Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
09 říj 2017, 09:06
zadni brzda.jpg
desticky.jpg
mám prosbičku, neví někdo, jak obecně fungují šroubovací pístky (bývají taky u aut u kotoučovek, co mají ruční brzdu).
Na obou destičkách jsou takové výstupky (v červeném kroužku), takže záměna destičky to není. Na straně přivrácené k tomu šroubovacímu pístku (ten horní s křížem), ten výstupek musí zapadnout do jednoho ramene toho kříže, jinak to nejde. Ovšem ten pístek se pak může otáčet jen omezeně a jak se to má seřídit, když destičky ubývají. Stoupání toho šroubení jen docela prudká, při pootočení o čtvrt otáčky povyleze cca o 2 mm.
To se opravdu musí tyhle brzdy každých cca 5000 km rozebrat a pootočit pístek, aby byly oba pístky jakž takž v rovině a destička se nekřížila??
omlouvám se těžko srozumitelný popis, snad jsou obrázky jasnější..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
09 říj 2017, 10:52
Vypadá to, že jsi si již odpověděl sám.
09 říj 2017, 11:12
Ten pistek se sam vytaci s opotrebenim desticky a pri vymene je treba ho zasroubovat...
Sent from my iPhone using Tapatalk
09 říj 2017, 11:18
no jo, ale je-li výstupek v žlábku otáčet se nemůže, tak se ptám, jestli je tam uvnitř nějaký samostav, protože na plánku brzdy nic zvláštního pod pístkem není..
09 říj 2017, 12:03
No jasne, otacenim se pistek zasouva, vysouva se sam a samostav nastavuje ten zavit. Blbe jsem to pred tim formuloval, sry.
Tj. pri brzdeni vylejza a nezalejza automaticky zpatky, zasouva se zatocenim, kdyz je vyndana desticka.
09 říj 2017, 14:55
Na tý druhý destičce (ta co ti dosedá na pístek s křížem) máš ten výstupek nějak zdeformovaný. Nebude chyba v tom?
09 říj 2017, 15:06
může být, když si to takhle na fotce zvětším taky se mi zdá, naživo jsem si popravdě bez brýlí, bez lupy nevšiml, to vypadalo jen jako setřená barva (která ten konec výstupku nejen opticky zaobluje). To skřípění při takovém přibrzďování a jen někdy začalo cca po 5000 km, tenkrát jsem to čistil, moc nepomohlo, teď je cca 16000 km, tak to znovu smontuju a uvidíme co bude dál..
09 říj 2017, 19:14
Očividně někdo tu desku špatně nasadil. Je na ní vidět jak je ten kolíček roznýtovaný od brzdového válečku a na tom válečku je vidět otisk toho aretačního kolíčku tak že byl mimo tu drážku. Proto je ta destička sjetá šikmo.
10 říj 2017, 07:54
Díky pánové, očividně už vidím i naživo, co jsem si nevšiml
Jedna z výhod samoservisu je i to, že přesně vím, kdo to tam špatně nasadil..
Rozebíral jsem to prvně v 5000 km právě kvůli skřípění a následně jsem nepozoroval, že to brzdí hůř. Dobrá zpráva je, že když pokud ten šroubovací pístek otlačil výstupek, tak nějak funguje
a vyčiním mechanikovi, ať si dá příště pozor..
21 říj 2017, 09:56
Všimnul jsem si,že páčka přední brzdy má delší chod,než začne brzdit. Zadní brzda (levá páčka) zabírá okamžitě, ale pravá páčka na přední brzdu první cca 1cm chodu nic a pak teprve zabírá. Mám najeto něco přes 5000 km a mám pocit, že se to zhoršuje, dřív byla ta vůle menší. Dá se to nějak seřídit?
21 říj 2017, 09:57
Odvzdušnit, možná klesla hladina brzdovky...záleží, jak moc máš obržděný destičky
Sent from my iPhone using Tapatalk
21 říj 2017, 11:11
Teď jsem si to přivezl ze servisu, kontrola po 5000, tak bych čekal, že se na to podívali...
Jak to odvzdušním?
21 říj 2017, 12:07
Nezlob se, ale než pokládt otázku:"jak to odvzdušním?", možná by bylo lépe položit otázku:"kde mi to odvzdušní?". S brzdami není radno laborovat.
21 říj 2017, 13:35
Prečo by sa to zavzdušnilo?Po 5000km by ani brdové deštičky nemali byť až tak moc zodraté.Skús sa pozrieť,či sa nedá nastaviť na páčke.Alebo,šup s tím znovu do servisu.
21 říj 2017, 14:47
JardaG píše:Teď jsem si to přivezl ze servisu, kontrola po 5000, tak bych čekal, že se na to podívali...
Jak to odvzdušním?
Tak to reklamuj...
Sent from my iPhone using Tapatalk