Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
26 kvě 2016, 17:06
Jediný hodnoverný elektronický merák výšky hladiny oleja má BMW.Na displeji je graficky znázornená mierka a na nej reálna výška oleja.Všetky kontrolky zo symbolom motora na motorkách keď sa rozsvietia je už mierka suchá a to môže mať fatálne následky,keď nie odpísaný motor tak určite skrátená životnosť.
26 kvě 2016, 18:37
Riseh pise o policajtovi (pocitam, ze mysli bocni stojan), a ja se pozastavoval nad tim, jak souvisi bocni stjan s hladinou oleje. Dale jsem jen rozvinul mysleku, jak dnes hodne lidi pristupuje k servisu a kontrole provznich kapalin.
26 kvě 2016, 19:02
Chlapci, nechci vám do toho kecat, ale červená kontrolka oleje nesignalizuje jeho malé množství, ale nízký tlak. Měrka může ukazovat správnou hodnotu, přesto nemažete (z vícero důvodů). To jen tak na okraj. A policajtem byla jistě myšlena ona červená kontrolka.
26 kvě 2016, 19:07
Policajtem, v souvislosti s olejem, se u jakéhokoliv motorového vozidla už před 40lety říkalo hantýrkou čidlu tlaku oleje. Pokud si někdo v souvislosti s olejem pod pojmem policajt představí boční stojan motocyklu, asi není moc fundovaný v technice.
26 kvě 2016, 19:40
Je to tak, čídélku oleje jsme říkávali a porad říkáme policajt.....Jsem ten olej radši vyměnil bylo ho tam malo a nikdo nikam nenapsal co tam dali pri servisu 1000km.Na měrku to nedosáhlo...ma tam byt 1,4l a bylo 0,8...Alespoň vím co tam je.
26 kvě 2016, 21:09
Neviem či som to pochopil správne, to ti tam ako pri prvej garančke naliali 0,8l namiesto 1,4l oleja,ak ano to čo je za servis?
27 kvě 2016, 06:11
0,8 z toho vykapalo (včetně filtru)najel jsem cca 6tis km.Bylo tam porad na spodní části měrky.(po delší trase byla tyčka sucha a kontroluji vždy před jízdou ne na "bočáku"...)
27 kvě 2016, 19:20
Tak to, ze se kontrolce tlaku oleje v motoru, nekdy rikalo "policajt" to opravdu slysim poprve ve svych 35 letech. Ja znam pouze to, ze "policajt" se rika bocnimu stojanu. No je videt, ze se clovek ma porad co ucit a dozvidat se neco noveho.
28 kvě 2016, 07:53
Pozor ne kontrolce,ale čidlu...a taky splavku na ryby, vlastně všemu co něco hlídá(hovorově...),abych nezapomněl taky orgánům...A teď už dál jenom o Hondě
02 čer 2016, 15:17
Konečně se mi podařilo vyřešit vibrace za studena a zjistit co za tím stojí. Dělá to řemen, byť je v pořádku, není poškozený ani nijak pohledově opotřebovaný, je na něm něco špatně. Měl jsem skútra u jednoho šikovného mechanika, který se za studena povozil a hned mi oznámil, že problém je v řemenu. Nechal jsem to na něm, objednal a namontoval kevlarový Malossi a vibrace jsou úplně pryč. Hladký rozjezd, za sudena i tepla, po ubrání a přidání plynu v malé rychlosti naprosto hladký rozjezd. Doufám, že to dlouho vydrží. Měřil jsem šířku starého řemenu najeto 7 tkm rovných 25 mm. Kolik má mít nový nevím.
02 čer 2016, 15:27
Moje SH začalo vibrovat kolem 5tkm. V rámci servisu na 6.se vyčistil varec od prachu ze spojky, obrousily hrany paken, atd. S řemenem se nic nedělalo. Chvíli to vydrželo, ale během následujích několika set km znovu začalo. To spíš podporuje myšlenku o spojce, resp. materiálu obložení spojky. Uvidíš až něco najezdíš jestli se vibrace znovu nevrátí. Aktuální Forza používá "stejnou pohonnou jednotku", mám najeto 5,5tkm a vibrace nula. Jestli je to tím, že je Forza těžší, výkonově slabší, nevim. Určitě to ale má vliv i kdyby byla spojka beze změny. Jestli je jiná směs materiálu obložení spojky.. Kdo ví.. Nestěžuju si, naopak spokojenost, a užívám si každou cestu i do práce
02 čer 2016, 15:33
Měl jsem to na podzim (říjen) na servisu, kde jsem mimo jiné vibrace řešil. Měnili mi na moji žádost pružinky ve spojce, komplet varec vyčistili, žádnou závadu nenašli. Další den ráno skútr vibroval. Teď ze spojkou nic nedělal, pouze kontrola. Z toho usuzuji, že ze spojkou to nemá nic společného.
02 čer 2016, 17:24
Jasně, dám vědět.
03 čer 2016, 20:18
Dle mých zkušeností je to řemen. Jak jsem psal dříve, zakoupil jsem SH300 s 30tis. najeto bez výměny řemene a dělalo to to co popisuješ, tzn. vibrace za studena při "malém" plynu. HonzaR mě převyděsil
, že zůstanu někde viset s přetrženým řemenem, tak jsem jej vyměnil (btw. originál Honda nový měl úplně stejnou šířku 25mm jako ten ojetý po 32tis.) a vibrace zmizely. Usuzuji, že nový (pevný) řemen se lépe vypořádá s acyklicitou studeného motoru.