Kymco Downtown 350i

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod Mrakomor78 » 23 črc 2019, 15:37

kdyby měl někdo zájem prodám svůj

NEWDowntown 350i

[url]
https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 57964.html[/url]
Mrakomor78

5+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 9
Registrován: 15 bře 2018, 08:42
Skútr / moto: Kymco 350i ABS

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod scarabeo500 » 26 črc 2019, 09:51

JardaB píše:Řemen a spojka je po opravě, ale v čistém oleji v motoru byl kovový oděr. Po ohřátí se motor přidírá, celé to bude finančně komplikovanější... budu referovat.

Zdar Jardo. Měsíc pryč a pořád žádný pokrok? Sezóna je krátká.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod JardaB » 26 črc 2019, 11:30

No hoši , servisy jsou plné, záruční prohlídky mají přednost a na skladu je fronta 30 kusů čekajících na servis. Lidi tam pořád volají, otravujou, chtěj demontovat díly z uložených vraků. Zatím čekám jen 7 týdnů. Mám trochu protekci. Ono ty bylo na etapy, takže musím počítat, že je to čas na dvě opravy: první se řešil poškozený variátor a až následně byl zjištěn problém s přidíráním motoru.

Před dvěma dny jsem už viděl moto složený po generálce na ponku (zadřená ojnice). Až to budu mít v ruce, napíši podrobně jak a proč jsem si (asi sám) pokazil sezonu a sáhnul do peněženky (a to jaro do května nestálo za nic). Na druhou stranu mohu být rád, že po zadření se rozpojí spojka sama a já se ženou se neválel v levém pruhu vedle kamionů..

Je velká škoda, že pro tento model DT350 není ojnice jako náhradní díl, to by servis uměl rozlisovat, osadit, zalisovat a vyvážit. Takto se to prodraží, ale zase bude jistota. Je zajímavé, že DT 125 má na ojnici jehlová ložiska (u malé kubatury honí menší tření a výkon) a New DT350 tam má šály z kompozitu. Nevím, jak je to u obdobných kubatur jiných výrobců.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Kymco Downtown 350i servis Praha

Příspěvekod Tom_1979 » 05 srp 2019, 10:30

Ahoj, kam jezdíte v Praze na servis a jaké máte zkušenosti? Já jezdil na Harfu do K2moto, ale servis tam teď zrušili a jsou ve Vrbovce, kam zrovna není nejlepší spojení. Díky
Tom_1979

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2014, 13:16
Skútr / moto: Kymco People GT300i/Kymco DT 350i/Honda Forza 750

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod scarabeo500 » 07 srp 2019, 08:18

JardaB píše:No hoši , servisy jsou plné, záruční prohlídky mají přednost a na skladu je fronta 30 kusů čekajících na servis. Lidi tam pořád volají, otravujou, chtěj demontovat díly z uložených vraků. Zatím čekám jen 7 týdnů. Mám trochu protekci. Ono ty bylo na etapy, takže musím počítat, že je to čas na dvě opravy: první se řešil poškozený variátor a až následně byl zjištěn problém s přidíráním motoru.

Před dvěma dny jsem už viděl moto složený po generálce na ponku (zadřená ojnice). Až to budu mít v ruce, napíši podrobně jak a proč jsem si (asi sám) pokazil sezonu a sáhnul do peněženky (a to jaro do května nestálo za nic). Na druhou stranu mohu být rád, že po zadření se rozpojí spojka sama a já se ženou se neválel v levém pruhu vedle kamionů..

Je velká škoda, že pro tento model DT350 není ojnice jako náhradní díl, to by servis uměl rozlisovat, osadit, zalisovat a vyvážit. Takto se to prodraží, ale zase bude jistota. Je zajímavé, že DT 125 má na ojnici jehlová ložiska (u malé kubatury honí menší tření a výkon) a New DT350 tam má šály z kompozitu. Nevím, jak je to u obdobných kubatur jiných výrobců.


