Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
15 črc 2009, 10:39
Ahoj, tak jsem neodolal a koncem června sem si taky koupil SH 300i (bíločerná). Mám najeto něco kolem 1800 a zatim jsem celkem spokojenej. Chtěl jsem se zeptat od kolika kilometrů už tomu můžu takříkajíc nakládat?
15 črc 2009, 11:16
už je načase...
15 črc 2009, 19:28
Není to skutr na cestovani, ale do mesta. takze s tim odporem vetru se neda nic delat. Je to trochu lepsi, pokud si clovek oblikne motorkarsky obleceni. ale v plandajici bundicce je to fakt maso
Ujeto cca. 3000km, spotreba pri poslednim tankovani 3,58. Doposud nejnizsi, ktere jsem dosahl.
Stale bych si umel predstavit mekci naladeni podvozku (zadku) do mesta. Jinak stale max. spokojenost.
15 črc 2009, 19:43
A jak máš "naleděný" zadní pérování. Já je mám na 3 a není to tak tvrdé, leda, kdYž přehlínu nějakou díru, a těm se nikde a v Praze zejména, nikdy nevyhneš. K tomu cestování, minulý rok jsem během 10 dnů udělal v Rakousku a Itálii 3000 km a nebylo to nijak strašné. Fakt, že mě při delším sezení dost bolela pr..l. Řešil jsem to zastávkou na cigáro. Jinak už mám přes 13000 km a tento víkend mě čeká další tisícovka do Beskyd a zpět.
15 črc 2009, 20:37
presne koli tomu ofukovaniu na SH som to nechcel>>>>fuka na tom jak na evereste
15 črc 2009, 22:06
S tím foukáním je to pravda, ale zase ty maxiskůtry pro mne ztrácí půvab v manévrovatelnosti a svižnosti po městě. Co si budeme namlouvat, stejně si skůtr nejvíc užiju ve městě a okolí a tady si ho nemohu vynachválit. Něco typu SW, je moc těžké a hodně krabicózní. To už potom mohu rovnou vysedávat v koloně v plechovce:-)
Balu:
To s tím jezdíš pěkné trasy... Jezdíš i ve dvou, nebo jen sám? Zkoušel jsem pár kiláků ve dvou a na výkonu jsem to prakticky nepoznal. Jen se moje drahá polovička usádlila až na konce sedačky vzadu a trošku bylo znát více váhy na zadním kole... Jinak pohoda.
16 črc 2009, 10:38
Trasy jezdím, to je pravda, baví mě to. A jezdím na 100% sám, na tomhle skutru se ještě ve dvou nejelo, tak to nedovedu posoudit, jak se změní rychlost a jízdní vlastnosti. Jezdí mi to max. přes 140 (podle tacháče!!!), ale to není cestovní rychlost a taky to v ní pěkně papá. Běžně můžu jet do 120, to mu nedělá žádné problémy. Do 120 jde velice ochotně, do 130 se už "rozmýšlí" a chvíli mu to trvá. Normálně jezdím na silnicích mezi 90-100 a na dálnicích (nerad používám) mezi 110-130, ale spíš okolo těch 120. Taky se to projeví na spotřebě.
Co se týká větru, mám plexi, orig. Honda, pokud vím, tak je jen jeden typ, dosti vysoké a vítr za ním žádný nepociťuji, zato když vystrčím hlavu mimo, tak mi to s ní pěkně škubne.
16 črc 2009, 11:30
... jak jsem psal jiz drive, ja si ho poridil vyslovene do mesta a pripadne mimomestske eskapady zvlada na "mestsky" skutr vyborne
Do mesta je idealni. Velka kola, uzky mezi auta, mala spotreba vzhledem k vykonu. Na cestovani mam velkou motorku na ktere i rychlost 160 je pohodova a nefouka a pozas neni jako na zidli. SHacko mam misto tramvaje
Tlumice jsem mel nastaveny na 1, na 2 ted na 4 a skoro v tom neni rozdil. Na pricnych nerovnostech a dirach je to trest, ze jsem ve skolce zvedal holkam sukne
16 črc 2009, 18:57
Ahoj,
pred 14 dny jsem si taky poridil SH300. Prvni tyden jsem jezdil opatrne, ale ted uz jsem objevil jeden neduh. Pri jizde i na rovne silnici, kdyz pustim riditka treba pri 40 km/h a vice se mi asi po dvou sec dost brutalne rozkmitaji. Pri vyssich rychlostech rekneme nad 120 km/h na danici se to cele od tech riditek vlni. Trosku pomohlo nastaveni zadku na tvrdsi perovani, ale je to fakt hodne nebezpecne. Pozorujete to take nekdo ?
Dnes jsem s tim byl ve Vestci, kde jsem to koupil. Projeli se a projevilo se hned. Tvrdi ale ze to je to u nekterych skutru normalni. Dnes jsem na Sinkaci potkal stejnou SH300, tak jsem pana zastavil a ptal se. Mel najeto shodne jako cca 600 km a rikal, ze nic nepozoroval, ale ze to po pravde ani nezkousel.
16 črc 2009, 20:01
To je u skutru celkem normalni jev, dokonce i u nekterych motorek. Projevuje se nejvice v rychlostech 50-100km/h. Jmenuje se to Shimmy Efekt. Metzeler dokonce vyrabi pneu, ktere to maji minimalizovat. Takze do servisu nejezdi, nic s tim neudelaji a ty drz pri jizde riditka, at nemas odreny kolena a plasty
16 črc 2009, 21:20
Mno prekvapilo mne to, protoze jsem to na zadnem z predchozich skutru nepocitil. Nejezdim bez drzeni, ale jsem zvykly riditka drzet velice lehce a proto mne to prekapilo. Treba predchozi Aprilia SR tim absolutne vubec netrpela a to mela trinactky kola, nerozpoznal jsem to ani na Yamaze Xmax .
16 črc 2009, 22:20
treba si olen dotiahnut loziska v krku riadenia
16 črc 2009, 22:46
Jezdič píše:To je u skutru celkem normalni jev, dokonce i u nekterych motorek. Projevuje se nejvice v rychlostech 50-100km/h. Jmenuje se to Shimmy Efekt. Metzeler dokonce vyrabi pneu, ktere to maji minimalizovat. Takze do servisu nejezdi, nic s tim neudelaji a ty drz pri jizde riditka, at nemas odreny kolena a plasty
Je to jak říkáš. Dělá to moje SH 300 a také SH 150. Je to dáno geometrií přední vidlice, která je dělaná na snadnou manévrovatelnost a tím pádem je více náchylnější na rozkmitání. Podobnou geometrii mají i supersporty a ty jsou zase vzbaveny tlumičem řízení, protože zde by to mělo katastrofální následky. Oproti tomu čopr s předkopnutou vidlicé na to netrpí, ovšem toho zase musíš přemlouvat k zatáčení:-)
16 črc 2009, 23:17
dr.snake píše:treba si olen dotiahnut loziska v krku riadenia
to mi prodejce nedoporucil a nedivim se tomu. Loziska bych musel pretahnout opravdu az nezdrave moc abych docilil obdobnou stabilizacni silu jako kdyz to budu drzet v rukou s podporou efektu paky.
Treba si zvyknu. Zkusim taky ruzne tlaky na predku.
Navic se do veci v zaruce ze zasady nehrabu
17 črc 2009, 00:45
No zas tak normální to moc není. Dělat by to nemělo. Máte pravdu s geometrií přední vidlice, která je dost na kolmo. Tlumič řízení by tomu určitě také pomohl. Co máte za závaží na řidítkách? SH tolik neznám, ale možná by to mohla být cesta,...