabrať. Vymeniť olej ako aj filtre vzduch a variátor každopádne pred dovolenkou na tomto by som určite nešetril.
08 úno 2018, 22:42
motor piaggio má na klice kluzná pouzdra...proto někteří italové doporučují zkrátit interval výměny oleje 1 nebo 2 tisíce km....hodně záleží na stylu jízdy, skůtr není konstruován na dlouhé cesty, většinou jezdíme krátké trasy a často startujeme....proto je obecně interval výměna oleje cca 3x kratší než u velkého cestovního cendura ( 12-15 tis km)
když se ta výměna oleje zanedbá trpí především klika a vahadla, na kterých se časem udělá vůle a výkon jde dolů...dle mého názoru hodně mrdek koupených v itálii za 500 éček a prodávaných v čr za 30 tisíc trpí tímto problémem...zanedbaným servisem ....
komplet hlava se dá sehnat na ebay asi z 11 tisíc...vahadlo bez vůlí na skutrvrakáči za 1500-2000...ale ta pakárna při demontáži plastů...já bych dodržel servisní interval a pokud bych to měl přejet, vyměnil bych olej před dovolenou
09 úno 2018, 11:08
Díky za odpověď.
Mě jde spíš o to, jaký je správný servisní interval. V manuálu od výrobce je výměna psaná po 6000 km nebo 12 měsících, servis říká, že po 3000 km nebo 6 měsících
09 úno 2018, 14:29
To Petel:
protože tvoje Malaguti má stejný motor jako můj Atlantic 500 (Piago master 500), tak ...... bedlivě prosím čti dále ..... olej do motoru se kontroluje
ve 3000 km a mění včetně filtru po ujetí 6000 km
nebo po uplynutí 1 roku ..... dále pak je nutno pochopit, že klika doopravdy není uložená v ložiskách, ale v bronzových kluzných pouzdrech
...... z toho plyne, že olej musí být 5w-40 příslušné specifikace ..... takové ty řeči, že na naše klima podmínky stačí 10w-40 je bohapustý blábol
.
Je to osvědčená nepřevýkonovaná pohonná jednotka, která vydrží nesmysl za předpokladu správné údržby
09 úno 2018, 16:45
Ano, jak říká boboh, bla, bla, bla ..., za předpokladu správné údržby. Pokud už máš natočeno přes 60tkm, což na 98% máš, (ikdyž tacho ukazuje 23 000 a prodejce se dušoval, že skútr rozhodně nebyl bouraný a byl pravidelně servisován ve značkových italských servisech) tak tam raději dej 10w40. [Do auta s 200tkm taky přece nefrkneš předepsanej 10w40, ale raději 15w40.] Stejně tak to platí o intervalech výměny - záleží na provozu jak psal mzxy. Samozřejmě, pokud plánuješ delší dovolenou, je lepší vyměnit předem. Tomu motoru to neublíží a ty budeš mít lepší pocit.