Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
16 dub 2019, 15:27
ted mi to nejde uz ani pres auto,hrozne malo to toci nema silu to poradne roztocit ,uz nevim co s tim,zkusim ten olej vymenit mam 10W-40,kdyz uz chytne ,startuje normalne
16 dub 2019, 15:36
Tak závada se nám úspěšně vyvíjí. No, aby to chytlo, je potřeba mít energii (baterie), zdroj pohybu (startér) a motor musí jít lehce. Samozřejmě musí být i elektroinstalace ok, což asi je, když to nastartované funguje. Na baterii jsem poukázal, jenže teď jsi tu závadu popsal jinak. Tak se nabízí porucha startéru s tepelnou závislostí nebo něco v tom motoru. Jde zlehka ručně protočit? Na ten olej moc nevěřím, ale proč to nezkusit taky.
16 dub 2019, 15:46
starter je po repasu,pri posledni navsteve servisu mi ho repasovali,baterie drzi proud ,neztraci se,vyzkousel jsem,svicka taky ok,jde to hrozne ztuha kdyz to toci,nema to poradne silu
-- 16 dub 2019, 14:46 --
starter je po repasu,pri posledni navsteve servisu mi ho repasovali,baterie drzi proud ,neztraci se,vyzkousel jsem,svicka taky ok,jde to hrozne ztuha kdyz to toci,nema to poradne silu
16 dub 2019, 16:02
Startér po repasu ještě neznamená, že je ok. Spíš se tím nabízí tip na závadu. Píšeš divně, jak jako že baterie drží proud? Ona nemá ručičky, nemá co držet. Měřil jsi něco? Napětí? Proud, který teče do startéru by mohl napovědět, jestli to můžeš změřit a znáš správnou hodnotu. Když to nejde ani na autobaterii, tipuju ten startér. A teplotní závislost je divná. Určitě tam jde benzín, resp. směs?
Co jde ztuha, Otočit motorem? Musíš vyndat svíčku, abys nepřekonával kompresi. Nebo jde ztuha ten startér?
16 dub 2019, 16:49
Neznám sice tento motor, ale pokud je opravdu baterie s starter ok, což by se měla proměřit při studeném i teplém nestartua na to jednak musí být vybavení i nějaké znalosti, tak bych se zaměřil na pojem " dekompresor". Tomu by mohla odpovídat i ta údajná teplotní závislost.
16 dub 2019, 17:36
Ještě jedna věc, pokud točí nápadně pomalu - je třeba prověřit funkci ventilu dekomprese !!!
16 dub 2019, 17:58
Jen absolutni amater co se tyce servisu ,umim si vymenit olej a drobnosti,jen pro info,ale dekuji za rady,baterii jsem nechal promerit,a zatezovy test,drzi hodnoty a i domskutru namontovana a po tydnu zmerena ,jestli nebere neco proud a vse ok,starter repasovali pry pri poslednim servisu,pry sel ztuha,ale zavada zustala,ale spis se zhorsilo,ze uz nenastartuji ani pres auto,loni v lete vse ok,v zari uz zlobil rano a vecer,nejezdil jsem uz a ted po tom servisu uz ani nenatocim,toci ale ulpne se jako pridira a nema sylu poradnyho startu a pak povoli a toci trochu vic ale ani to nestaci,myslel jsem jestli to nekdo uz neresil,nezbyva mi znovu do servisu a zkusit to co rikate,dekompresor
16 dub 2019, 18:55
Správně jmenujete i starter (probíjející vinutí). Stran toho výfukového ventilu, který zůstává pootevřený v nízkých otáčkách okolo 500 rpm a umožňuje lehčeji točit motorem .... souvisí to nějak i se seřízením vlastních ventilů, v servise budou vědět. Již jmenované dobré zemnění motoru (to se dá proměřit).
16 dub 2019, 19:06
Já vím jedno, že olejem to fakt nebude...
16 dub 2019, 19:23
Ventily jsou taky v poradku ,ty mi kontrolovali
16 dub 2019, 19:42
No všechno je v pořádku, všechno je servisem zkontrolováno a přesto to nejede. Takže to dej do jiného servisu, nebo někomu kdo opravuje motory motorek, aut, to je jedno a hlavně ví ty souvislosti níže. Olej bych do toho nepletl, pokud jsi to teda nepřidřel, protože původně to za studena startovalo, a někteří již vědí, že studený olej je hustý a přesto to za studena startovalo. (kdysi). Jelikož je to stříkačka, tak potřebuješ správný tlak paliva,správné otáčky startéru, dostatek energie pro zapalovací svíčku, správnou startovací dávku paliva (tu řídí jednotka podle teploty motoru). A velice lehce a jednoduše lze vyloučit, či potvrdit chyba v elektroinstalaci. Protože pokud budeš mít málo energie (rozuměj nedostatečné napětí, tak ti klidně řj nemusí házet jiskru, eletrické čerpadlo nedodá dostatečný tlak do vstřikovače, nebo máš špatné teplotní čidlo (podle jeho údajů řj nastavuje startovací dávku paliva tak jako sytič u karburátoru). Nebo tam máš Babišuv řepkový benzín degradovaný dlouhodobým nepoužíváním.....
Jeden jednoduchý test:
Pokud nejsi úplně levý, tak jeden z velice jednoduchých testů, (není sice 100%) je to, že si seženeš další zapalovací dobrou svíčku. Skutr necháš tak jak je, jen odpojíš fajfku od stávající svíčky a zapojiš ji na tu tvoji zkušební. druhý konec svíčky opřeš o kostru motoru. Toto budeš držet v rukavici a někdo zkusí startovat.No a měl by jsi vidět přeskoky jiskry. Podle výsledku pak následují další kroky.
16 dub 2019, 20:05
Vyzkousim,diky
16 dub 2019, 20:06
Každej tají odkud je a pak babo raď...
16 dub 2019, 22:05
Ćeske Budejovice
-- 17 dub 2019, 06:48 --
Svicku jsem vymontoval a prilozil na kostru a jiskri,starter taky toci bez odporu,kdyz pak tocim se svickou a tim odporem,nema to silu na start ,toci to malo,jako kdyby byl nejaky velky odpor,a starter se pral s odporem ,kdyby slo poslal bych zvuk,jako kdyby se pridiralo a pak to zas povoli a toci lehceji
17 dub 2019, 08:12
Tak to je asi logické, když bez svíčky motor nemá kompresi. Já jsem ale nikde nepsal, že máš vymontovat svíčku, ale že máš pomoci další svíčky ověřit, že háže jiskru.