denoo: Dovolím si doplnit pár informací o Tvé úvaze New Downtown 350 vs. Piaggio X10.
TADY je krátký test Downtowna z pořadu Autosalon. Testér Sršeň tam zmiňuje velmi tvrdý podvozek, který jezdci "do řiti" posílá velké množství negativních informací od vozovky (cca 6. minuta). Druhá věc, Sršeň není vyloženě dlouhán. Nevím, kolik měříš Ty, ale všimni si, že pokud má nohy položené na horizontálních nášlapech, tak už má kolena celkem vysoko a pokud je dá na ty zešikmené vpředu, má už kolena sakra blízko řídítek a moc daleko se takhle jet nedá (sám jsem to zkoušel). A mezi těmito dvěma polohami už nic dalšího není.
Tři sezony jsem teď jezdil X10 350 (ty zmiňuješ 500 ccm) - ta 350ka má vyšší výkon i krouťák oproti Downu 350 a troufám si tvrdit, že i o něco nižší spotřebu. Sám jsem měl před tím Downtown, byť ve 125 a mohu říct, že podvozek byl opravdu tvrdší a ve srovnání s X10 to bylo o dost. Navíc X10 350 má podsedlový prostor hlubší než 500, omezená specifickým odpružením. Na 350ce jsem za celých cca 30t km neměl sebemenší technický problém. A nakonec, nohy si tam (při mých 185cm) mohu ukládat dle libosti kolmo dolů, natáhnout až dopředu před sebe nebo do jakékoliv polohy mezi tím. A věř, že když jsme jeli celý den přes Rakousko 550 km, tak už je ten rozdíl v pohodlí a komfortu sakra znát.
Abych to shrnul, X10 350 je silnější, přinejmenším stejně úsporná, s větším prostorem pod sedlem, s výtečnými jízdními vlastnostmi a nesrovnatelně větším pohodlím na cestách. Ale oficiální ceny jsou vyšší a taky je tu faktor "Ital". S cenami lze u prodejce takřka vždy něco dělat, ale pokud někdo Italovi v hloubi duše nevěří, s tím asi nic dělat nelze
Přeji hodně štěstí při výběru