od janon » 01 bře 2014, 12:05
crhy: Tak tohle vsechno je teorie. Mne zajima prakticky rozdil. Osobne jsem nikdy nepozoroval zadne rozdily ve vykonu, ve spotrebe i startovani bylo stejne, proste mi pripada, ze je to jen dalsi z mnoha, vice ci mene marketingovych tahu vyrobcu, kdy potrebuji prodat. Netvrdim, ze vyse zminene vyhody nejsou v laboratornim prostredi pravdive, ale v praxi to laik nemuze poznat. Co je to lepsi startovani? Co je nizsi spotreba? Lepsi spalovani? Poznam ja to nejak jako laik? Tvrdim, ze jsem to nikdy nepoznal. Na me Majesty jsem najel 130t km a zadne zmeny jsem nikdy nepozoroval. Jedine co poznam, je dvoj az trojasobna cena svicky zhruba dvojnasobna zivotnost. At to pocitam jak to pocitam stale jsem na tom financne hure a subjektivni pocity stejne. A jedine co je je placebo efekt, ze jsem neco udelal pro motor, ale i ten je pomijivy, protoze i se standardnimi svickami vse funguje a vydrzi nesmysl. Za mne jsou to vyhozene penize. Zatim... Proste mi pripada, ze to zlepseni, neni v zadnem pripade primo umerne cene. To same plati u premiovych paliv a u tuningovych uprav.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)