Zdar! Tak po prvních 500 km na Xciting 500 můžu přidat své poznatky.
Když jsem přesedlal z čínské 125 na Xciting, tak mi připadl strašně obrovský, ale přirostl ke mně strašně rychle (měřím 174 cm). Předevčírem, když jsem převážel mou starší čínu Yuki 125 k prodeji, tak jsem nechápal co je to za mini vozítko a jak jsem na něm mohl ujet tolik km
Xciting jede svižně, má krásné rozjezdy, tahá pěkně za ruce
Spojka při brždění motorem vypne okolo 30 km/h.
Brzdy jsou dostačující. Uložný prostor by mohl být větší. Ocenil jsem kladívko při zapnutých blinkrech. Člověk jen tak nezapomene blinkry vypnout, ale i bez něj se dá žít. Chybí mi více funkcí na počítači. Jsou zde jen celkové a denní km n. míle + hodiny.
Mám nízké kouřové plexi, které sice není od 80 km/h a výše praktické, ale zase o to hezčí v kombinaci s bílou perletí.
Tachometr přeměřuje dost. Ve 60 km/h tacho je skutečnost 50 km/h podle GPS, 100 = 87 atd.
Moje maximálka je 160 km/h tacho. Více už jsem ho trápit nechtěl, ale možná by ještě něco dal (otáčky v červeném poli). Běžná pohodlná cestovní rychlost je podle mně 90-100 km/h tacho.
Úbytek oleje bych viděl na max. 2 mm ( spíš 1mm) na měrce po 500 km, zatím neumím převěst na litry. Budu vědět až doplním.
Xciting má i s origo výfukem perfektní zvuk a lidi se často otáčejí a hledí co že to jede za stroj. Přecejenom půllitr už umí pěkně zabublat.
Perfektní je stavění na hlavní stojan. tady je vidět, že se tomu pověnovali, protože i tak těžký stroj (přes 200 kg) jde postavit opravdu překvapivě lehce. Ocenil jsem ruční brzdu, při stání v kopci.
Jako velkou nevýhodu vidím hodně vyčuhující kryt variátoru. Už jsem s ním při naklánění 2x zadřel o vozovku, naposled včera na kruháči. Trošku tě to rozhodí, ale vůbec nic zásadního. Spíš jde o to, že je nyní na hraně poškrábaný.
Asi mám už slabší plynovou vzpěru a tak musím při otvírání klíčkem pomoci sedlu rukou. To je trošku škoda.
Zdá se mi i celkem nešikovný zámek, který má hodně poloh, ale asi jsem si ještě nezvykl.
Slabší jsou i červené kontrolky, které jsou na denním světle slabě vidět. "Palubní deska" nebo tachometr, jak kdo chce, je jinak dobře čitelná a večer i moc hezky osvětlená.
Spotřeba je různá podle řidičových nálad nebo možností.
Kombinovaná, když jezdím sám ve městě a "rychle" mimo město (100-130km/h), mi vyšla na 4,45 L/100 km.
Když jsem motorku představoval přítelkyni, tak jsme si udělali asi 130 km výlet, který vedl i po horách. S ní jsem měl spotřebu krásných 3,97L/100 km. Nižší spotřeba byla dána určitě tím, že jsem s ní rychleji než 100 km/h nejel.
Každopádně jsem se s Kymco Xciting 500i R moc spokojený a určitě bych ho doporučil.