Několik dojmů z dnešní zkušební jízdy.
Místo: Honda Denar, Mladá Boleslav (můj "domovský" dealer), čas 09:15h.
"Pane Mlejnek, máte to venku nastartovaný!" Ok, jdu. Forza mě zdraví "máváním" zadního blatníku Ano, skutečně to vypadalo jako mávání. Nezapoměli konstruktéři nějakou výztuhu? Na jiném stroji jsem to neviděl. Volnoběh rozvibruje celou plastovou záď se světlem, blatníkem a kufrem opravdu až moc.. O zrcátkách nemluvě. Ok, beru to. Nasedám, zapadám do pohodlného sedla, vyrážím. Zátah motoru je překvapivě silný, plynulý. Znám z SH300, ale přes nižší papírové parametry motoru, Forza odpichuje, myslím si, daleko lépe. Udělám pár "esíček" abych ji dostal do ruky. 70km/h tam bylo jen při pomyšlení na přidání plynu. Mezi obcemi 90km/h = pohodová jízda. Znovu vypíchnu pohodlné sedlo s opěrkou, místa pro nohy dostatek(mám 180cm). Ale na delší sezení, jízdu, to nevidím(hlavně kvůli celkové ergonomii posezu).. Zastavuji abych si Forzu v klidu sám prozkoumal. Čitelnost a obecně přístrojový "auto"panel = paráda! Přihrádky, podsedlový prostor(jeskyně ) + kufr z Forzy udělají dělníka, o tom není pochyb. Klečím, koukám se jí pod "sukni". Zablikám si varovkama, chodím kolem jak blbeček Stačilo. Pojedu dál. Startuji a opět za vydatného "mávání" zadního blatníku nasedám. Mířím na R10. Rychlost 120km/h v pohodě a bez přemlouvání. Rozhodně zde chybí vyšší plexi "turistične". Bez něj je jízda krajně nepříjremná. Všechno na hrudníku. Dojíždím kamion, navíc fouká ze strany. Forza se mi rozhodla ukázat, co se naučila v tanečních Ono se tech necelých 200kg s mojí maličkostí 290, rozvlní dost snadno. Z 90km/h akceleruji, předjíždím tu pixlu. Po 30km je zkušebka u konce, parkuji zpět u dealera. Celkový dojem? JO, TO BYŠLO! Rozhodně ale ne na pravidelné dálkové cestování a když už tak jen cestovní rychlostí do 100km/h mimo dálnice. Forzu ale vidím spíše jako dělňase na denní provoz a "pár" zábavných kilometrů kolem komína.. Co myslíte, vymění to Standa zase