Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
10 zář 2018, 16:31
Výměnu mi udělal servis, teď už to budu dělat sám. Šlo mi spíš o zkušenost majitelů. V manuálu je API SG 10W-30,JASO T903,MA. Našel jsem mazací plán Repsol. Kde je uveden Repsol Moto Racing HMEOC 4T 10W-30 (API SJ ale i SM a další hodnoty ). Tak pokud mi může někdo doporučit něco vyzkoušeného ověřeného. Děkuji
10 zář 2018, 19:01
Leju pouze už léta Castrol 10w40 GPS.
10 zář 2018, 19:25
Ahoj Crhy koukal jsem na Castrol mazací plán a ten mi nabízel Castrol Power 1 Racing 4T 10W-30. litr.S Castrol žádná osobní zkušenost, ani u auta, ale zvážím ho, ten co si posílal ty je zajímaví i cenou. S ohledem na možnosti koupit Repsol nebo Valvoline asi 500 m. od bydliště koukám i na Valvoline.
10 zář 2018, 20:14
V podstatě pro naše podmínky je 10w40 nejvhodnější specifikace. Ale samozřejmě Vláďo, je to na chuti každého soudruha, pokud víš, že tam byl 10w40, tak by jsem v tom pokračoval nadále.
https://jaknaauto.cz/Produkty/AKCE-C377 ... 0-1L-P181/Jinak do aut Castrol neliju, do Citroenu vždy Total, do Renaultu vždy Elf, do Fiatu Selenii atd...
10 zář 2018, 20:58
Zítra zajdu do své "mototechny" a pozeptám se co jsou schopni sehnat. Koukal jsem, že se dá sehnat od cca 160 kč za litr. Valvoline SynPower 4T 10W-30,nebo SynPower 4T 10W-40 zhruba stejně. Zítra zkusím zjistit ten Castrol. Nebo Motul 5100 4T 10W-40. Děkuji za info.
Tak u nás 239,- za litr potřebuji 3 litry. Asi eshop mám necelých 7000 km.
17 zář 2018, 17:04
Tak nakonec vyhrál Motul 5100 10W-40, cena cca 200 kč. za litr. Má dobré recenze, i mezi moto skupinou se těší velmi dobré reputaci. A dnes vyměněno, nic složitého to není. Dělali jsem si to na Nexovi. Slabinou je ta výztuha pod motorem po ní stéká olej, tak jsem trochu nadělal(vyměním svou úzkou nádobu na olej za širší). Jinak přístup slušný kolem filtru sice hadice, ale zas tolik nepřekáží. Zátka s pružinou a sítkem, tlačí proti a tak mi olej skoro netekl, až do úplné ho vytočení zátky. Tak že poučení pro příště. Výměna po 8000 km interval jsem zkrátil o 1/3 (předepsán je 12 000). Vzhled olej řekl bych slušný, je samozřejmě tmavší, ale není černý. Tak pro letošek už bude stačit a kus jara taky ještě dá.
17 zář 2018, 18:12
Však jasné, že spodní Alu matici vytočit úplně, to zespodu není výztuha motoru, nýbrž ochranný rám, dá se jednoduše sundat.
Přístup je O.K. Je to vcelku velmi jednoduchý stroj na údržbu. Hlavně to má hlavu a patu...
17 zář 2018, 19:17
Tak čekal jsem, že jako u Nexe olej vyteče přes povolenou matku. Ale bylo to poprvé co jsem to měnil u SW. Ten rám jsem moc nestudoval, zdálo se mi ,že nebude vadit. Tak příště půjde dolů. Jinak opravdu snadná manipulace, poprvé je to vždy seznamování. Díval jsem se, že jsem na něm najel 7300 km. Tak se v tomhle intervalu budu pohybovat stále (7000-8000 km). Na jaře nechám vyměnit chladící i brzdovou kapalinu. Na svíčky kouknu jak je to pracné, možná vyměním sám. Ale po cca 8200 km. nedám na SW dopustit.
17 zář 2018, 20:36
Jojo, já ten rám taky neoddělávám, stačí to potom trochu otřít hadrou. Svíčky jsem dával Iridiovky, přístup je O. K., ale jsem nářaďově vybavený.
17 zář 2018, 20:41
Mám jen základní vybavení. Zkusím kouknout na youtube zda tam není návod. Přeci jenom pro inspirace se může hodit. Asi se ke svíčkám leze z pod sedla, tedy můj předpoklad. Brzdovou kapalinu nechám servisu, chladící jsem na Nexovi měnil sám, ale u Hondy nevím, jestli bych to dal. Gilera to měla jednoduché a přístupné, i tlumiče jsem u ní vyměnil sám.
17 zář 2018, 20:53
Ne, ke svíčkám musíš odšroubovat 2 červíky ( malé šroubky, každý z jedné strany) nacházejí se pod sedlem na stř. tunelu, potom to odklopíš a dostaneš se (nevím už jsem to 2roky nedělal) na další 2 šroubky, co drží ten plast, vyndáš ho, jsou tam 2 fajfky, ty vytáhneš, vyměníš svíce - vše vrátíš a jedeš. Není to složitý, někdo tvrdil, že je to přístup na prd, já tvrdím, že je to úplně easy job.
17 zář 2018, 21:09
Už jsem koukal na video, je to sice FJS, ale bude to asi stejné jako u SW. Koukal jsem, že jsou tam ty svíčky dost hluboko a fajfka je trochu dlouhá. Tak uvidím na jaře, pro trénink to asi zkusím. Svíčky uvidím, osobně jsem řešil na Nexovi a iridiovou Denso nahradil klasickou NGK a bylo to hned lepší. NGK mělo dvě elektrody. Kouknu na ceny jaký bude rozdíl. Jednu chvíli jsem koukal po výfuku, ale ty ceny jsou hrozný.
18 zář 2018, 16:09
Co se týká svíček jsem zastáncem toho montovat tam to co doporučuje výrobce. Pokusy s různými super svíčkami už mám za sebou na Jawě 350 a většinou to bylo jen k horšímu a stálo to dost peněz
18 zář 2018, 18:55
Nahrazuji vždy stejným typem svíce, takže je to teplotně a a parametrově vždy stejný ekvivalent (s jednou elektrodou) , teď tam mám NGK a je to stejně dobré, jako, že jsem si dal vždy iridiovku po nákupu i u předešlých skůtrů...
Můžu se zeptat, proč proboha výfuk?
Proč nahrazovat tento Hondí famózní dvojáček?
18 zář 2018, 20:08
Ta s dvěma elektrodami byla pro Nexus předepsána a s Denso iridiovou jsem NGKáčkem nahrazoval. Zlepšili se starty horkého motoru. Samozřejmě koupím do SW předepsanou, jestli iridium nebo klasiku ještě nevím. A výfuk, tak to je jen přemýšlení. Akrap by mohl trochu zhutnit, už tak příjemný zvuk dvouválce. Ale cca 15 000,- za něco co nepotřebuji, jedině až nebudu vědět co s penězi (tak že nikdy). To je raději projezdím v benzínu.