Zdar Jardo, pořád žádný pokrok? To máš ve značkovém servisu nebo u nějakého stodůlkáře? Jaké značky tam čekají na servis? Abysme se jim vyhnuli.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod JardaB » 20 srp 2019, 21:07

Tak vám napíši svoji olejovou anabázi. Stroj mám po 2,5 měsíci zprovozněný (dělalo se to nadvakrát ... variátor a pak motor a je plná sezona. Předem svého dopisu prosím, nepište žádné úvahy o mé inteligenci a mé mozkovně, berte to tak, že jen předávám životní zkušenost (mohl sem si všechno nechat pro sebe a stydět se v koutku).

Předpis výrobce pro Kymco Downtown 350 je 5W-50 API SJ. Je to trochu zvlášní předpis - určitě je možné použít třeba viskozitní index 5W-40 a nebo 10W-30. Byl jsem si vědom, že výkonnostní specifikace je důležitější než viskozitní, ale vymýšlel jsem. Trochu těžko jsem takovou specifikaci hledal - vesměs jsem našel vyšší výkonnostní specifikace ... tedy API SL, SM nebo dokonce SN. Vyšší specifikace jsem se nějak bezdůvodně bál. Narazil jsem na olej 5W-50 API SG (o dvě třídy API níže ?!) a s úvahami, že výrobci se vždy jistí do rezervy a pokud jsem ošidil výkonnostní specifikaci, doženu to velkou rezervou ve viskozitě do tepla ... jsem koupil jsem ( Oleje-Pema ... celkem renomovaný prodejce) Elf Evolution 900 5W50 API SG - je to syntetika a popis je bla, bla, bla - zejména pro sportovní vozy. Pravdou je, že olej byl výrazně levnější.

Ihned po výměně měl motor chvílemi trochu jiný zvuk - já tomu říkám, že šustil (říkal jsem si ... řídký ekonomický olej :-) ). Po výměně oleje jsem ujel suma sumárum 500 km. Dokud to byla běžná zátěž v jedné osobě 80-100 km nic se nedělo. Pak přišla jízda ve vedru po dálnici ve dvou, plus předjíždění kamionu asi ve 120km/h. Motor se zadřel na ojnici a tím zablokování poničil i řemen a variátor na spojkové části. Motor měl v té době nějakých 6.000 km najeto a mohu mít úvahy, že kdyby měl více najeto a větší vůle, že by to přežil. V průběhu opravy jsem u Totalu ověřoval zasláním foto detailů kanistru a kódu výrobní šarže, zda jsem náhodu netrefil padělaný olej. V zásadě vylučuji jako příčinu nějaký technický technický problém motoru a to proto, že zvuk motoru po výměně byl jiný. Krom toho servis kontroloval preventivně mazací kanály a olejové čerpadlo a tam bylo vše v cajku. Kolik stála oprava to psát nebudu - znalejší si domyslí.

Tak ještě jednou ... je úplně jedno jakou značku oleje od jakého výrobce koupíte. Stačí, že dodržíte API výkonnostní a SAE viskozitní specifikaci. Diskuse o olejích jsou naprosto zbytečné. Howgh
Naposledy upravil JardaB dne 22 srp 2019, 12:52, celkově upraveno 2
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod scarabeo500 » 21 srp 2019, 06:37

Ahoj všichni i Jardo.
Přečetl jsem si to několikrát a asi jsem nějakej zabržděnej. Použil jsi olej přesně podle specifikace pro Tvůj motor. Tak marně hledám pointu. Kde jsi udělal tu chybu?
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod tomkob1980 » 21 srp 2019, 06:57

