XCT prodávám, prodávám a nikdo ho nechce
Něco tomu stroji v tomto vlákně možná dlužím. Jak ho chca nechca pořád srovnávám s praktickým a přitom fešáckým dělníkem pro každý den X-maxem, tak u Xcitingu bych zaslouženě měl ocenit několik věcí.
1. práce s aerodynamikou – ač to možná nevypadá, někdo u Kymca na práci s prouděním vzduchu pracoval (u x-maxe pracují dokoupitelné deflektory hlavně s peněženkami majitelů
). Vpředu jsou „nasávací“ otvory, na palubní desce a po stranách nenápadné žábry, které docela dobře rozbíjejí nápor vzduchu na ruce a do prostoru nohou (zdálo se mi že dokonce teplý vzduch). Dokonce jsem nouzově vezl na háčku igelitku mezi nohama po dálnici, nejen že se neroztrhala, ale všechen nákup se dovezl v pořádku. Přední deflektor je taky OK a naprosto stačí nejen na nalepení dálničních známek
. Jel jsem v poměrně silném bočním větru, ale při dosažení rychlosti je vzduch prostě čitelnější než u x-maxe.
2. Sedlo: nejde si sice natáhnout kolena, maximálně tak natáhnout nohy k silnici, ale zadek prostě nebolel ani po 710 a zpátky dokonce 800 km. Na x-maxu jsem najel za den nejvíc něco okolo 550 km a bolest bederní páteře a odkrvených částí půlek byla moc velká. (většinou když jedu, tak nemám hlad ani žízeň, ale dlouhá jízda na x-maxu hrozí pro malou a tvrdou plochu sedla regulérními proleženinami.
3. motor: 250 je výborná, úplně stačí, na zabití bohatě, ale prostě rozdíl na dálnici jestli 120 km/h nebo 140 je docela zásadní. Ve 120 každá první fábie chce předjíždět, ve 140 se už na předjíždění 8 z 10 aut vykašle.
4. spotřeba: 3,4 maďarské okresky, 3,8 skoro na plný koule dálnice zalehnutý za štítek, myslím slušná spotřeba
5. podvozek: tlustší vidlice až nahoru jako motorky přes dvoje brejle, myslím, že je to znát na tuhosti a jistotě, přestože kola jsou prakticky stejná jako u x-maxe (jen vzadu 150 místo 140)
6. nevýhody a mouchy už jsem tu ve vlákně rozebíral
: aspoň jedna cestovatelsky důležitá: do přihrádky nejde zastrčit delší konektor nabíječky – zasouvá se do boku úzké schránky, a stěží se vejde běžný smartphone, kontrolka nabíjení je skvělá pro kontrolu, že se jen tak tak zavřená, nezamykatelná, schránka neotevřela a telefon ještě nevypadl.. No a chybějící teploměr, ten je cestovatelsky taky zásadní, ale dal by se nahradit.
Jinak kupř. metalízou lakované okopávací plochy
na středním tunelu nebo na držáku, nosiči, je taky pořádný mínus, ale na funkci nemá vliv.
Závěr: nenapadá mě žádný rozumný závěr
, nechávám to otevřené, je to v zásadě asi dobrý stroj, možná když ho třeba jako kawasaki u J300 někdo dokope k určitému standardu a vynechá zbytečné chyby, může i u evropských zákazníků uspět mnohem líp.