krizik1 píše:Čekal jsem, kdo se první ozve, že litr je zbytečný a dočkal jsem se. Možná jsem to neformuloval dosti jasně, tak se pokusím napravit to. Takže, když mám pocit, že mi lezou z motoru divný zvuky a pak ho ženu 800 kilometrů na hranici jeho konstrukčních možností, nemohu se následně divit, že mi z toho někde začne téct olej. Nic víc a nic míň.
Pokud to někdo žene na max pak je samozřejmě jen otázkou času kdy se něco potento, ale to platí pro každou motorku, nemusí jít zrovna o Kymco 400,když odbočím měl jsem kdysi BMW GS1150, které jelo asi 205...jenže dalo se to držet jen pár vteřin na zkoušku, jinak by se motor za chvilku"rozpadnul", ideál bylo max 140-150 v Německu kde byla neomezená rychlost....osobně bych Kymco 400 určitě celou dobu nehnal 135 reálných, protože to už je na hranici a není potřeba takhle letět, stačí 120 a pak není problém a skútr to musí v pohodě zvládat, ale s objemem to nemá nic společného, odkecáš i litra když ho budeš držet pod krkem....akorát to bude samozřejmě ve vyšších rychlostech kde už budeš porušovat předpisy, ale cestovat můžeš na všem, pravidlo na to není, akorát musíš zvolit rozumnou rychlost svého stroje a pak....není kam spěchat a v vzhledem k počtu aut na silnicích dnes už nic neuspěcháš....
Jinak pro jednoho cestovatele je podle mého litr již zbytečný, jeho výhodou je pohodlnost že bez podřazení vemeš za heft a motorka vystřelí, zatímco na nižším objemu si musíš víc hrát s řadící pákou abys dosáhl stejného výkonu, ale i tak není takový objem na motorku již potřeba, ta dnešní pseudoendura co mají 1200 kubíků a 150 koní, to je opravdu směšné.....99% majitelů nedokáže využít ani polovinu potenciálu výkonu svého stroje-ale MAJÍ TO !!