Za mě palec nahoru za to, že jsi uvedl pravou příčinu problému a že jsi přiznal, že sis problém způsobil vlastně sám. Osobně mám svůj skútr rád, proto jsem mu vždy dopřál to, co výrobce doporučil nebo předepsal. Takže kupuji olej Yamalube předepsané specifikace a neřeším jestli je o 20 korun na litru dražší nebo jestli je to jen přelepený kanystr od jiného výrobce. A výsledek? Ono to funguje a funguje to dobře a dlouho. Tím jsem chtěl říct, že nepochopím všechny ty, kteří si myslejí že jsou chytřejší než výrobce a z různých důvodů na svých strojích dobrovolně experimentují. A je vcelku jedno jestli jde o olej, žárovku, řemen, válečky ve variátoru nebo jakoukoliv jinou tuningovou úpravu. Tvůj problém je toho důkazem. Kvůli desítkám korun sis zničil motor na skútru jehož oprava stála tisíce korun a jako bonus jsi přišel skoro o celou sezónu. Třeba tvůj příběh bude varováním pro ostatní experimentátory. Proto si vážím toho, že jsi o průběhu opravy a výsledku pravdivě informoval a nenechal si to pro sebe...díky.
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod josuk » 21 srp 2019, 08:01

já si stejně Jardo myslím, že když to není na 100% tak to vyloučený není. Klika se zadře údajně většinou s rachotem a natvrdo. API SG je sice pro starý motory, ale kymco nejsou žádný švýcarský hodinky, je to spíš hrubší humpoláčtějčí technika. Podle té vyžíhané spojky si myslím, že nebyla dotažená ta matice spojky (v 5000km byl servis, ne?) a proto se to tam nějakou dobu točilo a ohřálo. Kousnutý motor by správně smontovaná spojka vydržela, odnesl by to hlavně řemen.
Hádat se servisem a dokázat něco je samozřejmě problém. Ovšem pokud tam nebyla třeba nějaká výrobní vada, tak klika se nezadře jen tak ani kdyby tam byl fritovací olej. Všechno je to jenom můj názor, nemá cenu nad tím přemýšlet, peníze a čas jsou pryč, ale hlavně, že už jezdíš!! ;-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod JardaB » 21 srp 2019, 08:28

Servis tvrdil, že v oleji byl kovový otěr ale, že olej nebyl přehřátý - vyžíhaný - ztmavlý jak to prý bývá u zadřených motorů. To, že příčinou by mohla být nějaká nahodilost z nebe jsem zvažoval, ale pokud má motor hned po výměně trošinku jiný zvuk ... kovový šustivý ... to je podle mně jasný ukazatel problému s mazáním. Další teorie, že šlo o padělek oleje odněkud z Ruska se nepotvrdila. No a vymlouvat se na všechny a všechno okolo sice umím, ale ono to nic pozitivního nepřinese. Stanovení příčiny poruchy je v mém případě servisu celkem volné ... tento stroj jen viděli po dovozu a jen zběžně okoukli a prověřili záznamy dle VIN - poslední pravidelný servis dělali Němci.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod JardaB » 19 zář 2019, 15:31

Dal jsem si trochu práce prohledal mazací plány motorového oleje pro Kymco Downtown 350 několika výrobců a vypsal ceny.
Předepsaná specifikace je API SJ, 5W-50

Castrol Power 1 Racing 4T 5W-40 4 l 850,-/4 litry ... nejlepší poměr cena/výkon
Motul Scooter Expert 4T 10W-40 1 litr 250,- 1000/4 litry
Motul 7100 4T 10W-60 4 l 1600,-/ 4 litry
Repsol Moto Racing 4T 10W-40 4 l 1000,-/ 4 litry
Repsol Moto Sport 4T 10W-40 4 l 700,-/ 4 litry
Repsol Moto Sintetico 4T 10W-40 4 l 700,-/ 4 litry
Repsol Moto Racing 4T 5W-40 4 l 1200,-/ 4 litry ... používám
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod vikino » 19 zář 2019, 17:59

HM , zaujímavá predpísaná špecifikácia SAE 5W-50, to znamená celoročný olej vhodný do chladných podmienok a zároveň vhodný aj do extrémnych vysokých teplôt. Taký olej snáď ani neexistuje ;-) alebo ťažko zohnatelny. Snáď najbližšie mu je ten Castrol 5w-40 a Repsol 5w-40.
Neviem, nespomínaš špecifikáciu JASO. Tú nemá predpísanú ? Kymko downtown 350 má suchu spojku? Ak áno asi bolo lepšie olej s JASO MB ;-) Riešil som to vo vlákne pre xmax 300.
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 681
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod JardaB » 19 zář 2019, 20:40

Tvoje zkušenosti Xmax 300 jsem četl. V německé manuálu DT350 JASO specifikace není požadována. Spodní 5W mimo schopnost čerpatelnosti v zimě znamená i mnohem rychlejší promazání po nastartování. Vrchní hranice zase znamená spolehlivé mazání míst s vyššími teplotami okolo pístních kroužků. Ony ty oleje jsou poměrně složitá věc, norma požadují splnění mnoha parametrů.

