1 - JASO nemám předepsané
2 - stran vysokého litrového výkonu ... od toho je výkonnostní specifikace, kterou překračuji.
3 - SAE 5W-50 je poměrně neobvyklá a odborníci praví, že
"Oleje, např.SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru."
Co jiného dodat. Už jsem poučen, že předpis výrobce je třeba dodržet
==================
Krom toho dosud jsem nenašel, že by JASO norma řešila mimo mokrou spojku ještě něco jiného viz citace a odkaz na pdf.
Citace: Aby motorový olej splňoval některou z výše uvedených norem JASO, musí mít alespoň
jednu z následujících úrovní kvality:
- API SG, SH, SJ, SL, SM
- ILSAC GF-1, GF-2, GF-3
- ACEA A1 / B1, A3 / B3, A3 / B4, A5 / B5, C2, C3
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... kQwlpPIm7BJASO FA - oleje pro mopedy a jiné malé motory
JASO FB - oleje pro skútry a jiné vysoko-zatížené motory 50 až 200 ccm
JASO FC - oleje pro vysoko-zatížené, vysokoobrátkové motoryDalší citace: Za předpokladu, že viskozitní třída odpovídá předpisu výrobce Vašeho motoru se zaměřte na zjištění skutečnosti, zdali držíte v ruce opravdu motocyklový olej. Označení třídy API SH, SJ, nebo dokonce SL Vám prozradí, že jde o automobilový olej s „motocyklovou“ nálepkou. Pro zachování úplné objektivity připouštím, že to nemusí být na škodu, pokud Váš motocykl je klasický BMW, Moto Guzzi, Harley Davidson, či dokonce skútr, tedy stroj, který nemá výše uvedené konstrukční prvky a automobilový olej mu vyhoví.Možná, že něco přehlížím a specifiku JASO (mimo mokrou spojku) nějak přehlížím, povídat by se dalo .....
ale v mém případě plním předpis výrobce.