Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
09 úno 2018, 18:32
Chlapci, hodně jsem se nadechl a rozhodl se, že to tady ještě nezamknu. To ovšem pod podmínkou, že se tu přestanou dávat podobné rady. Do motoru patří olej předepsaný výrobcem a to jak co se týče viskozity tak jeho výkonnostní kategorie
http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx . Oba tyto údaje musí souhlasit. Pokud si do svých strojů lejete cokoli jiného, je to vaše věc, ovšem nepoužívejte to zde jako rady. Děkuji za pochopení a skútrům zdar.
10 úno 2018, 11:13
takže olej 5W 40 předepsané specifikace se dostane do míst, kde probíhá to mechanické tření rychleji, než olej 10W 40
pokud dojde k narušení "olejového filmu" například po odstavení skůtru, dochází k obnovení tohoto olejového filmu po nastartování rychleji, než s olejem 10W40...tady jde především o tzv. studené starty...
jako výrostek jsem měl kývačku a tátá říkal ...nastartuj, pak zkontroluj světla, brzdy,. pak si zapni bundu, nasaď přilbu, rukavice a až pak jeď, motor se trochu zahřeje a začne to mazat...
Záleží také na stylu jízdy, když někdo dlouhodobě používá olej jiné specifikace a viskozity a po nastartování se rozjíždí na plný plyn / hlavně ty 50 ccm bzučáky co potřebují 10 tis otáček aby to vůbec jelo), musí se logicky zkrátit životnost všech komponent kde probíhá tření které trpí při všech startech a rozjezdech...a protože k mazání dochází se zpožděním, výsledek se časem musí dostavit...
"hustý" olej bych tam skutečně nalil jen těsně před smrtí motoru, kdyby to bralo litr na 1000 km...také vám to může udělat poctivý a čestný prodejce, aby se vám olej neztrácel hned a moc rychle
10 úno 2018, 19:32
Presne tak sa maskujú motory pred smrťou,alebo po oprave čisto na predaj.Tak som kúpil aj ja,ale už od oklamaného.Keď som olej vypustil,bol veľmi hustý.Začal som dávať predpísaný olej a potom začal miznúť,až som to musel rozobrať.Valec bol riadne dokatovaný aj s piestom.Boli vymenené len krúžky.Šupol sa tam hustý olej a hybaj na predaj k novému šťastnému majiteľovi.Nevymenili ani guferá na ventiloch.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
13 úno 2018, 19:53
Vo vlakne o Piaggio X10 350/500 su fotky odomna. Spidermax 500 ma rovnaky motor, ako X10 500 a kopec dalsich strojov. Podla tejto foto ten motor umrel rovnako, ako mne .. vid tento lnk. Akurat clovek, co to opravoval vymenil mozno len piest s kruzkom, alebo len kruzky. Na valec sa vyflakol ..
https://www.skutrforum.cz/maxi-skutry-f ... 8-675.html
14 úno 2018, 22:50
Obdivujem niekedy lajdactvo alebo barbarstvo ked už sa stane na valci prúser tak že niekto dá skoro 100,-ojro za novy piest čo absolútne vonkoncom nič nevyrieši
ked za 50,-ku sa da kúpiť jazdeny valec v dobrom stave z piestom a nikto nič nepozna!
http://allegro.pl/cylinder-tlok-piaggio ... ml#thumb/3
15 úno 2018, 07:49
Krúžky stoja pár €.Keby kúpil piest za 130 €,tak mohol s čistým svedomím dať urobiť výbrus,ktorý ma stál 10 €.Takto sa ušetrí najdrahšia položka - piest a nejaký čas za robotu.
16 úno 2018, 13:31
všimol som si ze tento problem s piestom sa deje len na novsich typoch piaggio 500 master motora (493ccm) napriklad x10 500, spidermax vo verzii RS , MP3 500 tie novsie a tak. Starsi typ mal 459ccm a tam som este nikde nevidel ze by bol s tym problem (x9 500 , nexus , atlantic ,beverly, spidermax GT a podobne)
16 úno 2018, 21:58
Baco ten novší motor je iba viac prevrtany a zdvih je rovnaký alebo aj zdvih zmenili, výkon čo ostal alebo išiel vyššie? Priznam sa že v 500-ke mám veľké medzery naproti tomu 250-300 tam môžem smelo skladať aj doktorát!
17 úno 2018, 02:13
neake presne parametre vrtania a zdvihu neviem to si musis nastudovat je mi to dost jedno
ale myslim si ze je to ine aj objednavacie cislo piestu,kluky a valca je ine a aj obrazok vyzera inak. Ten novsi model ma aj 2 sviecky na valec takze aj hlava ina