od tomkob1980 » 04 lis 2016, 06:55
Slíbil jsem, že napíšu zkušenost se servisem Kymco (Adventure biker) včetně toho, kolik mě to celé stálo. Upozorňuji, že je to už pár let, třeba se jejich přístup k zákazníkovi za tu dobu změnil. Tehdy jsem měl Kymco Agility city, nové, u nich koupené. První servisní prohlídky byla po 500 km a byla stejně drahá jako další při 5 000 km. Za každou z nich jsem platil cca 2.300,- Kč. To bych snad ještě zkousnul, ale jejich přístup mě opravdu odradil. Bylo mi tvrzeno, že je při každé servisní prohlídce nezbytné kontrolovat ventily. Jestli je to opravdu tak netuším, možná by mohl double-J objasnit. Proto bylo potřeba, aby byl motor studený. To chápu. Na skútru jsem přijel ráno do Prahy (cca 130 km), skútr jsem předal na servis a poprosil jsem Pavla Augustýna, jestli by mi mohl dát vědět, hned jak to bude hotové, protože mě čekala ještě cesta zpět. No a šel jsem se v motohadrech courat po okolí. Když jsem šel po asi 4 hodinách kolem, stál skútr na stejném místě před prodejnou. To mě docela naštvalo, protože si myslím že tak dlouho motor nechladne, ale co s tím člověk nadělá. Kolem čtvrté odpoledne jsem už byl docela netrpělivý, tak jsem si šel pro skútr. Ten stál před prodejnou, po servise, nikdo mi nedal vědět. V rámci prohlídky jsem poprosil o odstranění takového nepříjemného drnčení při určitých otáčkách. Když jsem se zeptal co to způsobovalo, následovala odpověď "při zkušební jízdě servisní technik nic neslyšel". Když se moje naštvanost měnila na nasranost, začal se pan Augustýn oblékat do bundy a bral si helmu, že to projede sám. Ani nemusel vyjet a přišel na to, že je prošoupaná průchodka na šroub, který drží výfuk. Když mi řekl, že je to taková banalita, odmítl jsem další čekání na servisního technika a upřednostnil jsem dřívější návrat domů s tím, že průchodku si raději objednám a sám vyměním. Takže v mých očí servis probíhal tak, že skútr tam musí být co nejdéle, aby to vypado, že se na něm opravdu dlouho pracovalo, udělají se jen základní věci (oleje), jestli se dělají ventily nikdo nepozná a pokud zákazník tvrdí, že má s něčím problém, tak se řekne, že se závada neprojevila. To celé stojí na můj vkus dost peněz. Možná se nabízí otázka, proč jsem si neudělal servis někde v místě bydliště. Chtěl jsem, ale odradily mě odpovědi typu "jo, servisní prohlídku jsme tu už jednou dělali". Nechci uvedený servis nějak špinit, ale takovou mám prostě zkušenost. Svůj současný skútr a motorku servisuji u Motoshop Kabourek v Písku. Jsou opravdu vyhlášení a kolikrát k nim jezdí lidi až z Prahy. Přijedu, na skútru se začne pracovat okamžitě (ventily se dělají po 40 tis. km), člověk může být na dílně, technici poradí na co si při údržbě dát pozor, co je třeba více kontrolovat. Pokud člověk nechce být u motorky, okamžitě káva na lavičce s panem majitelem. Tomu říkám přátelská atmosféra. A cena? 550,- Kč/hodina (když u nich koupíte motorku -7%) a materiál. Servis vždy do hodiny, takže na výše zmiňovaných cca 2.300 Kč se nikdy nedostanu...