Ale ved trochu obcianskeho vzdelania doprdele, reklamacia je pravny ukon, ktory ma svoje nalezitosti, najma
reklamacny protokol. To co mas ty je len zakazkovy list. Hlavne ze vsetci ti tu pomahaju kamenovat predavajuceho, ale nikto ti neradi, ako mas spravne a podla zakona postupovat, aby si pripadny spor aj vyhral. Komentare z fora ti budu v takom pripade na prd. Nastuduj si ako spravne pri reklamacii postupovat a konaj podla toho.
Prvy link co som nasiel:
Jak postupovat při reklamaci
Vozidlo po celou dobu reklamace musí zůstat v tom stavu, v jakém se u něj projevila závada. Pokud ho necháte opravit, není již možné uplatňovat žádný nárok. Je to nepříjemné, neboť vozidlo může být celou tu dobu nepojízdné.
Pokud hodláte závadu opravdu reklamovat, musíte svůj nárok nejdříve písemně uplatnit u prodávajícího. Tam, kde se jedná o prodej od podnikatele, je prodávající povinen sepsat
reklamační protokol. Na tom je třeba trvat. Jednu kopii si vezměte, neboť s okamžikem uplatnění reklamace běží třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace.
Prodávající však může reklamaci odmítnout. Pak je nejlepší nechat si zpracovat znalecký posudek a v reklamaci pokračovat. Pokud to nepomůže, nezbývá než se obrátit na soud, nejlépe se znaleckým posudkem. Náklady na advokáta lze potom v rámci oprávněné reklamace také uplatnit.
Jestliže prodejce s vaší reklamací souhlasí, je třeba sepsat, na jakém způsobu nápravy se s vámi dohodl (oprava, sleva z ceny, odstoupení od smlouvy).
https://www.zkontrolujsiauto.cz/PravnikRadi