ALE spešl skútr oleje mají tuto specifikaci:
Castrol Power 1 Scooter 4T 5W-40 : SAE 5W-40, API SJ, JASO MB (T903: 2011) ... 220/litr
Motul Scooter Expert 4T 10W-40 : API SM/SL/SJ, JASO MA - M033MOT105 ... cca 250 / litr

Údajně mají být JASO specifikace vhodné pro skútry i z nějakého jiného důvodu než kvůli mokré spojce ... kterou nemají. Jako laik bych spíše použil automobilní olej bez JASO. Jinak specifikace MB je prý starší než MA. Z logiky věci snad vyplývá, že MB by mělo "snad" být vhodnější než MA. Ale zase ... MA2 je pro stroje s katalyzátorem - jak se specifikace MB kamarádí s katalyzátorem to nevím.

A ještě jeden poznatek po krátké době (800 km) používání oleje Repsol Moto Racing 4T 5W-40 API SJ,JASO T903:2006 MA/MA2 (co do mně vrazili v krámě) mám pocit lehce vyšší spotřeby z průměru šesti tankování před a po 3,42 a 3,56 l/100 ... ve výkonu nic necítím. Není to moc a že to něco zásadního znamená ?? to asi ne - druhý průměr byl v chladnějším období a byl jsem některé jízdy i více naložen a jezdil jsem jiné trasy.

Teď mám načatý kanistr 4 litry ... tak pokusy s olejem budou až za dva roky.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod aldav » 20 zář 2019, 00:04

Velmi dobrá připomínka ..... MA2 pro motory s katalyzátorem.

tap S9+
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Kymco Downtown 350i

Příspěvekod vikino » 20 zář 2019, 06:39

HM, to ale neznamená že špecifikácia JASO MB nie je určená pre motory s katalyzátorom.
Pokiaľ má skúter suchu spojku , špecifikácia JASO MB je zrejme pre taký skúter výhodnejšia a dnes má samozrejme taký skúter katalyzátor. Nikde v popisoch olejov so speci JASO MB som nenašiel že by pre také skútre vhodná nebola.
Napr. Castrol actevo xtra scooter 4t 5W-40 má v popise aj toto:
"Pro všechny moderní čtyřtaktní motory skútrů s plynulým řazením, kde je doporučován olej specifikace JASO MB" atď... nepíše sa nič o katalyzátoroch ani pri Motule s JASO MB ani napr Eneose , Iphone atď.
Samozrejme ak sa mýlim, opravte ma ;-)
PS: ako niekto v inom vlákne napisal: "dával jsem nový olej před 3mi dny, taktéž Jaso MB a mám ten samý pocit co ty, ona Honda ani jiné Jaso nepředepisuje na rozdíl od Yamahy, tam si relativně můžete vybrat, aj když to moc nechápu, protože nemá mokrou spojku" napísal adacarp.
PS: myslím že Honda skúter so suchou spojkou je určite vybavený aj katalyzátorom.. ;-)
PS3 : ešte dodám predsa popis motulu s MB:
Motul Scooter Expert 4T 10W40 JASO MB!! Api SM/SL/SJ : "Top olej pre skútre!!!", "Vďaka norme JASO MB ktorá je špecialne vyvinutá pre skútre je toto jeden z najlepších olejov pre skútre s 4T motorom.

Technosynthese API SM/SL/SJ

Znižuje trenie v motore vďaka čomu znižuje spotrebu a opotrebenie motora"
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 681
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků