od Lee-haney » 10 led 2014, 21:38
Zdravím vás pánové.Měl bych na vás technický dotaz.Prodávám Honda FJS 400 Silver Wing.Řeším tam jeden záhadný problém.Vím že tohle je tema na 600,ale tahle věc bude u obou kubatur asi stejná.Už jsem to řešil zde na foru v problémech skutrů,ale tam se ozvalo málo lidí tak to zkusím zde,třeba se s tím někdo již setkal.
Takže u tohohle skutru se při maximálních rychlostech,ted když je chladno a nebo když se jede do kopce i v rychlostech kolem 120km/h rozsvítí kontrolka v-matic,kterou zhasnu vždy podle návodu,ale rožne se opět v případech které jsem napsal.Skutr jsem kupoval od kamaráda který při jeho koupi nechal vyměnit válečky a řemen variátoru.A tenhle problém dělal hned po výměně.Řemen je originál,ale válečky jsou v náhradě kvůli ceně a mechanik mu údajně řekl že to dělají právě neoriginální válečky variátoru.Nedávno jsem psal i do jiných autorizovaných servisů honda a zde mi bylo řečeno že kontrolka V-matic funguje na principu počítadla ujetých kilometrů,ale také že vstupní signály jdou ze snímače polohy klikového hřídele (otáček) a čidla rychlosti.A tudíž pokud ty válečky v náhradě mají asi jiné parametry a nebo váhu tak by ten rozdíl chování v maximálních rychlostech mohla ta řídící jednotka vyhodnotit jako závadu a nebo prostě že něco nesedí a rozsvítí kontrolku V-matic.No prostě mi bylo řečeno že to můžou způsobovat neoriginální díly na variátoru a že první co bych měl zkusit je vyměnit za originál.Aby to nebylo špatně pochopeno,není to myšleno tak že orinál díl má v sobě nějaký čip a v motorce je čidlo co ho rozpozná.Je to vyloženě myšleno tak že třeba otáčky nesedí na rychlost,může tam být třeba minimální odchylka a už to vyhodnocuje jako chybu.
Ve vedlejším téma mi bylo poraděno že si mám změřit řemen a válečky ,že se mohl prostě servisman splést a dát tam něco jiného.Řekl bych že řemen jelikož je originál tak tam bude určo jak má být,ale u těch válečků jelikož jsou v náhradě bych možná i věřil že se splést mohl.A nebo je prostě pravda že ty neoriginál to prostě dělají že se chovají trochu jinak jak original.
O co mi tedy jde.Skutr jezdí podle mě normálně,není tam nic slyšet a nebo něco co by naznačovalo chybu či závadu a tudíž jsem kamarádovi věřil že verze s neoriginal válečkama je pravdivá.Jenomže teď skutr prodávám a i když prostě kupujícímu řeknu verzi co mám a tuto verzi jsem schopen doložit i fakturou o výměně řemene a válečků+ odpověďma na email z jiných autorizovaných servisů tak stále tahle věc prostě působí nedůvěryhodně ať se budu snažit sebevíc.
Možná bych byl i ochoten ty original válečky koupit,ale cena 1800 plus práce mě trochu odrazuje na to že stávající válečky mají najeté jen 10tisíc a navíc motorku prodávám a nechci do ni investovat pokud to není nutné.Stačí že jsem ji nachystal na prodej novýma gumama,olejem,filtrem,vzduchovým filtrem.
Zajímá mě tedy zda se s tímhle problémem někdo nesetkal.Zajímá mě i názor lidí co už měnili válečky variátoru a šli kvůli ceně do náhrady.Zda jim to nedělalo v maximálkách nebo větším zatížení v kopci.
Na rovinu říkám že momentálně jsem ochotný to třeba zkusit tím že bych koupil válečky v náhradě,které snad mají stejnou váhu a rozměr a budu vycházet z předpokladu že servisman se spletl a dal tam jiné,jenomže pak nastává varianta že i když budou prakticky totožné tak se to rozsvítí zas a stejně nebudu mít jistotu že ten original se prostě v něčem pořád neliší a vyhodím cca 600 + práce jen tak do větru.
No prostě za jakékoliv další návrhy či nápady a nebo pokud se s tím někdo setkal ,tak budu rád a děkuju za jakoukoliv reakci.