Ahojte.
Niekde vyššie tu bola diskusia o tom že Forza žerie olej, čo sa ale nakoniec vysvetlilo chybou v motore.
Napíšem vám stručne čo sa stalo mne.
V poslednej dobe, asi tak od augusta (srpna), som si všimol také zvláštne kovové drnčanie pri rozbiehaní.
Myslel som si, že to bude asi od variátora. Až kým mi nezačala minulý týždeň keď som stál mierne z kopca na križovatke na červenú, svietiť kontolka mazania. Až ma zamrazilo. Ale keď som pridal, zhasla. Doma som vyšroboval mierku oleja a po oleji ani stopy.
Naposledy sa olej menil po 1000 km v servise. Teraz mám najazdené 6100 km a ďalšia predpísaná výmena je pri 12 tisíc.
Mňa hlúpeho ani nenapadlo skontrolovať si priebežne olej, som to bral za samozrejmé, že nová motorka predsa nemôže po pár tisíc kilometroch mať nejaký problém s olejom. Lenže evidentne mala. Kúpil som nový olej na výmenu, starý som vypustil a viete koľko ho odtiaľ vytieklo?
3 deci
A to som vylial aj z filtra. Hneď mi bolo jasné, že to drnčanie nebolo od variátora, ale od nedostatočne mazaného motora.
Nevim čo presne to tam rachotilo, ale keď som nalial nový olej už nič nedrnčí a motor ide o poznanie tichšie. A teraz si kladiem niekoľko otázok.
Stihol sa poškodiť motor? Počítam že som s takým biednym mazaním najazdil takých 2000 km.
Je to normálne že po 5 tisíc kilometroch bol skoro všetok olej fuč? Prečo ma kontrolka mazania neupozornila na taký veľký úbytok oleja skôr?
Dosť som z toho smutný a najradšej by som sa nakopal za to, že som ten olej nekontroloval.
Nenadávajte mi, nadávam si sám, skôr ma zaujíma čo si myslíte o tom motore a oleji.