co je tu veselého? Je to všechno pravda!
P.S.:
Ano, koupil jsem to, protože jsem se svezl.. a takhle to dopadlo..
Podle mě to bude opravdu jednou skvělý tip na koupi z druhé ruky, ale nebude jich moc. Protože je to myslím robustně a na servis poměrně jednoduše udělaný stroj, který má akorát dva zásadní nedostatky:
1. není to známá značka (značkám lidi chyby odpouští, a že záručních oprav má yamaha nebo Toyota taky dost)
2. a není to ani úžasně praktické (málo odkládacího prostoru)
3. a taky to teda není ani úžasně levné..
Takže proto se moc neprodávají a lepší v tom podle mě nebude ani AK 550 (zase malé schránky a jedna helma..bohužel, ale nalepit na to nějakou snobskou značku…je to trhák..)
Před dovolenou jsem objednal pulíky. 16 g. Originál je 17, dr. Pulley má být 15 g nebo 16 g, zvolil jsem těžší, motor má síly dost a nebyla to chyba. Krásně se zjemnil chod variátoru, mezi 40 a 90 km/hod se objevilo skoro raketové zrychlení, které předtím nebylo a pravda od 150 tachometr leze zdá se pomaleji než dřív, ale co. Při dálniční rychlosti si motor točí kolem 5 tis., no a ta spotřeba 3,07 to jsem úplně koukal, ale chyba to nebyla, nádrž předtím 3.45 a potom 3,34… To všechno za parádní jízdu, kdy je xciting prakticky jedním z nejrychlejších strojů i na dlouhé trati. Kamiony a karavany přímo polyká a rychlejší auta nebo motorky se většinou dohoní (a skútrem často i předjedou) na prvním druhém kruhovém objezdu nebo semaforu..
No a ty pulíky… to jsem šel takhle s balíčkem okolo garáže… a za asi necelou hodinku tam byly, i s vyčištěnou spojkou.. a stačí na to akorát 8, 23 a 19 a svěrák.. (pro srovnání u x-maxe je potřeba komplet sada bitů včetně skoro hodinářského šroubováku na variátor a laborování s mazáním a zalakováním malých šroubečků). Poněvadž jsem trochu obavu aby se pulíky na dovolené třeba neotočily, vezl jsem původní válečky, ráčnu a 23 na matku variátoru a kurty (variátor se dá na povolení svázat kurtou).
A cesta parádní, všechno fungovalo s rezervou i přes vysoké teploty okolo 35 stupňů nazpátek. Osvědčil se mi prémiový benzín, i když to normálně nekupuju, tady při té zátěži to bylo poznat. Na 100 oktanů to při ubrání plynu hladce reaguje jako elektromotor, na normální benzín to tak poprdlává a někdy střílí do výfuku (hlavně na sjezdu z dálnice) a spotřeba na 95 z nějakého diskontu byla 3,78.. tak na tom asi vážně něco bude...
Ale chtěl jsem hlavně napsat, nejezděte po dálnici A9 Graz – Salzburk, Linz, jak jsou tam ty dva tunely. Motorka nebo auto všichni zaplatí 8,50 + 5 euro, v těch starých tunelech je smog (délka až 8,5 km!!!) a teplota tam vylezla až na 37!!, prostě peklo. Kdyby byl býval čas, tak cesta přes Mariazell je nádhera.., ale nebyl bohužel čas.
Jo veselý vlákno…?? prostě exciting!!