Ahoj všem,
chtěl bych tímto oslovit majitele maxíka Malaguti Madison K400, nebo ostatní zkušenější jezdce, o nějaké rady a zkušenosti. Jsem poměrně nedávným majitelem tohoto krasavce, kterého jsem si pořídil po 4 sezónách strávených na stejném skútru, ale o obsahu 150ccm. Důvod byl jasný, delší výlety už na 150ccm nebyly ono Nechtěl jsem však měnit značku a hlavně design, do kterého jsem zabouchnutej jak malý kluk a tak i přes ne moc dobré reference na motor Morini, jsem se odhodlal k pořízení K400.
No a nyní k věci. Chtěl bych se zeptat majitelů K400 na pár otázek:
- provozní teplota chladící kapaliny: Ze 150ccm jsem byl zvyklý na provozní teplotu motoru (chl. kapaliny) tak, že budík ukazoval přesně na střed stupnice teploměru, samozřejmě s mírnými výchylkami dle stylu jízdy. Ovšem u K400 mě trochu zaráží provozní teplota, protože ta se při "velmi lehké" ruce pohybuje neustále v polovině 3/4 budíku, což bych celkem bral jako normál, ale při trochu větším zatížení (táhlý kopec; stabilní rychlost kolem 110km), nebo naopak velmi pomalá jízda či zastávka na křižovatce (tady bych to celkem chápal), se ručička dostává na začátek 4/4 či těsně za, což už je krůček k přehřátí. Ventilátor na chladiči sice tuto teplotu již udrží, ale je mi to divné, nechci motoru dávat přes uši. Navíc je mi divné, že při zkoušce, kdy jsem testoval teplotu sepnutí ventilátoru, bylo na teploměru o 1-2 dílky méně, než uvádím při onom větším zatížení, tzn. že motor se v tomto režimu není schopen sám pasivně uchladit a je potřeba ventilace. Jinak pro případné rádce: chladící kapalina nová, termostat plně funkční, kontakt na termočidlu v pořádku, odvzdušněno, vodní pumpa v pořádku. Je to tedy u K400 normální, nebo mám někde problém ?
- servis: jelikož můj K400 chytil pohlavní nemoc a motor ukapává olej, prosím o doporučení dobrého a spolehlivého servisu, kde bych nechal kompletně přetěsnit a zkontrolovat motor (nejlépe ve středních Čechách). Jde mi o to, aby servis věděl v čem se hrabe a hlavně který ví, co dělá.
Všem předem díky za odpovědi