od Bob01 » 18 črc 2018, 10:28
Tak to vypadá, že mám problém vyřešený. Po menších peripetiích, kdy byl za původce nejdřív označen senzor ABS, poté zlomená hadice přívodu vzduchu (ani jedno se nepotvrdilo), tak po konzultacích s mechanikem Kymca v Německu bylo konstatováno, že problém je v řídící jednotce motoru. Respektive v jejím software. Že určitá výrobní série má vadu, která způsobuje za určitých specifických podmínek vypínání motoru. Software mi byl přehrán na novější verzi a problém se zatím neprojevil. Vůbec nerozumím tomu, proč Kymco, když o tomto problému zjevně ví, nestáhlo všechny skútry této série do servisů k odstranění této závady. Asi čekají, až se někdo při předjíždění zabije. Musím říct, že moji důvěru ke Kymcu jako značce to úplně odrovnalo. A to ani nemluvím o tom, jaké problémy jsem měl už jenom s tím, aby mi tu závadu vůbec někdo odstranil. Když jsem hledal servis, logicky jsem oslovil ten, který mám nejblíž, tedy SUMOTO v Brně. Po mém popisu závady se mě pouze zeptali, kde jsem skútr koupil. Po zjištění, že u nich to nebylo, se už se mnou vůbec nebavili. Marně jsem vysvětloval, že když jsem ho u nich chtěl koupit, tak mi bylo řečeno že ho nemají a do konce roku ani nebude. Už mi pouze chladně oznámili, že mají práce na 2 měsíce dopředu a na shledanou. Podobnou zkušenost jako já s tímto autorizovaným servisem značky Kymco udělal majitel AK 550i, se kterým jsem se náhodou potkal. Jeho rovnou poslali, ať si jde servisovat skútr tam, kde ho koupil. To by ovšem musel jet z Vyškovska do Prahy, což je poněkud z ruky. Já jsem ještě zkusil CLS Real ve Starém Městě u Uherského Hradiště s podobným výsledkem. Nakonec se mě naštěstí ujal pan Vaverka z Vyškova, který kupodivu vůbec neřešil, kde že jsem skútra kupoval. Po pravdě, po těchto zkušenostech mám chuť skútra obratem prodat. Něco podobného se mi zatím nikdy u žádné značky nestalo.
Bylo - Honda PCX 150, Kawasaki J 300