Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
13 kvě 2019, 11:54
Pěkně jsem na několika denním výletě prochladl i přes jégrovky a motogate v rozkroku. Odnesl to mocak. Musím vymyslet nějaký deflektory aby tolik nefunelo pod řídítky. I v dešti tam vali voda.
13 kvě 2019, 12:01
Ledviňák byl ?
13 kvě 2019, 12:11
Já jsem jel včera cca 200km místy i v dost hnusném dešti a odnesla to jen mírně mokrá stehna a pravá holeň jinak sucho. Zima mi taky až tak moc nepřišla. Pod těmi řidítky sice voda projde,ale jen dost malé množství na to to řešit.
14 kvě 2019, 19:14
Ledvinák nebyl. Ale komplet motohadry jo.
Skutraka používám na cesty do práce po městě i na delší jízdy s kumpanama chopprystama z vojny. Klasické motky už nepoužívám. Skútry pohodlnější i vzhledem k mým následkům po motobumu. Zkusím tedy při chladnu víc zateplit stehna a okolí guli.
20 kvě 2019, 16:21
Ahoj Přátelé jedné stopy! Poprosil bych vás o radu. Jsem na 39 tisících kilometrech. Servisní intervaly dělám každých 3 tisíce km (olej + filtry) teď protože to bude 15 tisíc km od výměny řemene - děláno 24 tisících. O víkendu jsem rozebral variátor, změřil šuplérou rozteč řemene a změřil jsem 25mm. Dle servisky je již 0,5 mm po "smrti". Když sem ho prohlédl tak ale popraskaný není, nitě nekoukají a vypadá jako novej, až teda na zmíněnou rozteč. Je to Origo díl z Hondy z Let u Dobřichovic. Otázka zní, opravdu rozteč udává limit na výměnu, s ohlédnutím že je bez defektů??? Mám ho vyměnit, nebo ho tam ještě nechat a častěji kontrolovat? Jezdím sám, mám 90kg, jezdím plynule, žádný fofry ani styl start-stop, ani na plný kotel, prostě pohodičku 10 km do práce a 10 km z práce, s pár zastávkami.
Díky moc za rady Gibsn (Honza Kazil) Honda SH300i 2009
20 kvě 2019, 17:53
Já bych dal nový. Pneumatiky také přece nesjíždíš na plátno, ne? To by nebylo šetření na správném místě.
20 kvě 2019, 19:32
Prohlédl jsi ho i zevnitř
Vždy jsou praskliny mezi zuby. 10km jízdy není moc, ale představ si to tlačit
Když budeš čekat s výměnou tak stejně neušetříš.
20 kvě 2019, 20:17
No já bych to tak jednoznačně neviděl. Cca před třemi lety jsem měl v tomto vláknu podobný dotaz. Řemen nebyl měněn dokonce 25tis. km. Dle doporučení jsem jej vyměnil (šířka nového originálního byla prakticky stejná jako starého, nesedí se servisním manuálem). Žádné praskliny, podle mě originální řemen vydrží nesmysl jako ostatně celé SH300
20 kvě 2019, 21:17
Gibsn píše:Ahoj Přátelé jedné stopy! Poprosil bych vás o radu. Jsem na 39 tisících kilometrech. Servisní intervaly dělám každých 3 tisíce km (olej + filtry) teď protože to bude 15 tisíc km od výměny řemene - děláno 24 tisících. O víkendu jsem rozebral variátor, změřil šuplérou rozteč řemene a změřil jsem 25mm. Dle servisky je již 0,5 mm po "smrti". Když sem ho prohlédl tak ale popraskaný není, nitě nekoukají a vypadá jako novej, až teda na zmíněnou rozteč. Je to Origo díl z Hondy z Let u Dobřichovic. Otázka zní, opravdu rozteč udává limit na výměnu, s ohlédnutím že je bez defektů??? Mám ho vyměnit, nebo ho tam ještě nechat a častěji kontrolovat? Jezdím sám, mám 90kg, jezdím plynule, žádný fofry ani styl start-stop, ani na plný kotel, prostě pohodičku 10 km do práce a 10 km z práce, s pár zastávkami.
Díky moc za rady Gibsn (Honza Kazil) Honda SH300i 2009
Ahoj, řešil jsem podobný problém na SW-Tčku, dle příručky má mít nový řemen 29mm, hranice opotřebení je 27 mm, ale když koupíš nový origo má 26,5mm, tím nechci říct že ho nemáš pro jistotu vyměnit, ale že v příručce nemusí být vždy úplná realita
.
21 kvě 2019, 07:34
Myslím, že problém měření šířky řemenu bude v tom, že návod k tomu bude asi hodně specifický ... ono to není změřit nejširší místo šuplerou. Viděl jsem jakýsi návod a tam se měřila vzdalenost dvou průsečiků ... roviny "hřbetu" řemene s rovinami obou dotykových šikmin. Líp to napsat neumím, měří se dva nefyzické body, které visí v luftě. Svalovat problém výsledku měření na vyrobce řemene, který "nedodržel" specifikaci výrobce skútru mi nepřipadá zcela košer.
21 kvě 2019, 09:26
přátelé, děkuji za Vaše cenné poznatky, to sem si právě tak trochu myslel ... sundám polořemenici a ještě se kouknu na spojku. Pak se rozhodnu. Jinak jednou jsem už tlačil:
Jel sem po půlnoci v létě ze Slap drtil sem to 130 po dálnici a před Cukrákem sem ho přetrhnul jak hada. Sehnat někoho s vozejkem po půlnoci byl oříšek, ještě v sobotu... Nakonec sem sehnal. Vtip je v tom, že sem měl díl koupený a v neděli sem ho měl v plánu ho vyměnit. Ještě před jízdou jsem jasně a zřetelně slyšel, jak řemen bouchá do hliníkovýho deklu, musel bějt vyhahanej jak kšandy. Myslel jsem, že to těch 50 km dá ... hold nezkušenost.
OK- sundám spojku a polořemenici a kouknu na to pořádně
-- 21 kvě 2019, 08:37 --
JardaB píše:Myslím, že problém měření šířky řemenu bude v tom, že návod k tomu bude asi hodně specifický ... ono to není změřit nejširší místo šuplerou. Viděl jsem jakýsi návod a tam se měřila vzdalenost dvou průsečiků ... roviny "hřbetu" řemene s rovinami obou dotykových šikmin. Líp to napsat neumím, měří se dva nefyzické body, které visí v luftě. Svalovat problém výsledku měření na vyrobce řemene, který "nedodržel" specifikaci výrobce skútru mi nepřipadá zcela košer.
tohle by možná chtělo technický náčrt, to jsem opravdu nikdy neslyšel a mohlo by to spoustu lidem pomoci
21 kvě 2019, 11:38
Pochopil jsem to, jako průsečík červených úseček. Protože okraj řemene může být zaoblen, obroušen, nebo se pružností deformuje pod tlakem šuplery.
řemen.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
21 kvě 2019, 11:41
aha, defakto měříme světlou šířku
21 kvě 2019, 22:28
Je to přesně jak nakreslil HonzaR viz obrázek z příručky (šířka platí pro SW-T)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 kvě 2019, 18:14
Mají to v té příručce nějaké divné. Já jsem měřil řemen v 8 tkm, kdy jsem naměřil 25,1 mm, což bylo pod limit, tak jsem ho vyměnil za kevlarový Mallosi. Ale nutné to myslím nebylo. Žádný rozdíl jsem nezaznamenal.