Přesněji ... baterie v mrazu nikam neodejde, pokud není vybitá pod nějakých 70%. A to "neodejde", ale zmrzne. Mrazy zdravé a nabité baterii neškodí. Když je akumulátor nabitý, nevadí mu ani osmnáct, dvacet stupňů pod nulou. (jednorázově vydrží fungovat i v teplotách kolem -50 °C, na něž automobilky baterie testují) Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/autoservis/au ... servis_fdvSamozřejmě při potřebě startování v zimě je lepší aku skladovat v teple a namontovat před jízdou.
Samovybíjení v zimě je nepatrné (proti letním vedrům). Moje aktuální aku (nová) po delším neježdění (několik měsíců) - a po připojení na nabíječku ohlásí po 10 sec., že je nabitá. Během zimy ji připojím na nabíječku 2x a to samé ... 10 vteřin a hotovo.
Obecně se dá říci, že zcela nabitá baterie (gel, AGM) po 4-6 měsících skončí na 80%. Ta moje z toho nějak vybočuje směrem k lepšímu.
Největší škůdce aku je letní vedro plus parkování stroje na sluníčku ... a potom dlouhodobě (trvale) nenabitý stav (třeba krátké jízdy).
Indikací stavu baterie je její napětí 24 hodin po ukončení nabíjení při 20 st. Celsia - měřeno bez odběru- tedy ne údaj přístrojovky (v chladnu je napětí vyšší):
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75% (60-70% je hranice pro její vyřazení z provozu)
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý