Zdar, gombo!
Už jsem myslel, že jsi na nás zapomněl!
Rozebrání variátoru, výměna řemenu a válečků opravdu není žádný super výkon! Já to mám rozebrané od listopadu a protože nejsem žádný pamatovák, všechno (celý postup) jsem si nafotil, abych to potom dal správně nazpět dohromady. Bohužel fotky jsou v obrovském rozlišení a není jich zrovna málo, protože jsem fotil pomalu každý šroubek.
Hlavní věc, bez které se do demontáže variátoru vůbec nepouštěj, je tzv. blokovací klíč. Tím se zablokuje vlastní variátor, aby se neprotáčel při povolování hlavní matice, kterou je variátor utažen.
Dostat se k variátoru je velmi jednoduché! Prostě demontuješ kryty celého převodového ústrojí a pak uvidíš, co je potřeba sundat. Vlastní výměna válečků ve variátoru je docela hezky popsaná např. zde: http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/ pouze s tím rozdílem, že to je variátor, který proti tomu našemu ze Silverwingu vypadá jako miminko.
Je tam ještě jeden rozdíl a to ten, že oni pro zablokování variátoru proti protáčení používají blokovací tyčku, kterou montují místo svíčky a vlastně zablokují píst, aby nechodil. Jenže to je možné akorát u malých obsahů, u našeho doporučuji pouze BLOKOVACÍ KLÍČ (např. tento, který používám já: http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-u ... vaci-klic/ )., protože blokovací tyčka by mohla prorazit samotný píst a to by nebylo zrovna nejlepší.
Nehledej v tom žádnou vědu! Další návody nebo ukázky najdeš na Youtube, kde jich je opravdu mraky!
PS.: Neboj, nic na Tebe při demontáži variátoru nevyskočí! To dávej pozor při demontáži spojky, tam je hlavní pružina a potom další malé pružinky. Až to rozebereš, uvidíš, že je to prkotina!
Pokud bys ale přece jen někde zakufroval a nevěděl jak dál, napiš mi na mail nebo smsku a určitě bychom s tím pohnuli!
Můj mail: zdenek.ryslavy@gmail.com
tel.: +420721522131
Hodně štěstí a neboj se!
Jen pro ilustraci, jak to vypadá, když to otevřeš a nasadíš blokovací klíč.