od mzxy » 10 úno 2018, 11:13
takže olej 5W 40 předepsané specifikace se dostane do míst, kde probíhá to mechanické tření rychleji, než olej 10W 40
pokud dojde k narušení "olejového filmu" například po odstavení skůtru, dochází k obnovení tohoto olejového filmu po nastartování rychleji, než s olejem 10W40...tady jde především o tzv. studené starty...
jako výrostek jsem měl kývačku a tátá říkal ...nastartuj, pak zkontroluj světla, brzdy,. pak si zapni bundu, nasaď přilbu, rukavice a až pak jeď, motor se trochu zahřeje a začne to mazat...
Záleží také na stylu jízdy, když někdo dlouhodobě používá olej jiné specifikace a viskozity a po nastartování se rozjíždí na plný plyn / hlavně ty 50 ccm bzučáky co potřebují 10 tis otáček aby to vůbec jelo), musí se logicky zkrátit životnost všech komponent kde probíhá tření které trpí při všech startech a rozjezdech...a protože k mazání dochází se zpožděním, výsledek se časem musí dostavit...
"hustý" olej bych tam skutečně nalil jen těsně před smrtí motoru, kdyby to bralo litr na 1000 km...také vám to může udělat poctivý a čestný prodejce, aby se vám olej neztrácel hned a moc rychle